Poranna kawa - Waldan
Publicystyka » Felietony » Poranna kawa
A A A
Kawa to czarny płyn wyrabiany z ziaren rośliny o tej samej nazwie. Wielu ludzi uważa, że nie może bez niej funkcjonować, nie wyobraża sobie porannego wstawania, pracowania, czy nocnego zakuwania do egzaminu bez filiżanki tego napoju. Wszelkie spotkania towarzyskie czy tez biznesowe nie mogą się obyć bez chociaż propozycji kawy albo herbaty. Jest to napój tak oczywisty i tak codzienny, że wielu ludzi nie zdaje sobie do końca, że jest to używka podobnie jak alkohol czy papierosy i w momencie, gdy organizm już się do niej przyzwyczai i nagle jej zabraknie, to wtedy główka boli, dochodzą też inne nieprzyjemne objawy jak poddenerwowanie, albo ospałość. Może dlatego dziewczęta z Oregonu, które mają poniżej 18 lat, nie mogą pić kawy w miejscach publicznych po godzinie 19. A gdzie w tym wszystkim równouprawnienie?
Absurdów made in USA ciąg dalszy.
Chcesz umyć samochód? To szczytna idea, ale gdybyś przypadkiem nie miał przy sobie ścierki czy czegoś podobnego i akurat jesteś w San Francisco to absolutnie nie wolno ci robić tego zużytą bielizną. Musisz się zaopatrzyć w nową i dopiero taką świeżo rozpakowana możesz przystąpić do mycia pojazdu. A jeśli jesteś w Saratosa na Florydzie, to nie wolno ci śpiewać w slipkach. Nie do końca określono jednak czy masz być tylko w slipkach, czy też można już fałszować kiedy ma się slipy ukryte pod spodenkami.
W stanie Illinois kategorycznie zabronione jest wchodzenie do gmachu opery z pluszowym misiem. W sumie to nieszkodliwe dziwactwo, ale czy zdarzało się to tak nagminnie, żeby zakazywać tego prawnie? W tym samym stanie w miejscowości Cuernee dyskryminuje się otyłe kobiety ważące ponad 100 kilo. Nie wolno im jeździć konno w podkoszulku. To chyba znaczy, że nago już wolno. Myśli się tu jednak o walorach estetycznych, a nikt nie myśli o biednych koniach, które muszą dźwigać to cielsko. I znowu faceci maja lepiej bo oni mogą ważyć nawet 200 kilo i ciągle mogą dosiąść konia.
W stanie Minnesota kobieta, która przebierze się za świętego Mikołaja, może trafić do więzienia na 30 dni. Ciekawie mogą potem wyglądać więzienne rozmowy. - Za co siedzicie?
- Za podatki.
- Za pobicie.
- Za pobicie i gwałt.
- Za potrójne morderstwo.
- Ja pocięłam męża tasakiem na drobne kawałeczki i nakarmiłam nimi świnkę morską, wpadłam za znęcanie się nad zwierzętami. Sąsiadka doniosła, że świnka miała biegunkę. A ty za co siedzisz?
- Ja przebrałam się za Mikołaja.
W mieście Gary w Indianie obowiązuje zakaz chodzenia do teatru przed godziną szesnastą po zjedzeniu czosnku. To, że zjadło się czosnek to nawet dobry powód, ale dlaczego przed 16. Przecież największy ruch jest właśnie po tej godzinie. W Oklahomie nie wolno rzucać uczniom czarów na nauczycieli. Oczywiście wiele praw ma swoje źródła w historii, kiedy były zupełnie inna mentalność, przekonania i ludność była bardziej zabobonna. Nikt tych przepisów nie weryfikował, dlatego patrząc na nie można odnieść wrażenie, że uczniowie w Oklahomie maja jakieś wyjątkowe umiejętności, w których biją dorosłych na głowę. Niewątpliwie tak jest, z tym że niekoniecznie stoją za tym czary. Wracając do meritum, to kiedyś kawę uważano za diabelski napój, który zmienia ludzi w zombi a piciu jej towarzyszyło słodkie poczucie winy jakie ma się dziś przy zapaleniu pierwszego papierosa, wciągnięciu kreski kokainy czy puszczenia bąka w miejscu publicznym. Przekonania na jej temat uległy zmianie, to samo mogło by się stać z prawem, brak zmian prowadzi do takich absurdów jakie są chociażby w brytyjskim parlamencie.
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Waldan · dnia 22.11.2011 20:38 · Czytań: 696 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 2
Komentarze
czarodziejka dnia 04.12.2011 21:08
Cytat:
niej funkcjonować, nie wyobraża sobie porannego wstawania, funkcjonowania

Cytat:
kawy. Wszelkie spotkania towarzyskie czy tez biznesowe nie mogą się obyć bez chociaż propozycji kawy


- powtórki, poszukaj zamienników

Cytat:
To szczytna idea,a le gdybyś przypadkiem


Zastanawiam się ile razy obejrzałeś tekst przed wrzuceniem na pp. Wymaga dopracowania.

Cytat:
jest to używka podobnie jak alkohol czy papierosy

- nie zgodzę się z tym, a wiem co piszę.:smilewinkgrin:
Waldan dnia 04.12.2011 22:37
Ja też wiem co pisze:p Używka moze mniejszego kalibru, ale używka
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
Gabriel G.
14/04/2024 12:34
Bardzo fajny odcinek jak również cała historia. Klimacik… »
valeria
13/04/2024 23:16
Hej miki, zawsze się cieszę, gdy oceniasz :) z tobą to jest… »
mike17
13/04/2024 19:20
Skóra lgnie do skóry i tworzą się namiętności góry :)»
Jacek Londyn
12/04/2024 21:16
Dobry wieczór. Dawno Cię nie było. Poszperałem w tym, co… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:49
Najnowszy:emilikaom