ffffffffff - migotka090
Proza » Długie Opowiadania » ffffffffff
A A A
...........................
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
migotka090 · dnia 01.07.2011 21:17 · Czytań: 783 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 6
Komentarze
julanda dnia 02.07.2011 00:27
Witaj, upss, przeczytałam! Co do nazwiska masz rację, z kilku powodów, których pewnie nie ma potrzeby tłumaczyć. Masz wyobraźnię, rozwijasz akcję, być może na wzór produkcji filmowych i niezmiennych przez pokolenia marzeniach dziewcząt, na co dowodem jest bohater, jak Dorian. Pewne opisy wydają się sztuczne. Przeczytaj sama głośno, albo komuś, zobaczysz, w którym miejscu się znudzisz, czy też poczujesz dyskomfort w interpretacji, to będą znaki. Pracy jest dużo, ale warto, bo lubisz pisać, marzyć i wyobrażać! Pozdrawiam!
Azazella dnia 02.07.2011 10:06
Cytat:
...zaginęła
po wielokropku stawiamy spację
Cytat:
Ale czyżby ta dziewczyna bała się, zwyczajnie bała? Czyżby to był strach w najczystszej postaci? Nie, nie wygląda zdrowo z tymi chudymi rączkami i jasną cerą. A strach, najczystszy strach jest zdrowy – potrzebny jak oddychanie, czy inna czynność. Ludzie powinni się bać, bo gdyby nie strach, nie mogliby podejmować właściwych decyzji. Nie można skakać bezmyślnie w każdą przepaść. Strach pomaga. Pomaga rozważnie
wiem, że w tym fragmencie powtórzenia są użyte specjalnie, ale jest ich za dużo i jakoś nie wyglądają za dobrze. Czasami warto zrezygnować z tego typu zabiegu...
Cytat:
Dorian
to imie kojarzy mi się z adminem w akademiku:)
Czasami warto jest wrzucac tekst partiami, dzięki temu możesz lepiej skupić się na każdej z nich i poprawić to co trzeba. Wtedy tez jest łatwiej komentować i wskazać błędy;). Ogólnie, co do treści, nie jest źle. Nawet dość interesująco, chociaż czasami mialam wrażenie, że na wymyślasz na siłę. Dialogi wydaja mi się poprawne, nie mam tu na myśli strony technicznej, ale odbioru. Pozdrawiam
MaximumRide dnia 02.07.2011 18:13
,,dziewczyny. - Ciekawą,,

po ciekawą kropka

,,To, co powiedział dotknęło Aurelię.
Aurelia poczuła,,

może to drugie Aurelia zamienić na dziewczyna. kilka razy za dużo powtarzasz imiona

,,- Nie. Mężczyzna westchnął cicho i wstał z zamiarem,,

Mężczyzna... powinno znaleźć się w kolejnej linijce

,,jak i wiele innych Postanowiła jednak,,

po innych kropka

Masz rację. Mnie też nie pasuje tutaj nazwisko Mickiewicz.
Zgadzam się też z Azazellą, że wartoby było podzielić to na kilka częśći. Wystarczyłoby na trzy. Bo tak troszkę ciężko mi było.
Co do dialogów i opisów. Wydaje mi się, że są w porządku. Tylko trochę za często powtarzasz imiona. Opisy też są ok. Chociaż czasami troszkę za dużo. Przynajmniej według mnie. Przytłaczają.
Tyle, że czasami mam wrażenie, jakby pisał to ktoś z podstawówki, a za chwilę ktoś dorosły. Czasami tak mi się trochę zlewają jakby style.
Nawet jest dość ciekawie. Masz pomysł i widzę, że zaczynasz go dość dobrze realizować. Ale jak dla mnie to troszkę od razu za dużo i mnie tekst przygniótł. Pomysł jest ok. Wykonanie troszkę dziwne miejscami. Choć bohaterka mnie intryguje. Wydaje mi się też lekko stuknięta. Ale za to ten Dorian, dodaje tajemniczości. Choć nie jest nudno, to też nie wciągnęło mnie za bardzo.
Pozdrawiam
julass dnia 02.07.2011 20:28
Cytat:
Łatwo było wywnioskować, czego dotyczą. Prosto można było też wyobrazić sobie, jakie są w rzeczywistości zimne.

wcale to nie takie łatwe i proste bo ja np. nie mam pojęcia o czym piszesz..


raaany... nie dałem rady... odpadłem w połowie bo mnie zmorzyło nudą nieco... własciwie to jak dla mnie nic się nie dzieje... ot i zniknęła dziewczyna ale żadnego napięcia w związku z tym nie odczuwam... chyba za bardzo dziewczyńskie dla mnie...
Wasinka dnia 02.07.2011 22:10
Opisy mi nie przeszkadzają, lubię je, bo potrafią bardzo zgrabnie wprowadzić w klimat. Jednakowoż ważne jest to, by je dobrze poprowadzić i sprawnie napisać. tutaj nieco tej umiejętności brakło, według mnie. Proponowałabym jeszcze w opisach pogrzebać, wydobyć z nich więcej klimatu, tymczasem wydają się nieco sztuczne czasem i jakby Ci słów brakowało.
Dialogi wydają się w porządku, takie po prostu nastolatkowe. Zerknij tylko jeszcze na zapis, bo czasem brak jest myślnika lub niepotrzebna kropka się trafi (np. - Jak Dorian Grey. - stwierdziła, próbując się trochę wyluzować.) i tym podobne.
Czasem mam wrażenie, jakbyś używała słów niepsujących do sytuacji czy emocji. Zwróć też uwagę na niepotrzebne powtórzenia (w tym też imion).
Popracowałabym jeszcze nad tym tekstem, przyjrzała się zdaniom, bo niektóre brzmią nieporadnie. Włóż też trochę siebie w styl, pozwól mu się nieco rozfalować, nie trzymaj go w sztywnych ramach.
Zainteresował mnie sen dziewczyny, mam nadzieję, że będzie miał znaczenie w dalszej części, nie przekonała natomiast scena "rozpaczy" rodziców zaginionej. Reszta - taka sobie (dla mnie).

Pozdrowienia z mrokiem za oknem.
migotka090 dnia 11.07.2011 15:52
Julanda – Dzięki za opinię. Ale mogłabyś podać przykład sztucznego opisu? Próbowałam to czytać, ale ja tego nie zauważam, a komuś tak na głos się wstydzę.
Azazella – A zawsze jak dawałam gdzieś do oceny opowiadania, to pisali mi, że opisy dobre, ale dialogi leżą :)
MaximumRide – OK, rozumiem. A mógłbyś podać przykład, gdzie piszę dojrzale, a gdzie jak ktoś z podstawówki? Bo ja naprawdę tego nie widzę.
Wasinka – Spróbuję pozwolić stylowi się rozfalować, choć łatwo powiedzieć, niestety.

Dziękuję wszystkim za opinie, właściwie nie spodziewałam się, że ktoś to przeczyta, bo jest długie. Choć tak naprawdę to jest 5 rozdziałów, ale wrzuciłam wszystko razem.
Tak w ogóle mam prawie 16 lat, nie wiem, czy to dobrze, czy źle... w każdym razie postaram się to wszystko od początku popoprawiać.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:27
Najnowszy:pica-pioa