Klisza - Kaero
Proza » Inne » Klisza
A A A
Słowa wyplute. Wymemłane najpierw i wycharczane prosto w twarz. Jakbyś chciał pozbyć się kapcia w gębie. Obrzydzenie. To widzę w Twoich oczach.

Pstryk. Twój uśmiech. Pstryk. Oczy. Ciemne, roześmiane, Twoje. Pstryk. My. Przeglądam fotografie w swojej głowie. Jedną, dwie, tysiąc. Każda tylko na mignięcie. Mgnieniem oka kontempluję nasze minione wzloty. Szczęście upakowane w zwojach istoty szarej. Neurony wypełnione wspomnieniami, tatuaż wyryty Twoim imieniem w moim umyśle. Usunąć nijak. Nijak żyć.

Czyja wina? Moja, Twoja. Moja. Moja, moja, moja. Bo ja zawsze… Bo ja nigdy… Bo to, bo tamto. Bo tak. Nie cierpisz, nie lubisz. Taka, owaka. Rozpadasz mnie we mnie. Rozdrapujesz mnie na strzępy i wycierasz palce w ściany. Krzyczę z tych blaknących smug. Kajam się, spadam na mokry dywan. I ginę, gdy szydzą ze mnie zamykające się drzwi. Zazdroszczę klamce Twojego dotyku.

Pstryk. Wracam pociągiem Znikąd. Drugą klasą, okrężną drogą. Pstryk. Przez szybę robię zdjęcia matowych krajobrazów. Wciąż nieostro i ten tatuaż - głęboko tam. Jednak ciągle go coraz mniej. Teraz już wiem. Tu, wciąż nie u celu, zakładam nową kliszę.
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Kaero · dnia 17.11.2011 12:00 · Czytań: 916 · Średnia ocena: 4 · Komentarzy: 14
Komentarze
zawsze dnia 17.11.2011 14:48
Nie przekonuje mnie ten tekst. Ot, notka blogowa. Brakuje polotu.

Na plus poucinane zdania, które mówią więcej, niż mówiłyby "w płynnym stanie skupienia". Na minus zaimkoza, zwłaszcza ta jej szczególna odmiana, która każe zaimki rozpoczynać wielkimi literami.

Pozdrawiam.
Usunięty dnia 17.11.2011 23:03 Ocena: Bardzo dobre
Wielu odbywa taką podróż... Pasażerowie serca z wilczym biletem w jedną stronę...Bez nadziei, że ktoś, kiedyś, gdzieś będzie czekał na peronie...

Pozdrawiam B)
Figiel dnia 17.11.2011 23:27
Do mnie trafia. Migawki fotograficzne sadowią się w głowie i nie sposób ich wygonić. Potrafią wyskoczyć po wielu latach, znikąd, nagle bez żadnego impulsu. Dobrze, że rzadko.
Jack the Nipper dnia 20.11.2011 10:18
Koncepcja robienia zdjęć, by utrwalić jakis obrazek jest słuszna, tylko że... Zobacz, robisz zdjęcia i te zdjęcia są dla Ciebie ważne, wiesz co lub kto na nich jest i lubiz na nie patrzeć. Pewnego dnia przychodzą do Ciebie znajomi i pokazujesz im owe zdjęcia, tak jak nam, czytelnikom, teraz. A owi znajomi przerzucają sie, bo nie chcą sprawic Ci przykrości ale tak naprawdę to sie nudzą, bo nie widzą na nich głębi, tylko jakies obraki. Może jeden na cztery jest im znany, bardziej udany i zatrzymają się przy nim na dłuzej, ale większość nie.
Więc sugeruję - opisz te obrazki lepiej, żebym zaczął na nie patrzeć a nie ślizgac sie po nich.
Kaero dnia 20.11.2011 14:36
Wiem, że ten tekst nie jest dobry. Został napisany pod wpływem impulsu i pod wpływem impulsu został tu wstawiony (czego żałowałam już sekundę potem). Praca nad nim trwała zaledwie parę minut, co do mnie niepodobne, bo sam pomysł na tekst zazwyczaj musi długo dojrzewać w mojej głowie. Nie leży mi pisanie "na spontanie", teraz to widać :)
Ale ten tekst tu zostanie, aż doczeka lepszych czasów i zostanie potraktowany należycie :)

Dziękuję i pozdrawiam;)
Almari dnia 20.11.2011 14:43
Bardzo dobry tekst. Wiele nietypowych rozwiązań słownych, w dodatku obrazowych. Mi się podobało. Takie teksty zawsze budzą skrajne emocje, bo łatwo można balans ukrócić o kicz. Tobie wyszła równowaga.

Pozdrawiam
Kaero dnia 20.11.2011 17:28
Almari, sprawiłaś, że przestałam żałować ;) Dzięki :)
pierzak dnia 26.11.2011 16:32
Zdecydowanie w moim klimacie czytelniczym - krótkie zdania, jasne, konkretne.

Pozdrawiam
shinobi dnia 24.06.2012 18:39 Ocena: Bardzo dobre
To bardzo dobry tekst. Mięsisty i wyrazisty. Zero zgrzytów, rytm. Podoba mi się.
Kaero dnia 24.06.2012 18:48
shinobi, pierzak - dziękuję za komentarz i odwiedzenie mojego tekstu (pierzakowi dziękuję z "lekkim" poślizgiem :) ).
pierzak dnia 24.06.2012 19:10
nie ma sprawy, ja z "lekkim" poślizgiem, wrzucę niedługo, obiecany tekst i będziemy kwita:D
Kaero dnia 24.06.2012 19:21
No, no, ja wciąż pamiętam :) Sama zaczynam powoli konstruować tekst w podobnym temacie, ale jest on jeszcze w powijakach. :)
historynKA dnia 13.08.2012 13:05 Ocena: Bardzo dobre
Obiecałam, że skomentuję coś Twojego. I skomentowałam. Gdy weszłam na Twój profil, od razu mój wzrok przyciągnął ten tytuł. Przeczytałam. I ... podobało mi się.
Zdania są krótkie, takie "pstryk", odpowiednio dobrane do tekstu. Przecież nie będziemy opisywali zdjęć długimi, zawikłanymi zdaniami, pełnymi ozdobników. Wspomnienia też nie są trwałe. Ukazują się w naszych głowach, przed oczami i szybko uciekają. Wiem, to było ryzyko wstawiać coś napisanego "pod wpływem chwili", ale udało ci się, to jest najważniejsze. A ten utworek, przywodzący na myśl kolekcję zdjęć obrazujących upadek związku, choć nic tutaj nie jest powiedziane wprost. Jestem za. Ciekawy pomysł, dobre wykonanie. Dałabym najwyższą ocenę, ale jak to się u nas w Toruniu i okolicach Torunia nad Drwęcą mówi - Jo, ale toć musze być ciut surowsza i zlatywać zawsze z ocenu w dół" :bigrazz:
Kaero dnia 13.08.2012 18:37
Historynko, przyznam, że o coś takiego mi chodziło. O to, co zawarłaś w swojej interpretacji. Dzięki z komentarz i ocenę :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty