Światło Taboru - mariamagdalena
Proza » Inne » Światło Taboru
A A A
druga - po Kadosz - część tryptyku anielskiego

dla nastroju: Link

-----------------------------------------------------------------
dedykowane wszystkim, z którymi łączę głos

"Światło niebios będzie dostrzegalne w piekle - jako bolesny ogień." /św. Teofan Nicejski/

Wyglądał na zawieszonego w ekstazie, prawdopodobnie już na zawsze. Światło niebios przenikało przejrzystą postać serafina, rozlewając się poprzez zarysy oczu, ust, otwartych dłoni, aż po sześć par skrzydeł, gdzie zmieniało postać na oślepiający ogień. Sârâp - rozpłomieniony, to było samą jego istotą - i wszyscy podziwiali doskonałe wypełnianie się przeznaczenia. Jego perfekcja była chwałą Pana, tak jak samo istnienie każdego z pozostałych. I nawet upadli nie tracili tego piękna. Wszyscy wiedzieli jednak, że Serafiel nie mógł nigdy upaść, był za blisko, już za blisko - do reszty rozpalony chwałą. Uwielbiali to. Uwielbiali Pana w nim.
***
Po upadku Lucyfera i zstąpieniu Metatrona, sprzeniewierzenie się czy odejście kolejnego z najwyższych aniołów byłoby okrutną hańbą. Rozbiłoby kolejne więzi, chwalebne i piękne złudzenia, pociągnęłoby za sobą kolejne straty, a z pewnością wywołałoby rany nie do zaleczenia, pustkę, coś nie do powetowania. Bez niego byliby niepełni, tak jak bez tamtych. Tego właśnie Serafiel chciał uniknąć. Wiedział, że Pan go nie odepchnie - jak nie odepchnął nikogo. Wszyscy odeszli z własnej woli. Jednak po jego utracie niebiosa nie przestałyby tak szybko lamentować. Dlatego postanowił zostać.
Nie otwierał oczu, drżących leciutko, niemal niezauważalnie pod bladymi powiekami. Nie mógł patrzeć na Światło, wypaliłoby mu źrenice. A tak, miał je wciąż, tak samo piękne, półprzejrzyste i pełne ognia jak kiedyś. Migdałowe, rozjaśnione oczy. Ukryte, tylko dla niego - i dla Pana, który widział wszystko.
Glorie przelewały się wokół serafina szerokimi strumieniami muzyki, opadające arpeggia i legata z nieustannym "Kadosz!" i "Hallelu Yah!" - uwielbiał je. I wciąż, mimo upadku, były dla niego piękne. Piękno absolutne i obiektywne, niepodlegające żadnej dewaluacji, nieporównywalne z czymkolwiek innym. Chóry niebios.
Nie mógł ich rozerwać.
Usta serafina rozchylały się leciutko jak u kochanka. Czuł na sobie spojrzenia, które przez niego przenikały do Pana. Czuł te istoty, które patrząc na niego uwielbiały Pana kaskadami glorii. Wywoływał je, swoim pięknem i swoim odbiciem , którego nigdy nie utracił. Było jego istnieniem, samą istotą. Tysiące oczu wpatrywały się z miłością w kontemplatyka Serafiela, pogrążonego w wiecznej ekstazie, w zachwyceniu przymkniętych oczu. Był poruszony na zawsze, jakby zawieszony w próżni, w nieskończonej chwili chwały. Z jego drżących ust nie wydobywał się żaden dźwięk, żaden ton niebiańskiego akordu, żadne wołanie - ale wszyscy przypisywali to temu mistycznemu uniesieniu.
Jaką hańbą byłby upadek kolejnego anioła, kolejnego z najwyższych chórów.
Najcichszy jęk bólu spowodowany niebiańskim światłem nie naruszał ciszy płomienistego księcia. Gdyby tylko wiedzieli, że te rozchylone w modlitwie wargi nie były zdolne śpiewać, a co dopiero wyszeptać choćby najcichszego Kadosz...
Serafiel był niemy.
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
mariamagdalena · dnia 27.10.2011 09:14 · Czytań: 804 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 3
Komentarze
czarodziejka dnia 27.10.2011 23:10
zaskakujący fragment:O
Po upadku Lucyfera - to jest raczej niemożliwe
upadek kolejnego anioła - to częste
Serafiel był niemy. - takim warto
czasem być.
Bardzo często świadomie zbaczamy z dobrej drogi.

Liczyłam na inną kontynuacje, jeszcze wahania Metatrona,a tu już jego koniec, szkoda.
jakoś dobrze mi się czyta o tych aniołach, język też nie jest zbyt skomplikowany.
p.s ale lenistwo zapanowało na pp:|

pozdrawiam anielsko:)
mariamagdalena dnia 28.10.2011 00:31
z tymi cytatami to nie zrozumiałam :shy:

trzy anioły, trzy historie :)
a z lenistwem się zgadzam! za to próbuję nadrobić ile z mojej strony się da :)
Jack Wolf dnia 30.10.2011 07:50
Podoba mi się tematyka, w której operujesz. Jest w tym coś bliskiego mi.......
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Marek Adam Grabowski
29/03/2024 13:24
Dziękuję za życzenia »
Kazjuno
29/03/2024 13:06
Dzięki Ci Marku za komentarz. Do tego zdecydowanie… »
Marek Adam Grabowski
29/03/2024 10:57
Dobrze napisany odcinek. Nie wiem czy turpistyczny, ale na… »
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty