Kryjówka - KatadziinaChan
Proza » Inne » Kryjówka
A A A
Uciekam przez gęsty las. Biegnę i biegnę, nie zwracając uwagi na gałęzie, które pozostawiają czerwone ślady na mojej twarzy. Mam dosyć, naprawdę dosyć. Bez zastanowienia skryłem się w tej ciemnej krainie. Wiatr dodaje mi siły, sprawia, że czuję, iż żyję, że jestem wytrwały, stale podążam do przodu ani na moment się nie zatrzymując.
Jednak w końcu musiałem się poddać. Upadłem na kolana, z trudem łapiąc oddech. Zimna ziemia przyniosła mi niespodziewaną ulgę. Od razu chciałem być jeszcze bliżej niej, dlatego położyłem się na brzuchu, przykładając policzek do mojego ukojenia. Przymknąłem oczy i pogrążyłem się w myślach. Ile jeszcze wytrzymam? Ile upokorzeń i wyzwisk? Ile zakazów? Też jestem człowiekiem i mam uczucia. Chociaż… Może ja ich nie mam? Może jestem po prostu nieczułym draniem, który drze się na wszystkich bez opamiętania, obarczając każdego winą, by usprawiedliwić swój egoizm i lenistwo? Chciałbym poznać odpowiedzi na te pytania. Chciałbym podjąć się trudu zmienienia siebie. Chciałbym zbliżyć się do ludzi, dowiedzieć się, co naprawdę czują i myślą, co ukrywają za tymi sztucznymi uśmiechami, czego się boją.
A czego ja się boję? Tego, że któregoś dnia kompletnie się załamię? Czy może tego, że nigdy nie zostanę zaakceptowany?
Mam nadzieję, że kiedyś się tego dowiem. A na razie chyba tu zostanę. Ten chłód odświeża mój umysł. Może wymyślę jakieś sensowne rozwiązanie, jakiś nowy sposób na przetrwanie. Może w końcu się uda i następnym razem nie skończę w ciemnym lesie? Może...
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
KatadziinaChan · dnia 06.06.2011 22:57 · Czytań: 848 · Średnia ocena: 4 · Komentarzy: 16
Inne artykuły tego autora:
Komentarze
MaximumRide dnia 07.06.2011 07:01
No aż się boje. Prawie jakby ktoś opisał mój stan umysłu. Jak ja często się tak czuję. I też często biegam do lasu, ale zawsze wracam. Podoba mi się, tylko szkoda, że takie krótkie. Można by troszką rozwinąć, albo pododawać jakieś urywki z życia bohatera. Dlaczego się tak czuje. No ale i tak ładnie zgrabnie napisane. Pozdrawiam:)
Azazella dnia 07.06.2011 08:44
Mam mieszane uczucia. Z jednej strony trochę mi się podobał ten tekst, a z drugiej jakoś mnie razi. Widzę tu wzloty i upadki, które nie pozwalają zająć mi jednoznacznego stanowiska co do tego tekstu. Są jakieś wynurzenia bardzo młodej osoby, trochę chaosu... i (wydaje mi się)metafora.
Wasinka dnia 07.06.2011 09:07
Metafora nienowa, niestety... Oczywiście zdaję sobie sprawę z tego, że nowa wcale być nie musi, żeby wciągnąć, ale ja się przyczepię... gdyż na niej opiera się cały tekst... Toteż chciałabym zobaczyć tu coś świeżego, nawet już przy tej samej przenośni. Jakaś myśl jedna oryginalniejsza, do której można by przylgnąć...
To tylko takie sobie moje marudzenie... Bo temat przecież życiem podyktowany, stan ducha również. I prawdziwy bardzo. Czepiam się, bo na mnie nie podziałał. Jestem marudna, bo nie wciągnąłeś/ęłaś mnie w klimat i w odczuwanie. I szukam przyczyn.... Znalazłam w tym, co powyżej - w moim, tylko i wyłącznie, przypadku.
Napisane jest dobrze (chociaż przyjrzyj się jeszcze zaimkom i spróbuj ich nieco skosić), jednak nie porusza (mnie).
Pozdrowienia słoneczne.
julanda dnia 07.06.2011 12:51
Tak, życia trzeba się uczyć, każdego dnia wbiegamy do lasu... Taki wpis na blog. Pozdrawiam serdecznie z polany, dusznej, co prawda.
OWSIANKO dnia 07.06.2011 17:37 Ocena: Bardzo dobre
KatadziinaChan

Podoba mi się zwięzłość i tajemniczość otwierające czytelnikowi wyobraźnię. Gratulacje!
KatadziinaChan dnia 07.06.2011 17:50
Od razu dziękuję bardzo za komentarze, cieszę się, że mogę poznać Wasze zdanie.

MaximumRide - w sumie miło jest wiedzieć, że nie tylko ja się tak czuję. Faktycznie jest krótko, ale jakoś tak mi spasowało ^^" A jakby się tak zastanowić, to nie tłumaczę, czemu bohater się tak czuje, żeby nie zdradzić powodów mojej ucieczki w dzień, w który to pisałam. Dziękuję bardzo i również pozdrawiam :)

Azazella - dziękuję bardzo za opinię. Pewna metafora faktycznie jest, chaos tym bardziej, bo chaos był wtedy w mojej głowie.

Wasinka - przyznaję się, że na razie na taką jeszcze nie natrafiłam, ale cóż, nie było niestety okazji. W sumie też nawet bym przypisaniu nie zwróciła na to uwagi, bo jakby nie myślałam, pisząc ten tekst, właśnie przez to, że temat i stan ducha podyktowany był życiem. A marudzenie popieram ^^
Przyjrzę się zaimkom i następnym razem postaram się pomyśleć nad czymś, co poruszyło by także Ciebie. Pozdrawiam :)

julanda - całkowicie się z Tobą zgodzę... I również pozdrawiam :)

OWSIANKO - Cieszę się bardzo i dziękuję ^^
julass dnia 07.06.2011 18:25
nie podoba mi się za grosz... takie tam młodzieńcze marudzenie okresu dojrzewania: co ja mam ze sobą zrobić? w którą stronę pójść? co to będzie? a co jest?
KatadziinaChan dnia 07.06.2011 19:10
julass - nie ma problemu, nie każdemu musi się podobać. Nie wierzę jednak, że w Twoim przypadku nie było żadnego młodzieńczego marudzenia i bądź co bądź to, że jest się młodym, nie zmienia faktu, że też można mieć różne problemy.
julass dnia 07.06.2011 19:15
nie mówię wcale ze nie było... tylko było to dawno i nie było netu tak powszechnego więc właściwie nikt tego nie czytał... na szczęście z wiekiem marudzenie mi trochę przeszło i po latach człowiek dopiero widzi jakie to kiszki pisał za młodu:)
KatadziinaChan dnia 07.06.2011 19:30
W takim razie bardzo możliwe, że kiedyś ze mną będzie tak samo :)
Krzysztof Suchomski dnia 07.06.2011 22:39
Ten kawałek sam w sobie ma tyle wartości co ziarnko pieprzu. Ani się tym najeść, ani nacieszyć. Ale w przyszłości będziesz mogła/mógł użyć go, by wzbogacić smak jakiejś potrawy, więc schowaj i zrób użytek we właściwym czasie.
Witamy w dżungli ;)
KatadziinaChan dnia 07.06.2011 22:48
Schowam go i będę o nim pamiętać we właściwym czasie :)
Almari dnia 12.06.2011 10:00
Oj, nie. To nie dla mnie. :)

Czytałam już takie tekściki setki razy i twój nie rożni się niczym od tych pozostałych. Nie ma tutaj niestety nic odkrywczego.

Pozdrawiam
KatadziinaChan dnia 12.06.2011 13:19
Dziękuję za opinię i również pozdrawiam ^^
Karasmilla dnia 14.06.2011 01:23
To co pisze Almari to prawda - są setki takich tekstów...
Jednak gadki o emocjach ponoć nigdy zbyt wiele. Chyba, że włakuje się stale jeden temat i nie odstępuje go na krok.
KatadziinaChan dnia 22.06.2011 13:54
Heh no cóż, ja lubię gadki o emocjach xD
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Marek Adam Grabowski
29/03/2024 13:24
Dziękuję za życzenia »
Kazjuno
29/03/2024 13:06
Dzięki Ci Marku za komentarz. Do tego zdecydowanie… »
Marek Adam Grabowski
29/03/2024 10:57
Dobrze napisany odcinek. Nie wiem czy turpistyczny, ale na… »
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty