ponocie - Stefanowicz
Poezja » Wiersze » ponocie
A A A
wokół nic nie ma i nie będzie
niewiele zresztą mnie obeszło
długiego wczoraj krótkie spięcie
zacięta w jednym zdaniu przeszłość

zachrypłym głosem bredzi w kółko
przedwczesność gębą wyszczerzoną
śmieje się pusto i nieludzko
wytrzewia co jest jeszcze ponoć

niczego nie ma mimo wszystko
oprócz tych nagłych niespodziewań
jak ciężko kiedy zgasła bliskość
ponad i przednad czas się zlewa

bywały przecież liczne jutra
przyszłości ponoć srebrnozłote
teraz nic nie ma noc jest pusta
ciekawe czy jest jeszcze potem
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Stefanowicz · dnia 08.07.2011 23:15 · Czytań: 1400 · Średnia ocena: 4,8 · Komentarzy: 15
Komentarze
Goro9 dnia 09.07.2011 10:22
Fajny wiersz:) Jego siłą jest chyba przemyślany dobór słów podkreślający nastrój i ogólnie przykuwający uwagę. Niektóre zwroty zostają w głowie dość głęboko(przedwczesność gębą wyszczerzoną, nijaka bliskość itd)a trzecia strofa rewelacyjna. Trzeci wers pierwszej strofy troszkę zgrzyta i nie jestem przekonany co do tytułu ale możliwe, że nie rozumiem czegoś do końca. Tematyka, choć nie zaskakuje, to ujęta lepiej niż dobrze. Ogólnie dobry albo bardzo dobry wiersz, lubię takie czytać
Pozdrawiam
Euridice dnia 09.07.2011 12:26 Ocena: Bardzo dobre
bywały przecież liczne jutra

Dużo neologizmów, dużo ładnych zwrotów, ładna pointa, intrygujący temat, ładny rytm bez żadnych wybojów 9zgłoskowiec = bardzo mi się podoba. Pozdrawiam serdecznie.
Usunięty dnia 09.07.2011 16:48
Trudno mówić, że mi się podoba, kiedy się podoba, jednocześnie jednak widząc, że temat jest przykry. Więc powiem tak: potrafisz bardzo dobrze opisywać uczucia. Czytałem Twoje pozytywne wiersze, tym razem jest negatywnie, choć pod koniec mam wrażenie puenty nadziejowej. Obrazy ładne i smutne. Pozdrawiam.
Usunięty dnia 09.07.2011 17:14
Podpisuję się pod opinią Euridice. Świetny :)
Tomek i Agatka dnia 09.07.2011 18:39 Ocena: Świetne!
Te wszystkie ‘ponocie’ to nic pewnego, nigdy nic na 100% , ale takie życie, a w nim całe mnóstwo takich - chyba, podobno, rzekomo, być może…

Wiele goryczy i rozczarowania niesie ze sobą ten wiersz.

Ciągłe żale, rozpamiętywania, wypominanie i wracanie do przeszłości, uprzedzanie faktów, przedwczesne ocenianie bez dawania sobie szans, nie wróży nic dobrego, a jednak tak trudno się czasem powstrzymać; uczymy się przez całe życie. Ważne żeby zrozumieć, kiedy nie jest jeszcze za późno. Ja nie widzę nadziei w tym wierszu, raczej obawę czy jutro jest w ogóle możliwe, a jeśli tak, to jakie, czy będzie wspólne? Jutra nie daje się zaplanować, ze swojej strony możemy dokładać wszelkich starań, dbałość o relacje zwiększa szanse, ale niepewność pozostanie na zawsze. To przykre, że czasami z tych wspaniałych zapowiedzi i planów tak nam niewiele pozostaje z tego 'wspólnego jutra'. Pawle, zatrzymałeś mnie tym wierszem i dałeś solidnie do myślenia.

W 3 strofie 3 wers "jak ciężko gdy nijaka bliskość" średniówka(4/5) inaczej niż w pozostałych (5/4)

Jeśli mam być szczera to 'ponad i przednad' tak blisko razem/w połączeniu nie czyta mi się najlepiej, wychodzi mi - przez nas, to za sprawą tego nagromadzenia –d, jakoś tak trudniej przebrnąć w tym miejscu, ale pewnie to kwestia mojej wprawności i przyzwyczajenia.

Całość niezwykle sprawnie napisana, jak to u Ciebie zresztą. Pochwalić jednak nie zawadzi. Chwalę więc :)

Pawle miło Cię widzieć. Pozdrowienia serdeczne ślę;)
Stefanowicz dnia 09.07.2011 23:06
Dziękuję wszystkim za odwiedziny i pochylenie się nad ponociami. Nie uważam, tego wiersza za szczególnie udany. Myślałem nawet o jego wycofaniu z poczekalni. Tym bardziej dziękuję Wam za pozytywny odbiór.
Goro, cieszę się, że przypadł do gustu dobór słów. One są najważniejsze :)
Euridice, wielkie dzięki.
Hopku, temat nie jest przykry, jest zwyczajny, czasem po prostu trzeba napisać wiersz w tonacji molowej, przecież wiesz ;)
sheCat, wiem, że zawsze jesteś szczera i merytoryczna do bólu, więc tym bardziej dziękuję.
TiA - jak zwykle potrafisz zrobić doskonały rozbiór. Ciebie też miło widzieć.
Apple dnia 10.07.2011 19:29 Ocena: Świetne!
najbardziej:
Cytat:
zacięta w jednym zdaniu przeszłość

Cytat:
jak ciężko kiedy zgasła bliskość

jak dla mnie świetne
wodniczka dnia 10.07.2011 19:43 Ocena: Świetne!
Witaj

lubię Twoje pisanie, jest takie emocjonalne. Trafia i to bardzo. Wiersz ma smutny wydźwięk ale prawdy się nie zmieni. Czasami są momenty w życiu człowieka kiedy nie widzi się tego ''potem''.

Pozdrawiam serdecznie!
Stefanowicz dnia 10.07.2011 23:23
Apple, Wodniczko, w takim razie nie pozostaje mi nic innego niż cieszyć!
Jane dnia 11.07.2011 17:57
Tak jak zwykle z rezerwą podchodzę do wierszy w tym tonie i tej formie, tak czuję, że popłynęłam. Pobudza do refleksji, nie jest banalny i zdecydowanie ważne, że jest o czymś i to bardzo zgrabnie ubrany. Wiersz, nad którym po prostu trzeba się zatrzymać. I lepiej już nic nie mówić.
Zola111 dnia 11.07.2011 21:35
Stepowiczu, brakowało Cię tutaj. Jest rytmicznie, równiutko, rymy - przybliżone... i te "ponocie" - oryginalne, dwuznaczne.

W lekkiej formie oddajesz rozgoryczenie i nadzieję. Jakoś mi z Tobą po drodze. (Znaczy - z treścią wiersza).

Cieplutko pozdrawiam. Pisz, pisz, Rycerzu!
Stefanowicz dnia 11.07.2011 23:24
Jane, to miłe i w takim razie życzę żebyś wyzbyła się rezerwy. ;)
Zolciu, z tego co zaobserwowałem, dawałaś sobie radę świetnie. Za moją nieobecność na zlocie już się wychłostałem. :rol: Buźka.
gabi dnia 11.07.2011 23:31 Ocena: Świetne!
Zgrabny. Niebanalny. Czytelny. Odczuwalny.

Pozdrawiam serdecznie:)
julanda dnia 17.07.2011 09:26
Zaszyłeś w tym pięknym wierszu tyle smutku. Przeczytałam go wczoraj wieczorem, a nocą wrócił dawny lęk. Czwarta nad ranem triumfowała nad niemocą, której suknię zdobimy żałosnymi pieśniami bezradnej duszy, właśnie taką poezją. Twój wiersz nie jest samotny, sama mam w komputerze i starej teczce gromadki ich braci i sióstr. To tylko życie. Ale... damy radę!? Pozdrawiam serdecznie!
Stefanowicz dnia 17.07.2011 14:34
Ponocie mają rodzeństwo także w mojej biblioteczce. Bywa różnie, ale nie jestem na szczęście do końca w skórze peela, chociaż jak każdy czasem, bywam. Dla mnie najcenniejsze jest to, że udało mi się zamknąć w wersach żywego człowieka i żywe problemy. Twoje współodczuwanie jest dla mnie szczególnie ważne, bo przecież wiesz jak cenię Twoją twórczość. Pozdrowienia. P
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty