W filiżance - Euridice
Poezja » Wiersze » W filiżance
A A A
wypoczywa gorąca herbata
jej lekko uchylone brzegi mają ślad
czerwonej szminki moich ust

nad nią unosi się
nasza zwykła rozmowa
i patrzysz na mnie smutną ciszą
którą chyba boję się zrozumieć

toniemy w odbiciu
powiedz słówko
i znów wydostanę się w twoje oczy
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Euridice · dnia 23.06.2011 22:58 · Czytań: 1015 · Średnia ocena: 4,5 · Komentarzy: 29
Komentarze
Usunięty dnia 23.06.2011 23:07
W filiżance
wypoczywa gorąca herbata
- tutaj chyba wolałabym inaczej, np tak:

Gorąca herbata
wypoczywa w filiżance



toniemy w filiżance - znowu filiżanka, można ją ad kosz i zostawić samo tonięcie, myślę, ze z korzyścią dla tekstu.

i wydostanę się znów w Twoje oczy - twoje koniecznie musi być wielką literą?

Poza tymi drobiazgami nawet fajnie jest, zmysłowo, nieco tajemniczo, jeśli usunie się drugą filiżankę i zrobi misz masz z tytułem, a przy okazji zniknie inwersja.

Pozdrowienia ;)
bosski_diabel dnia 23.06.2011 23:15
racja po stronie Małpicy :) ja dałbym...
toniemy w odbiciu
poza tym bardzo delikatnie, kobieca dojrzewająca miłość.
Kupuję :) pozdrawiam serdecznie.
Kushi dnia 23.06.2011 23:16 Ocena: Bardzo dobre
Witaj miło:)
Pięknie u Ciebie i niezwykle subtelnie:) Ale ja się troszkę pobawię jeśli pozwolisz:):shy:

Filiżanka

na jej lekko uchylonych brzegach
pozostał ślad czerwonej szminki
ust leniwie smakujących
gorącą herbatę

przy której
patrzyłeś na mnie smutną ciszą

To była jedna z tych rozmów
bez słów i obietnic
a ja tak bardzo zapragnęłam
zapomnieć się w twoich oczach

Tylko jeden twój znak...

Mam nadzieję, że się nie pogniewasz:)
Bo wiersz jest naprawdę cudowny:)
Pozdrawiam ciepło:)
julanda dnia 23.06.2011 23:33 Ocena: Świetne!
Jest mi w tym wierszu fantastycznie! Zostawiłabym jak jest, tylko z drugą filiżanką, można zaeksperymentować.
A mnie przypomniałaś, że mam też podobny, zaczyna się "zaprośmy się na kawę, tam płoną ciepłem filiżanki" i cały jest do poprawy.;)
Zastanawiam, jak zamienieć, zaciekawić z tym tonięciem, aby nie było powtórzenia. Jak coś wymyślę, wpadnę znów. (Do filiżanki! ;) Pozdrawiam! Buziak!
Wiolin dnia 23.06.2011 23:37
Witaj Euridice....Zmysłowy. Gdyby zastosować podpowiedzi starszyzny, będzie naprawdę ładny wiersz . Pozdrawiam.
Klatek Kluczowy dnia 23.06.2011 23:37
Jest ładnie, wiersz ma tajemnicę, a może wspomnienie,
ładnie zbudowany i nie jest przesadzony!

Druga filiżanka dla niespodziewanego gościa, ale rzeczywiście stoi za blisko pierwszej ;)
Euridice dnia 24.06.2011 00:17
Małpeczko - Wszystko zmieniłam wedle rady oprócz pierwszego. Nie mam poza tym pomysłu na tytuł, więc póki co zostawiam. Jak coś tylko wymyślę takiego bajecznie ciekawego, to zmienię. Może i racja. Poza tym dziękuję za podpowiedzi no i za tak dobrą opinię. Bardzo serdecznie dziękuję za przytuptanie do mnie raz jeszcze, no i pozdrawiam! :)

Bosski - ustosunkowałam się do Twojej rady, bo mi się podoba. Cieszę się, tak delikatnie i kobieco być miało, dziękuję gorąco i pozdrawiam w tym temperamencie! :)

Kushi - No to piękna wariacja Ci wyszła. Może powinnaś pomyśleć o całym ciągu takich wariacji? :) Niezłe by to było. Pewnie, że się nie gniewam, ale nie zmieniłabym za żadne Skarby świata, choć Twoje może i lepsze, ale ja wolę zostawić cząstkę mnie. Pozdrawiam Cię serdecznie i cieplutko, buźki! :)

Julandko - zmieniłam już na wersję Diabełka, ale jeśli wymyślisz coś równie ciekawego i pięknego, pasującego to zawsze można zmienić czy nawet dodać jako drugą opcję. A cytat z Twojego wiersza jest piękny, a Ty ten wiersz chcesz poprawiać? :( Chyba się nie doceniasz... dziękuję pięknie, buziaki ogromne! :)

Wiolinku - no i coś tam się ustosunkowałam do "starszyzny" , to może ciutkę lepiej, hm? :) Ślicznie dziękuję, kłaniam się i pozdrawiam!

Klateczko - ale Ciebie już tu u mnie dawno nie było. Drugą filiżankę wypij ze mną, bo już jej nie będzie! :) Dziękuję pięknie, pozdrawiam! No i chwała Bogu, żem nie przesadziła... :D :p

Dziękuję wszystkim, dobrej nocki i do następnego! :)
Usunięty dnia 24.06.2011 00:23
W sumie to mi nie chodziło o bajeczny tytuł, tylko o misz masz, w sensie, żeby zamienić miejscami filiżankę z gorącą herbatą, czyli że w tytule gorąca herbata, a w filiżance do pierwszego wersu. No ale wiesz, to tylko luźne jakieś tam odczucia.

W trzeciej strofce ładniej mi wybrzmiewa samo toniemy, bez dodatków, ale to też luźne odczucia ;)

Pozdrowienia
Euridice dnia 24.06.2011 00:31
Ahaaa :D Widzisz, jest za późno i już rozum powoli żąda resetu. :D Wiesz, ja to sobie jeszcze przemyślę, ale nie dziś, bo jestem zmęczona. Ale dziękuję za te "luźne odczucia" , bo są dla mnie baardzo, ale to baaardzo ważne. Dobrej Nocy, pozdrawiam! :)
julanda dnia 24.06.2011 10:32 Ocena: Świetne!
Zajrzałam zobaczyć, co się działo! Wiesz, już wiem, że najcudniejsze są pierwsze wersje Twoich, lekko tylko muśnięte później pędzelkiem. ;)
Ciekawe, że też myślałam o "obiciu" (jednomyślność poetyczka!), tylko zwracam uwagę na brzmienie słowa i "odbicie" niekoniecznie mi się dobrze komponowało semiologicznie. Są bowiem w wierszach subtelości, o których nawet czytelnik nie wie "co i dlaczego" działa. To magia malowania słowem, to to czuję.
Pozdrawiam! :*
Euridice dnia 24.06.2011 10:50
O no widzisz. :) No i to odbicie może zostać? Dla mnie ładnie tu stoi. No i czy to muśnięcie pędzelkiem Ci odpowiada Julandko, czy jest dobrze? :) Cieszę się, że znów tu zaglądasz, rób to jak najczęściej, bo Twoje wizyty tutaj wiele mi pomagają i wiele znaczą. Pozdrówka! :*
Poke Kieszonka dnia 24.06.2011 11:01
:)Euridce pięknie jest, tak zmysłowo :yes: i jak Diabełek rzecze dojrzewa, tak zdecydowanie dojrzewanie miłości da się odczuć :yes: Czytam któryś raz sobie głośno i wiesz co, nie żebym się czepiała, bo daleka jestem od tego tylko tak jakoś dziwnie mi wybrzmiewa puenta ,,i wydostanę się znów w twoje oczy'' to ,,wydostanę'' - jak Ci to powiedzieć - podczas głośnego czytania w tym miejscu się zacinam - ale dobrze wiesz, ze to tylko moje takie odczucie i nie koniecznie słuszne. Serdeczności z mojej kieszonki:):):)
Euridice dnia 24.06.2011 11:16
Pokuś :) Dziękuję bardzo, to miłe. Być może, że Ci zawadza, ja zauważyłam u siebie, że zawsze znajdzie się takie słowo, które trochę hamuje. I wiem o tym, że to jest to wydostaje się, ale pojęcia nie mam jak to zmienić, aby nie zburzyć tego, o czym myślałam. :) Być może moje wiersze muszą mieć nutę szpetności w sobie. :D Dziękuję i również pozdrawiam serdecznie! :)
Poke Kieszonka dnia 24.06.2011 11:24
:) o jakie Ty znów szpetności? piszesz - ten wiersz jest piękny, a ta moja mała zacinka to może być jedynie moim problemem i tym to się nie przejmuj:)
julanda dnia 24.06.2011 11:26 Ocena: Świetne!
Euridice, jest super! Jest tak, jakbym wyjęła ten wiersz z koperty, którą schowałam, bo czas minął, ale nie umiem zamknąć oczu na "wczoraj", które przy śniadaniu składa się w dłoniach "dziś".
Z każdym czytaniem wydostaję się w bezpieczny świat.
powiedz słówko
i wydostanę się znów w twoje oczy
- tu dla siebie czytam inaczej

jedno słowo
a wydostanę się znów w twoje oczy

Zostawiam "świetny"! Pozdrawiam! :)
Euridice dnia 24.06.2011 11:33
Pokuś - no jak się nie przejmować!? Każdy czytelnik jest dla mnie na wagę złota. Jak odchodzi, to tak, jakbym straciła kogoś bliskiego... Także muszę się przejąć! :) Ale dziękuję, bardzo bardzo! Aż chyba się nie wydziękuję! :D :)

Julandko - dziękuję (rumieni się)... A jeśli chodzi o koniec - obie wersje są dobre (skromność :D), więc czytaj Juluś jak Twoja wola. Chyba może być i tak i tak, to nie wiem czy zmieniać. Dziękuję i pozdrawiam! :)
julanda dnia 24.06.2011 12:01 Ocena: Świetne!
..myślę, że nic nie zmieniaj! Kiedyś może, jak bedziesz szykować teksty do jakiejś antologii lub tomiku, wiersz sam pokaże, jak chce wygladać! Serdeczności wakacyjne!
Euridice dnia 24.06.2011 12:04
Bardzo bym chciała powiem szczerze... Dziękuję! Pozdrowienia lenia wakacyjnego - a i owszem. :D
Tomek i Agatka dnia 24.06.2011 16:07 Ocena: Świetne!
Można się rozmarzyć nad tą filiżanką, uczucia, a jakże. Najzwyklejsza na świecie rozmowa przy filiżance wybornej herbaty smakuje zupełnie inaczej. 'Wypoczywająca herbata', a to mnie ujęłaś, ile w tym wierszu aromatu, zatrzymania, rozmarzenia, ta filiżanka wręcz uwodzi, to z pewnością nie pozostaje bez wpływu na tę drugą stronę.

"jej lekko uchylone brzegi mają ślad
czerwonej szminki moich ust"

...<Hmmm> smakowicie i erotycznie zarazem : )

Jakże to wszystko działa na wyobraźnię, a mężczyzna - on chyba też zbyt długo nie wytrzyma tej smutnej ciszy :D

Cisza faktycznie niepokoi, a jednak trzeba się nauczyć pzełamywać, te spojrzenia znad filiżanki muszą się przecież spotkać.

A zatem, powolutku, małymi kroczkami, łyczkami, delikatne muśnięcia filiżanki, jeszcze tylko jedno słówko i… - podoba mi się to budowanie napięcia, podsyca wyobraźnię. I udało Ci się uchwycić te chwile bycia razem.

Ten ostatni wers jest wg mnie dobry, przestawiłabym tylko szyk, wtedy inaczej układa się akcentowo, i całość nie jest wypowiadana jako ciąg na jednym wdechu. W ten sposób po wyrazie ‘znów’ następuje krótka przerwa, co słyszalnie dzieli tę frazę.

i znów wydostanę się w twoje oczy

To tylko moja sugestia, a wybór zawsze należy do Ciebie.

Świetnie się czyta na głos, wyobraziłam sobie nawet taki cykl rozmyślań nad filiżanką, nagranie wysłuchane w ciszy, wieczorem, głos, który snuje kolejną opowieść.

Euridice zatrzymałaś mnie na dłużej, i pomyśleć, że w domu nie mam aktualnie żadnej filiżanki, ale sentyment pozostał, i chyba zostałam właśnie skuszona wierszem, najwyższy czas coś zmienić. Pozdrawiam ciepło, serdecznie;) Buźka:D
Euridice dnia 24.06.2011 19:18
Ach Kochana!
Po pierwsze, to chyba nigdy nie dostałam tak wielkiego komentarza. Miło mi, że się tak długo zatrzymałaś i że nie szczędziłaś klawiatury dla mnie... :D

To może się skusisz na kupno filiżanki? Czasem można kupić tanio, a naprawdę jakąś wyjątkową i piękną. I tylko pomyśl - Ty rano na parapecie, witając się z pierwszym słońcem nowego dnia ze swoją filiżanką herbaty/kawy. Ach! (Gdyby ktoś pytał to nie pracuję w żadnym sklepie z porcelaną i nie jest to chwyt reklamowy :D)

Twoja sugestia jest bardzo dobra, więc skuszę się na tę małą zmianę, a co! Jak szaleć to przecież! A jeśli chodzi o całość... hm... myślisz, że mógłby ten wiersz kogoś uwieść? Chciałabym, może spróbuję? Nie wiem czy On by to zrozumiał. No nic, dziękuję raz jeszcze za odwiedziny, przybywaj częściej, pozdrawiam słonecznie no i buziaki! :) :D
anna nawrocka dnia 24.06.2011 22:32
filiżanki sa takie poetyckie...

ze swojej strony powiem, że dla mnie w środkowej części jest o jeden zaimek dzierż. za dużo.
w pierwszej nie potrzeba dopowiadać 'moich ust' jestem za minimalizmem słownym i pozostawieniem pola dla wyobraźni czytelnikom :)
nie maluję ust szminką, w zasadzie nie maluję ust wcale, z dzieciństwa mam uraz do niedomytych szlkanek po fusiastej kawie którą serwowali na dożynkowych imprezach... prawie wszystkie miały tłustawą rozmazaną falbankę po szminkach... masakra!

hm... najwyższy czas zainwestować w trwałą szminkę ;-)

wiersz ujmuje delikatnością, niedopowiedzeniem, nie daje prostej odpowiedzi na to kim są ona i on. konkretna jest filiżanka, czerwień szminki i gorąca herbata. myślę sobie intensywnie i różne obrazki rysuję. podoba się.

pozdrawiam,
Ania
Euridice dnia 24.06.2011 22:38
Cieszę się, dziękuję. :)
Dziękuję za wskazówki, ale chyba już nic nie będę zmieniać, bo coraz mniej "mojego" zostanie w tym wierszu, ale zgadzam się z minimalizmem. Choć czasem może i też dobre są dopowiedzenia.
A co do szminek - no różnie z tym bywa, to na pewno. Ja mam jedną taką krwisto czerwoną - ona w sumie się trzyma ust, ale też i umie zostawić ślady. Chyba musiałabym wydać dobre pieniądze, żeby zostało tylko to pierwsze... :D Dziękuję i pozdrawiam serdecznie!
wodniczka dnia 26.06.2011 10:29 Ocena: Bardzo dobre
Witaj

podoba mi się klimat - bo i też tak lubię pisac:). Jest w nim ciekawa metaforyka i to coś, cosik co zatrzymuje:)

Pozdrawiam!
Euridice dnia 26.06.2011 10:33
Cieszę się wodniczko, dziękuję bardzo! :)
magdam dnia 26.06.2011 15:26
tekst Kuschi bardziej przemawia, u autorki zaimkoza mi przeszkadza.
ale można trochę pomyśleć i doprowadzić do perfekcji. :p
Euridice dnia 26.06.2011 16:01
Trudno. ;) Niestety nie będę grzebać już bardziej w tym wierszu, wolę zaimkozę. :p Pozdrawiam!
Tamara dnia 30.06.2011 12:40
a ja bym tak, ale to tylko propozycja:

W filiżance

wypoczywa gorąca herbata
lekko uchylone brzegi ze śladami
czerwonej szminki

unosi się smutna zwykła rozmowa
patrzysz na mnie ciszą
którą chyba boję się zrozumieć

toniemy w odbiciu
powiedz słówko
a znów zobaczysz mnie w swoich oczach oczy



wiem że nikt tego nie lubi, ale nie mogłam się oprzeć tekstowi.
pozdrawiam.
Tamara dnia 30.06.2011 12:42
zapomniałam wywalić drugie "oczy" z mojej wersji.
;D
Euridice dnia 03.07.2011 18:56
Heh spoko. Wariacjujcie sobie na ten temat, ale nie zmienię już, ale dziękuję, że Ci się chciało pomyśleć. Pozdrawiam serdecznie! :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty