Bywam prawdziwa - BywamSoba20
Proza » Obyczajowe » Bywam prawdziwa
A A A
Wydaje mi się, że jesteś nieobecna. Reagujesz na wszystko, co Cię otacza, w prawidłowy sposób, ale robisz to mechanicznie, jak coś wyuczonego.
- Nie każdy potrafi to zauważyć. Tak naprawdę umiejętność rozszyfrowania mojej osobowości, jedynie w stopniu umiarkowanym, posiadły nie więcej niż trzy osoby. Nauczyłam się trzymać wszystko w sobie, nie wyłaniać tego, czego nie chcę, na światło dzienne. Nie widzę w tym sensu. Ludzie najczęściej postrzegają mnie jako charyzmatyczną, chętną do zawierania nowych znajomości osobę, zawsze gotową do interakcji. Nie jest to fikcją, taka jestem, część mnie na pewno. Niestety czasem mam wrażenie, że jest to "przykrywka", alter ego, ktoś, kim dla Clarka Kenta był Superman. Nieustannie analizuję uczucia, zastanawiam się jeszcze przed ich wyrażeniem, w jaki sposób powinnam to uczynić. Popraw mnie, jeśli się mylę, ale ludzie najpierw krzyczą, dopiero po jakim czasie dochodzi do przemyślenia swojego zachowania, prawda?
A w środku pustka? Złość? Zawód czy cierpienie?
- Zawód wiedzie prym w tej klasyfikacji.
Masz na myśli bliskie Ci osoby?
- Ludzie zawodzą, jestem do tego przyzwyczajona. To ja zawodzę siebie najczęściej i fakt ten sprawia mi przykrość. Za szybko odpuszczam, rezygnuję z rzeczy i ludzi dla mnie ważnych. Wolę nie zaczynać, w obawie, że nie doprowadzę czegoś do końca, dzięki czemu tracę wiele okazji do samorealizacji. Jestem tego w pełni świadoma.
Kiedy nikt nie patrzy...
- Szukam odpowiedzi na każde z dręczących mnie pytań, a jest ich wiele. Kwestia istnienia siły wyższej, Boga, jest moim ulubionym tematem rozważań. Wnikliwie przeanalizowałam poszczególne religie i szczerze mogę przyznać, że żadna z nich nie pasuje do mojego osobistego modelu wiary. Wciąż szukam, nie poddaję się. Jestem niepoprawną marzycielką, wtóruje mi bujna wyobraźnia. Zdarza mi się zapomnieć o tym, co jest teraz i choć na chwilę przenieść się do alternatywnego świata, w którym mogę być kim zechcę, nawet sobą.
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
BywamSoba20 · dnia 07.01.2012 20:50 · Czytań: 791 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 11
Inne artykuły tego autora:
  • Brak
Komentarze
qaz56 dnia 08.01.2012 00:42
Witam,
tekst choć krótki, przemawia do mnie. Co prawda, po tak małej próbce ciężko wypowiedzieć się o stylu. Nie dostrzegam jednak żadnych problemów od strony technicznej (są ode mnie lepsi łapacze przecinków).

Cytat:
Nie jest to fikcją, taka jestem, część mnie na pewno

Czytam te zdanie po raz n'ty i stwierdzam, że brak mi w nim jakiegoś słowa. Osobiście wstawiłbym "to" po drugim przecinku.
BywamSoba20 dnia 08.01.2012 11:07
Zdanie po wstawieniu "to" nie miało by sensu i nie byłoby poprawne. Jet to ukazanie wahania się autora, przemyśleń związanych z daną wypowiedzią.
Nie jest to fikcją, taka jestem, to część mnie na pewno.
Źle to brzmi.
zawsze dnia 08.01.2012 19:11
Witaj na Portalu.
Na początek kilka uwag:
Cytat:
REAGUJESZ NA WSZYSTKO(,) CO CIĘ OTACZA W PRAWIDŁOWY SPOSÓB
w zaznaczonych miejscach brakuje przecinka
Cytat:
WYDAJE MI SIĘ, ŻE JESTEŚ NIEOBECNA. REAGUJESZ NA WSZYSTKO CO CIĘ OTACZA W PRAWIDŁOWY SPOSÓB, ALE ROBISZ TO MECHANICZNIE, JAKBYŚ MIAŁA TO WYUCZONE.
- Nie każdy potrafi to zauważyć.
Proponuję redukcję pogrubionych miejsc.
Cytat:
nie wyłaniać tego(,) czego nie chcę(,) na światło dzienne

Cytat:
Niestety(,) czasem mam wrażenie, że to jest "przykrywka", alter ego, ktoś(,) kim dla Clarka Kenta był Superman.

Cytat:
o tym(,) co jest teraz i choć na chwilę przenieść się do alternatywnego świata, w którym mogę być kim zechce,
+ zechcę

Zwróć uwagę na ilość zaimków. To też powtórzenia, niezdrowe. Powinno się je redukować do minimum. Sugeruję zaprzestać używania caps locka. Czytelnik ma wrażenie, że na niego krzyczysz.

Treściowo: tekst to wywiad z autorką/bohaterką? Jeśli tak, forma jest niepoprawna. Lepiej niż krzykiem, zaznaczyć pytania boldem lub kursywą.

Tak naprawdę treść tekstu bardzo niewiele wnosi. Dla mnie to nie literatura, ot, wpis blogowy. Praktyka czyni mistrza. Życzę powodzenia. ;)
Eleinor dnia 08.01.2012 19:24
Maski dobre są nie tylko na karnawał.
Dialog czy wywiad - z samym sobą?
Nie powiem, utwór zachęcający do odczytania. Dobry pomysł z formą. Czekamy na więcej :)
No i ktoś w końcu broni swego małego dzieła :lol: Pochwała
BywamSoba20 dnia 08.01.2012 20:29
Nie wierzę, że popełniłam tak rażący błąd, jeżeli chodzi o pytania. Dziękuję za rady.
BywamSoba20 dnia 08.01.2012 20:43
Wg mnie nawet wpis blogowy literaturą może być, a wywiad z "samym sobą" jest czymś co wpisem blogowym nie można nazwać. To nie są zwykłe przemyślenia na dany temat, to próba ukazania własnego "ja". Długość tekstu także przypadkowa nie jest. Trudniej zawrzeć osobowość w "pigułce", niż rozpisać się na 10stron, lecz nadal stworzyć coś, co pozwoli czytelnikowi poznać choć odrobinę autora.
ekonomista dnia 10.01.2012 18:34
A dlaczego uważasz, że czytelnik chce poznać autorkę? Autorkę czego? Chyba, że autorka jest celebrytką i autowywiad jest jednocześnie jej najwybitniejszym i jedynym dziełem literackim.
Jeżeli ta 20-stka w Twoim nicku to wiek, to jest jeszcze szansa, że z tego wyrośniesz. Mała, ale jest.
BywamSoba20 dnia 10.01.2012 21:40
Cytat:
Jeżeli ta 20-stka w Twoim nicku to wiek, to jest jeszcze szansa, że z tego wyrośniesz. Mała, ale jest.

Ciekawa opinia, tym bardziej, że mnie nie znasz, a wysnuwanie wniosków, takich wniosków, na podstawie paru zdań jest lekko niedorzeczne. Każdy autor oczekuje i chce wnieść coś innego do swojej twórczości. Dla mnie priorytetem jest wyrażenie siebie. Ja nie kazałam Ci tego czytać. To było Twoją wolą. Ale jeżeli komuś taka forma twórczości odpowiada, bardzo mnie to cieszy.
ekonomista dnia 10.01.2012 22:08
:sleep:
Elwira dnia 11.01.2012 13:46
Ekonomisto, myli Ci się fikcja z rtzeczywistością :)

Co do tekstu, to, moim zdaniem, powinien on być w kategorii inne, a nie psychologiczne. Bo nie jest to opowiadanie psychologiczne, tylko próba wywiadu, więc forma inna.
Co do treści, to przyznam, że gdyby tekst był dłuższy, to bym nie przeczytała do końca. Twoja bohaterka jest nudna albo inaczej, opowiada nudno. Gdyby była osobą publiczną i udzielała takich odpowiedzi, nikt by jej wywiadów nie publikował. A może to kwestia doboru pytań? Brak tu dynamiki, pasji, czegoś, co sprawi, że tekst zabłyśnie.
Pozdrawiam.
ekonomista dnia 11.01.2012 17:40
Ale autorka sama przyznaje, że to jej próba zaprezentowania się przed publiką. Więc to chyba jednak nie fikcja :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty