De Sajens - 1. Śmieciarze - John Rastheque
Dramat » Scenariusze » De Sajens - 1. Śmieciarze
A A A
Parodia steampunkowa.
Seria przedstawia krótkie historyjki inspirowane ciekawostkami popularnonaukowymi.

-
Akcja rozgrywa się w kosmosie na nieznanych dotąd ludzkości planetach zamieszkanych przez istoty pozaziemskie, inaczej Ufo. Dokładny zarys ich wyglądu pozostawiam rysownikowi do swobodnej interpretacji.



De Sajens - 1. Telewizja naziemna

1. Kadr - [Cap (w lewym, górnym rogu) : Gdzieś w kosmosie na jednej z planet wokół Wegi (w gwiazdozbiorze Lutni).] (Na głównym planie) - Potężny odbiornik fal radiowych z ziemi. Swym wyglądem przypomina żelazny kominek z anteną, paroma pokrętłami, wskaźnikiem ciśnienia i kineskopem na górze. Wskaźnik ciśnienia pokazuje„minimum”. Ekran telewizora, jest szary z tzw. czarnymi mrówkami. Efekt znany przy zakłóceniach na wizji.

2. Kadr - (Mieszkanie, salon. Zbliżenie na Talika) - Siedzi przed telewizorem na kanapie. Obok stoi niewielki stolik, na którym znajduje się piwo w puszcze i gazeta.
Talik - [Cholerne wynalazki] - mówi do siebie.

3. Kadr (Widok z boku.) Na kanapie widać teraz również siedzącą żonę Talika, Jadeńkę. - Talik idzie w stronę telewizora.

4. Kadr - (Zbliżenie na Talika przy telewizorze.) - Talik wrzuca do otwartych drzwiczek pod ekranem szmacianą lalkę. Ta z boku tułowia ma przyszytą metkę na której wyraźnie widnieje napis - „Made in China”

5. Kadr - (Na głównym planie) - Telewizor zasyczał, buchnął parą z bocznej miedzianej rury wylotowej. Wskazówka od ciśnienia podskoczyła do „maksimum”.

6. Kadr - (Oddalenie widoku) Z odbiornika wydobywa się dźwięk.
Głos - [„A co do wódeczki to zamówimy pół litra?”]

7. Kadr (Zbliżenie. Widok z przodu kanapy na której siedzi małżeństwo) - Jadeńka mówi z grymasem na twarzy do Talika.
Jadeńka - [Hajsterowie już od dłuższego czasu cieszą się satelitą, a my po raz enty oglądamy „Alternatywy 4” w telewizji naziemnej.]
Talik - [Nie stać nas na takie luksusy jak tych sknerów zza płotu.]

8. Kadr (Oddalenie na fragment salonu ze stolikiem na pierwszym planie) - Talik podnosi ze stolika gazetę.

9. Kadr - Czyta i mówi do żony.
Talik - [W Międzygalaktycznym Telewizjerze zapowiadają nowe premiery] - po czym dodaje - [„Pięć lat świetlnych. Jeszcze tylko tyle pozostało do przebycia falą radiowym Ziemian z nowymi serialami „Ostry dyżur” i „Z Archiwum X”.]

10. Kadr (Zbliżenie na Talika do popiersia) - Przechylił butelkę, zdziwiony brakiem piwa.
Talik - [Skończyło się.] - myśli.

11. Kadr - Talik mówi do Jadeńki z przymilnym uśmiechem na twarzy.
Talik - [Pulpeciku, przynieś piwo z lodówki.] - dodaje - [Zaraz zaczyna się „MacGyver”. Ten gość, potrafi przerobić rower na helikopter... Hehe]

12. Kadr - Pomieszczenie kuchenne. Jadeńka trzyma w dłoni opakowanie akwamaryny w proszku i wsypuje ją do puszki z piwem.
Jadenka - [ Szowinistyczna świnia, a ja schudłam dla niego 10 kilo głodując miesiącami...] - w myślach.

13. Kadr - (Salon) Jadeńka podaje mężowi piwo.
Jadenka - [Proszę, ty mój geniuszu.]
Talik - [Dziękuję Pączusiu.]

14. Kadr - [Cap 1 (w prawym, dolnym rogu) : Parę minut później...] Kuchnia. (Zbliżenie na Jadeńkę.) Jadeńka ma na twarzy złośliwy uśmiech. Z salonu dobywa się rozpaczliwy krzyk Talika.
Talik - [Jadeńka... Pomocy!]
[Cap 2 (w prawym, dolnym rogu) : CDN w cz. II]


Następny część coming soon :)
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
John Rastheque · dnia 04.06.2011 09:25 · Czytań: 941 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 11
Inne artykuły tego autora:
Komentarze
MaximumRide dnia 04.06.2011 09:44
No nie wiem. Jakoś do mnie nie przemawia. Nie rozśmieszyło mnie za bardzo. Ani nic z tych rzeczy. Takie dziwne. Jakby autor nie wiedział co chce napisać. Jak piszesz o takich scenariuszach, to może warto dodac trochę humoru? Pozdrawiam:)
Azazella dnia 04.06.2011 10:05
łeee spodziewałam się większej dawki humoru, ale trochę mnie zawiodłeś. Kosmici jako zwyczajni Kowalscy są mało zabawni. Cóż ponieważ Śmieciarze coming soon to czekam. Mam nadzieję, że będzie lepiej;)
julass dnia 04.06.2011 11:51
Cytat:
Mężczyzna z brzuchem jak by połknął piłkę idzie w stronę odbiornika

jakby

no to musi być bardzo ciekawie narysowane bo tekst nie zachwyca... ot takie tam...
Almari dnia 04.06.2011 16:35
Cytat:
Ekran telewizora, jest szary z tzw


Cytat:
Obok kanapy znajduje się niewielki stolik(,) na którym stoi piwo w butelce oraz leży gazeta. Kosmita. Mężczyzna z brzuchem jak by połknął piłkę(,) idzie w stronę odbiornika.


Cytat:
„A co do wódeczki(,) to zamówimy pół litra?”


Cytat:
w telewizji naziemnej. - mówi z grymasem na twarzy.


- bez kropeczki

Cytat:
Nie stać nas na takie luksusy(,) jak tych sknerów zza płotu


Cytat:
Kosmita przechyla butelkę. Zdziwiony brakiem piwa.


- Zapisałabym trochę inaczej: Kosmita przechyla butelkę, zdziwiony brakiem piwa.

Cytat:
Skończyło się. - myśli.


- bez kropki

Cytat:
Kosmita: Ooo, zaraz zaczyna się „MacGyver”. Lubię tego gościa, potrafi przerobić rower na helikopter... Hehe
- ... i przynieś piwo z lodówki(,) Pulpeciku - dodaje.


- dziwaczny zapis. Nie wiem, co kto mówi, mogę się tylko domyślać.

Czuję się tak znudzona, że właściwie nie wiem co powiedzieć. Słaby ten scenariusz, nic mnie nie rozśmieszyło a zapewne taki był zamiar. No to zmykam.

Pozdr!
julanda dnia 04.06.2011 16:57
Powiem, że nie wiem, ale wiem! Tak, właściwie to dlatego nie oglądam tv, bo tak tam chyba wygląda życie naziemne i kosmiczne. Co do wartości obrazu, nie wiem, może jakby to pokazać, to faktycznie jakiś mięsień śmiechu by się skulgał w konwulsjach! Pozdrawiam!
Wasinka dnia 04.06.2011 18:58
A zatem ów kosmiczny świat nie różni się zbyt wiele od tego tutaj...

Nie podziałało, niestety. Może część kolejna wniesie coś więcej, więc poczekam :)

Pozdrowienia słoneczne.
John Rastheque dnia 04.06.2011 21:29
Dziękuję serdecznie za cenne uwagi oraz opinie.

Była to pierwsza stara wersja scenariusza, ale nie chciałem już usuwać z poczekalni, aby potem czekać kolejny tydzień, więc teraz podmieniłem już na ostateczną wersję. Zrobiłem fuzję śmieciarzy z telewizja naziemną, a więc to pierwsza część "Śmieciarzy".

Hmmm, właśnie bardziej zależy mi tutaj na lekkim humorze, ale bardziej skupiam się nad nietypowym przedstawieniem różnych ciekawostek... Część druga już w połowie skończona, może uratuję nią resztę...

Enjoy ;)
Usunięty dnia 04.06.2011 22:37
Jest jakiś pomysł. Tylko chyba nie wyszło tak jak miało wyjść. Zmusiło do konkretnej refleksji: Kiedy mam się chociaż uśmiechnąć? Pozdrawiam
julass dnia 04.06.2011 22:38
Cytat:
Ekran telewizora, jest szary z tzw. czarnymi

bez przecinka

Cytat:
Wskaźnik ciśnienia pokazuje„minimum”.

spacja

Cytat:
na którym znajduje się piwo w puszcze i gazeta.

puszce

Cytat:
pozostało do przebycia falą radiowym Ziemian z nowymi serialami

falom

to tylko błędy... bo zdania na razie nie zmieniam:)
MaximumRide dnia 04.06.2011 23:01
No widze jakąś poprawę. jest trochę lepiej. Już bardziej się uśmiechnęłam. Ale to nadal nie to. Więcej humoru:) Ludzie lubią się śmiać. Pozdrawiam:)
Wasinka dnia 09.06.2011 09:37
No lepiej jest, jednak nadal jakoś mnie nie przekonuje. Może kolejna część :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty