Ostatnia podróż Miss Hallo /4/ - Tucza
Proza » Inne » Ostatnia podróż Miss Hallo /4/
A A A
Wyszła za mąż za człowieka pracowitego, prostolinijnego, osadzonego bez reszty w realiach codzienności. Był to dla niej układ bezpieczny. Bez niespodzianek, ani przykrych, ani przyjemnych.
Trzeba jej oddać, że wspólny dom prowadziła przyzwoicie. Była nawet skrzętną gospodynią. Poza drobnymi wybrykami. Miała słabość do eleganckich butów i wymyślnych kapeluszy. Czasami ni stąd ni zowąd kupowała drogie egzotyczne kwiaty. I to prawie wszystko.
Dwa razy w tygodniu chodziła do najelegantszej kawiarni w mieście. Zawsze sama. Zasiadała w końcu sali pod oknem, ale patrzyła gdzieś daleko przed siebie, nie dostrzegając ludzi siedzących przy sąsiednich stolikach. Zamawiała zawsze kawę z bitą śmietaną i kieliszek likieru. Nazywała trunek tak szumnie, ale najczęściej z powodu braku likieru godziła się na słodką pomarańczówkę czy wiśniówkę. Personel kawiarni znał ją oczywiście i mimo, że jej sposób ubierania się i bycia w tamtych warunkach można by nazwać ekstrawagancją – odnoszono się do niej z szacunkiem. Mało, we wtorki i piątki, kiedy to zwykła przychodzić, zawsze w samo południe, kelnerki i bufetowa oczekiwały na „naszą damę”- jak ją nazywano. Zawsze któraś pytała : ciekawe, w jakim kapeluszu dziś przyjdzie? I robiono nawet na ten temat zakłady.
Czasami widywaną ją na wyścigach konnych. Przed każdą gonitwą oglądała na paddocku konie. Uważnie, być może ze znawstwem. Przy kasie z namysłem odliczała pieniądze, jakby targując się sama z sobą. Były to prawdopodobnie niewielkie sumy. W trakcie gonitwy dopingowała z temperamentem wyróżnionego przez siebie konia. Polegało to głównie na gestykulacji. Mamrotała jednak jakieś słowa. Chyba wyłącznie francuskie. Dcn .
Tucza.
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Tucza · dnia 02.07.2011 09:00 · Czytań: 958 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 7
Komentarze
MaximumRide dnia 02.07.2011 09:22
,,Zawsze któraś pytała :,,

dwukropek bez odstępu

,,Czasami widywaną ją na,,

widywano

,,Dcn .,,

? Chyba Cdn. I kropka bez odstępu. I raczej w kolejnej linijce

No cóż. Teraz coraz bardziej przybliżasz sylwetkę bohaterki. Tylko jeszcze chyba nie rozumiem o czym dokładnie jest to opowiadanie. Jest kobieta, które swoje przeżyła. I facet, który się nią interesuje.
No może jak przeczytam jeszcze raz wcześniejsze teksty to coś mi zaświta.
Ten fragment jest taki spokojny. Opisujesz bohaterkę. Sama nie wiem co o tym myśleć. Niby może mi się podoba ale nie do końca. Jest coś takiego, że chce wiedzieć co bedzie dalej. Bo kobieta ta jest dość tajemnicza. Ale z drugiej strony, nie widzę tu za bardzo nic co by mnie wciągnęło. Jak narazie przynajmniej.
Pozdrawiam
Azazella dnia 02.07.2011 10:38
Czekam na kolejne części, bo i tym razem nic tu dla mnie. Zapomnę o tekście równie szybko, ja o poprzednich. Może kolejne części mnie przekonają.
Cytat:
paddocku
a czemu nie padoku?
Cytat:
pytała :
bez spacji przed dwukropkiem.
Wiem, powtarzam się, ale sprawdzaj teksty przed wysłaniem. Odcinek nie jest długi(jak wszystkie), a błędów trochę jest...
Scully dnia 02.07.2011 11:43
"Najelegantszej"? Może: "najbardziej eleganckiej" albo jakiś synonim tego słowa:)
julass dnia 02.07.2011 16:47
no w tym fragmencie przynajmniej jest coś napisane z sensem i powiązane ze sobą lepiej... konstrukcja stylistyczna zdań niestety dosyć kuleje a i zaciekawienia rzecz nie wzbudza zbytniego... przy większych umiejętnościach autora ten fragment możnaby rozbudować i uładnić go tak żeby coś sobą przedstawiał a tak to niestety... nudnawo...
Wasinka dnia 03.07.2011 00:00
Nieco więcej szczegółów. Bohaterka więc nieco bardziej do odczucia i lepszego poznania. Jednak nadal tekst brzmi bardziej sprawozdawczo niż opowiadaniowo. Dla mnie - niestety. Bo jednak potrzebowałabym czegoś więcej. I zgrabniej ogólnie też bym chciała, gdyż zdania Ci się nie zawsze z wdziękiem układają.
Tymczasem jednak czekam, co dalej, bo zapewne był taki Twój zamysł, by prowadzić tę historię tak, a nie inaczej... Może to ma głębszy sens i w całości owa skrótowość przestanie przeszkadzać.
Zobaczymy.
Pozdrowienia nocne.
julanda dnia 04.07.2011 06:35
:) No tak, wmówino nam, że znamy bohaterkę, nawet się nią interesujemy, więc podane zostały dalesze dane. Mnie tylko zastanawia, jak to wszystko wciąż podobnie i podobnie. Bo, co wymyśliła nasza bohaterka? Nic, ale i w końcu nam też byłoby trudno o oryginalność, w końcu można zmieniać nakrycia głowy i nie zmieniać upodobań w temacie kawy. Czekam, co dalej, może się coś zadzieje. Pozdrawiam!
XANTIS dnia 04.07.2011 19:02 Ocena: Świetne!
Pewien pisarz, Erudyta denerwował się licznymi niestety przypadkami pisaniny bez namysłu w nieodpowiednich sytuacjach a przede wszystkim tendencyjnej. Mawia ł wówczas „zbrodniarzem ten kto ich pisać i czytać nauczył”.

Z przykrością czytam wypowiedzi na temat Miss Hallo : „nie rozumiem”, „o co mu chodzi”, „niby felieton”, itd.. Sądzę, że kategoryczne wypowiedzi przez zakończeniem tekstu, są delikatnie mówiąc przedwczesne, podobnie jak zaczynające się „nie rozumiem”, „co autor chce powiedzieć”.

Dla mnie „Miss Hallo” , już po czterech odcinkach jest ciekawym kawałkiem dramatycznego życiorysu, opowiedzianym urozmaiconym językiem, a przede wszystkim znakomitego przekazania różnych nastrojów, tych krótkich, ale jakże wyrazistych odsłon opowieści..

Xantis
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty