Zaćmienie Księżyca - Anielka
Proza » Miniatura » Zaćmienie Księżyca
A A A
Księzyc przesłoniła zasłona ciemnej sukni demona.
Idzie Złe Pani, idzie Złe - powiedziała mi wczoraj sąsiadka - wiejska znachorka lecząca ziołami i esencjami z kory drzew.
Dzizas, kolejne ogłupianie umysłu i zabobony prowadzące do programowania negatywnego w ścieżkach neuronowych - pomyślała moja lewa półkula racjonalnie i sensownie.
W moje serce wkradł się tajemniczy nie-spokój, maleńkie ziarenko niepewności, delikatna nutka smutku.
Fascynujące, ile niesamowitych rzeczy dzieje się wkoło, jak głęboko nieodkryty jest ten odkryty na wskroś świat...
Wpadłam w pseudonaukowe wywody, standardowe, płytkie, oklepane: ze nie warto tak przejmowac się codziennoscią, pracą, ze to, co wazne to uczucia, emocje , przeżycia itp. itd. i takie tam bla, bla, które kazdy moze sam dopowiedzieć.
Spakowałam torebkę na jutro do pracy, podłaczyłam ładowarkę do telefonu, posiedziałm na internecie. Aj, co mi tam, jedna lampka ulubionego, czerwonego wytrawnego. W końcu to w pewien sposób wyjątkowy dzień... godzina 23.15 - cisza, spokój, samotność ...odrzucam warstwy narosłej w ciagu dnia skóry, warstwa po warstwie...nagość samotności... rozebrana do atomów duszy...
Gówno prawda - grasz dziewczynko nawet sama przed sobą, poza, maniera...Obserwator w tobie - teatrzyk, normalnie małe niewinne gierki.
Trzeba zmiażdżyć siebie od wewnątrz..
Niektórzy rozumieją o czym ja mówię.
Ale żadnej recepty. Cisza.
Sama jestem w poprawce i przepoczwarzaniu.
Mam teraz wszystko gdzieś, pożegnanie Księżyca, pretensje o niespełnione nadzieje, zbrukane marzenia, szarą głupią codzienność i brak mocy przebicia.
Ach, jeszcze pozytywne myslenie, dzień bez uśmiechu jest dniem straconym - no to się dla zasady uśmiecham pięć razy -
Afirmacji juz nie chce mi się pisać, bo po tym winie lekki rausz, litery się zlewaja... Ale powinnam, powinam je pisać, bo Wszechświat zapomni i nici z moich marzeń... Zaprawdę śmieszna jestem w swym zatroskaniu.
Sen przyszedł znienacka jak kot, który zaczaił się z boku i bezszelestnie wkradł się blisko, nagle za blisko.. Złe Pani, złe...
Serce mnie boli od nadmiaru wzruszeń. Jest tylko jedno zaklęcie, które zmienia karmę.
Nie wiem, moze słowa, moze wierszyk, moze zioła do cholery...? jest coś, co przekracza moje logiczne rozumowanie. Ta stara ze wsi chyba tez do konca pewna nie jest, choć wydaje się wiedziec duzo. Ma tę madrość, której nie zapewnią nawet trzy fakultety, MBA, Sorbona i inne "uconości" . Jest coś. Naprawdę jest COŚ. Alchemia duszy ? Postanowiłam nazajutrz pójść do starej.
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Anielka · dnia 01.01.2012 13:02 · Czytań: 517 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 4
Inne artykuły tego autora:
Komentarze
Eleinor dnia 01.01.2012 18:45
W paru wyrazach zabrakło ci m.in. "ż", "ą", a gdzieniegdzie zjadłaś literki. Widać, że przypadkowo, ale popraw :)
Poza tym jest dobrze, zapowiedziałaś nadejście czegoś, aczkolwiek na tym etapie mało mi się podobało. Może przez formę? Nie umiem powiedzieć, po prostu czegoś mi brak.
A więc czekamy na kolejną część, tak?
Kaero dnia 02.01.2012 12:40
Dla mnie to taka notka blogowa, pisana zresztą na kolanie. Nic tu dla mnie nowego.

Pełno tu literówek, przydałoby się to poprawić (zwłaszcza w pierwszej części tekstu). Po drugie, wielokropek na trzy kropki, nie dwie.

Cytat:
Spakowałam torebkę na jutro do pracy, podłaczyłam ładowarkę do telefonu, posiedziałm na internecie. Aj, co mi tam, jedna mała lampa ulubionego czerwonego wytrawnego.

- posiedziałam;
- Internet (nie internet), poza tym: czy na Internecie można siedzieć?
- skoro mała to chyba lampka, a skoro już lampka, to przymiotnik mała jest niepotrzebny

Cytat:
której nie zapewnią nawet 3 fakultety,

- liczebniki najlepiej pisać słownie

Pozdrawiam:)
bury_wilk dnia 05.01.2012 08:16
Niechlujnie napisane, ale pzyznam, że jest w tym coś, co ciągnie. Pozorny chaos ma swój sens, atmosfera też ok. Jakby to dopieścić, to wyszłoby zupełnie przyzwoicie.
pierzak dnia 07.01.2012 11:39
Mam wrażenie, że chciałaś przekazać, coś konkretnego, odkrywczego, na swój sposób, ale tekst Cię powalił.
Nie przemawia do mnie, a szkoda.

Ale to dopiero początek, także czekam na kolejne teksty.

Pozdrawiam
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:71
Najnowszy:pica-pioa