wigilijna śnieżynka - Poke Kieszonka
Poezja » Wiersze » wigilijna śnieżynka
A A A
podobno co roku
rodzisz się o tej
zimnej porze

ciekawe w które miejsce
tym razem zawitasz

wybierzesz to serce
co samotność łyka
na śniadanie i obiadokolacje

może wymościsz ciepły kąt
w zmarzniętym zwierzęciu
które ludzkich odpadków czeka


chyba nie ulegniesz komercji
wpadając na stół suto nakryty
tak mocno chcę wierzyć
że głodnych nakarmisz
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Poke Kieszonka · dnia 20.12.2011 06:38 · Czytań: 1085 · Średnia ocena: 4,5 · Komentarzy: 17
Komentarze
Wiolin dnia 20.12.2011 12:20
Witaj Poke. Troszkę wyszła Tobie biała rymowanka...(zawitasz - łyka). Te ludzkie odpadki też trochę nie na miejscu. Za ostro....a stół bywa suto nakryty...Wybacz to moje wymądrzanie.... z czystej przyjaźni ono.....Pozdrawiam.
Poke Kieszonka dnia 20.12.2011 18:05
:) witaj Wiolinku - dziękuję za wizytę- co mam Ci wybaczyć? To, że napisałeś mi tu prawdę? bo tak go czujesz - masz do tego prawo, czy to, że popełniłam błąd za który się teraz rumienię? Twoja wrażliwość posiada inną skalę i moja poniekąd też :yes:- wiem po tytule spodziewałeś się czegoś innego, czegoś bardziej świątecznego- prawda? ludzkie odpadki przemyślę- hmm rzeczywiście zabrzmiało jakby to nasze części ciała miały zjadać, a nie tak miało być nie w tym sensie- miało być Wiolinku ostro to tak miało właśnie brzmieć gorzko, nawet miało boleć, złościć i krzyczeć- przychodzi taka chwila, że tylko gorzki smak piołunu i nawet okłady z plastrów miodu nie pomagają:yes: nadzieja w tym, że to tylko chwila:) Serdeczności z mojej kieszonki:)
gabi dnia 20.12.2011 18:42
Dla mnie ważne jest przesłanie tego wiersza...
Dziękuję, że znalazłaś w nim również miejsce dla zwierzaczka:)
Radosnych, Szczęśliwych Świąt Bożego Narodzenia
i buziak Pokuś!
Poke Kieszonka dnia 20.12.2011 19:06
:) dziękuję Gabi, wiem, że odczytałaś przesłanie właściwe, bo ono tu jest , nawet próbuje głośno krzyczeć, może i za głośno na taki magiczny czas jaki już tuż, tuż:yes:fakt - wiersz nadaje sie do przeróbki - przyznaje szczerze zabrakło mi właściwego środka, aby przekazać to tak jak chciałam przekazać:yes:, ale poczekam jeszcze na wasze uwagi- a potem jeszcze go sobie po magluję, jeśli mi się uda oczywiście:yes: Serdeczności z mojej kieszonki:)
wodniczka dnia 21.12.2011 22:09
Wiersz z nadzieją. Ciekawa metaforyka - no na pewno na plusik. Każdy chyba chciałby spotkać taką śnieżynkę, która syci wygłodniałe serduszka:).
Pozdrawiam:)
Poke Kieszonka dnia 22.12.2011 04:16
:)dziękuje Wodniczko za odwiedziny:) tak wiersz z nadzieją:yes: Serdeczności z mojej kieszonki:):):)
voytek72 dnia 02.01.2012 23:06
fajny - lubieć :))
Kushi dnia 07.01.2012 21:50
Witaj Poke:)
Pięknie Ci ta Śnieżynka wyszła a zwłaszcza ten fragment:
ciekawe w które miejsce
tym razem zawitasz

wybierzesz to serce
co samotność łyka
na śniadanie i obiadokolacje

W Twoich wierszach jest tak wiele delikatności Poke:)
Pozdrawiam uśmiechem:):)
Feniks dnia 12.01.2012 08:36
Dużo ujmującej delikatności w wierszu.
Obrazowo płynie się myślą za śnieżynką
i trafia pod odpowiednią strzechę :)
WholeTruth dnia 27.02.2012 12:46
momencik - tytuł nie współgra z tekstem. piszesz do jakiego adresata? jeśli do śnieżynki to koniecznie zaznacz ją Dużą literą, bo przecież oczywiste jest, że liczysz na miłość Boga. znów się rodzi? - ja wiem, że symbolicznie, ale nie lubię tak.
całość jest Twoja. nie podzielam zachwytów powyższych, Ty wiesz. mam do Ciebie wiele sympatii, ale wiersz nie jest dobry.
jestem tu w przerwie między jednym okresem świątecznym a drugim. nie czuję podniosłej atmosfery przygotowań do kolacji - może gdybym była tu w odpowiednim momencie mój komentarz wyglądałby inaczej.
pozdrowienia Pokuś ;) uśmiechy! :):) Whole
Poke Kieszonka dnia 27.02.2012 14:02
:) a tu Cię mam;) - Wohle przyjmuję Twój komentarz w całości:)- nie będę wiersza w żaden sposób bronić- powstał taki jaki jest - czy dobry czy zły każdy ma prawo go skomentować- wklejając go tu liczyłam się z rożnymi możliwościami- widzisz go i odczytujesz tak jak Ci podpowiada Twoja wiedza i serce- więc mi pozostaje podziękować za to, że poświeciłaś czas temu utworowi:):) Serdeczności z mojej kieszonki ślę:)
Dany dnia 03.04.2012 09:26 Ocena: Świetne!
Ja myślę, że wszędzie wpadnie, a gdzie zagości na dłużej, to już inna sprawa, indywidualna gospodarzy, jak przyjmą gościa, czy go udomowią.
Bardzo ładny wiersz, refleksyjny, z przyjemnością przeczytałam.
Pozdrawiam :)
Poke Kieszonka dnia 04.04.2012 19:12
dziękuję ślicznie Dany :)
Zola111 dnia 07.01.2013 20:16
A ja - taka gapa! Dopiero zobaczyłam! Wybacz, Poke!

Oczywiście, o czym dobrze wiesz, prostuję sobie składnie, i już tekst mi się podoba!

Pozdrawiam, i choć co dzień ślemy sobie pozdrowienia, jeszcze raz życzę szczęścia w nowym roku!

:)

z.
Poke Kieszonka dnia 08.01.2013 18:56
:) dziękuję Zoleńko :) że się ,, dokopałaś'' to miłe i cieszy, że jeszcze tu ktoś zagląda :) o tym wiem, wiem :)
deborah dnia 20.07.2013 20:02 Ocena: Bardzo dobre
Urzekłaś mnie wierszem, to takie emocjonalne (jak lubię). Wiersz prawdziwy, ale czasem kole w oczy, myślę, że wiersz powinien nieść przesłanie.
Pozdrawiam ciepło.

ps: dlaczego nie widzę nowych? - chętnie tu wrócę.
Vanillivi dnia 22.03.2014 14:38
Obrazek ciepły, przyjemny, świąteczny - czuje się troskę, pozytywne uczucia - ale też nieco jednak banalny. Niewiele oferuje nowego, ciekawego pod względem poetyckim. Ja lubię kiedy wiersz mnie czymś zaintryguje, zaciekawi, a tu właściwie mamy taki klimat nieco z dziecięcych podręczników. Jako wierszyk wychowawczy dla dzieci okej, mnie osobiście specjalnie nie zaciekawił, przepadnie w mojej pamięci zapewne jako jeden z wielu o podobnej tematyce.
Z kwestii technicznych powiem jeszcze, że mi również nieco nie pasują te "ludzkie odpadki". Pomyślałabym jak zastąpić.
Pozdrawiam serdecznie.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
Gabriel G.
14/04/2024 12:34
Bardzo fajny odcinek jak również cała historia. Klimacik… »
valeria
13/04/2024 23:16
Hej miki, zawsze się cieszę, gdy oceniasz :) z tobą to jest… »
mike17
13/04/2024 19:20
Skóra lgnie do skóry i tworzą się namiętności góry :)»
Jacek Londyn
12/04/2024 21:16
Dobry wieczór. Dawno Cię nie było. Poszperałem w tym, co… »
Jacek Londyn
12/04/2024 13:25
Dzień dobry, Apolonio. Podzielam opinię Darcona –… »
Darcon
11/04/2024 19:05
Hej, Apolonio. Fragment, który opublikowałaś jest dobrze… »
gitesik
10/04/2024 18:38
przeczytać tego wiersza i pozostawić bez komentarza. Bardzo… »
gitesik
10/04/2024 18:32
Trochę ironiczny wydźwięk ma ten tekst, jak na mój gust to… »
valeria
06/04/2024 19:51
Na pamiątkę:) niepozorna książka :) »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty