Podziemne istnienia - Viola
Poezja » Wiersze » Podziemne istnienia
A A A
Pod nogami trupy,
mają czarne buty,
czarne włosy,
czarne nosy,
czarne brzuchy,
na nich muchy,

Bez oddechu,
bez serca.

Pod nogami ciała,
i dziewczynka mała,
co złą Mary wyzywała,
i ją Mary pociachała.

Małe dzieciąteczka,
dziadek i babeczka,
o życie walczyli,
lecz wszyscy pognili…

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Viola · dnia 17.01.2012 09:54 · Czytań: 637 · Średnia ocena: 3 · Komentarzy: 16
Komentarze
winterolmostover dnia 17.01.2012 10:10 Ocena: Dobre
Cześc :)
Trochę trupio drastyczne, w jednym miejscu również literówka. Mam wrażenie, że za szybko pojechałaś z tym tekstem. Jeszcze bym go odrobinkę zredagowała. Natomiast jeśli chodzi o plusy. Zabawnie ujęty ten zgniły temat. Przypomina mi dziecięcą rymowankę-wyliczankę, którą z powodzeniem mogłaby używac rodzina Adamsów. :) Podoba mi się. Pozdrawiam.:)
Viola dnia 17.01.2012 10:29
Tak, ostatnio mam fazy na dziecięce rymowanki- możliwe, że ten wierszyk wziął się właśnie z tego :D Dziękuję bardzo za krytykę i komentarz :)

Serdeczności! :)

( jeśli mogłabyś wskazać mi literówkę- będę bardzo wdzięczna- chyba jestem ślepa :D )
romantyczna dnia 17.01.2012 11:03
Haha, witaj Violu,
Szczerze Ci powiem, że rozbawiła mnie ta Twoja rymowanka :) Jest w niej coś pozytywnego :D To jakby tragikomedia.
Pozdrawiam ;)
Viola dnia 17.01.2012 11:22
Romantyczna- nawet nie wiesz jak mi się miło zrobiło, gdy przeczytałam Twój komentarz :) Bardzo za niego dziękuję :)
Zgadzam się z Tobą w zupełności- muszę się przyznać, że ubawiłam się nieźle pisząc ten wierszyk ( mimo trupiego tematu jest on zabawny :D )

Pozdrawiam. Serdeczności! :)
Wiolin dnia 17.01.2012 13:02
Viola, poczekam zatem na coś normalnego...bo póki co gorączka rymów częstochowskich równa jest treści wiersza. Pozdrawiam.
Viola dnia 17.01.2012 13:16
Wiolinie, jutro pojawi się coś ( w miarę ) normalnego :) Dziękuję za krytykę i komentarz. Wiem, że rymy nie są zbyt wyrafinowane- jednak taki był mój zamysł. Byłam gotowa na to, że wielu osobom może się nie spodobać :)
Pozdrawiam Cię serdecznie :)
Leszek Sobeczko dnia 17.01.2012 14:06
wyszła Ci rymowana makabreska przy skakance;
puenta wręcz rozczarowuje, gdyby była bardziej wyszukana, zaskakująca, może i po części uratowałaby w sumie słaby wiersz; no, ale poczekam na następne

pozdrawiam
Viola dnia 17.01.2012 14:17
Wiersz może wydać się absurdalnie banalny, wiele osób przeczyta go i nie będzie szukać ukrytego sensu w poszczególnych strofach, myśląc, że go nie ma. Jednak chciałabym, żebyście go poszukali, gdyż wiersz porusza więcej niż widać na pierwszy rzut oka.
Nie wiem jak go interpretujecie. Oczywiście dziękuję za krytykę. Nie będę niczego zmieniać, gdyż ta rymowanka ma dla mnie ogromne znaczenie. Odnosi się do wielu spraw.

Serdeczności! :)
amasztybrutalu dnia 17.01.2012 17:08
rymy mi się nie podobają, ani wielkie litery na początku każdego wersu,
no i ten komiczny trupizm, zgnilizm mnie raczej przeraził, wywołał same negatywne odczucia,
może nie rozumiem przesłania, bo stoję po kostki a nie zanurzam się głębiej,
ale nie mam zupełnie na to ochoty po przeczytaniu czegoś takiego.

od razu mi przyszła na myśl sytuacja że czyta to np.
matka, która straciła dziecko, albo zwyczajnie ktoś w żałobie.
to chyba nie byłoby zabawne.

radziłabym trochę wyczucia, ale może i tylko ja tak to odebrałam.
w każdym razie powodzenia w pisaniu;)

pozdrawiam;)

PS tak sobie pomyślałam jak już odchodziłam stąd,
że to może być wiersz o ludziach którzy skupiają się na doczesności
i sprawach materialnych, a ostatecznie i tak ... "gniją".

tak czy siak nie podoba mi się takie wykonanie.
winterolmostover dnia 17.01.2012 17:16 Ocena: Dobre
Zwracam honor, coś mi się w oczach pomieszało. :)
Ja jednak twierdzę, że można to uznac za Adamsową rymowankę.

Amasztybrutalu, przecież zawsze się znajdzie ktoś, komu kto inny umarł, czy odszedł w inny sposób. Przecież o czym pisac? Tylko o słońcu i miłości?

Poza tym uważam, że z tej rymowanki bije coś niekonwencjonalnego, a nie kwiatki, bratki i stokrotki.
amasztybrutalu dnia 17.01.2012 17:22
winterolmostover - dobra, poddaje się.
róbta co chceta. ja tam zostanę jednak w granicach.

pozdrawiam;)
Viola dnia 17.01.2012 17:31
amasztybrutalu- fajnie pomyślałaś odchodząc :) Cieszę się, że mimo braku uznania dla tego wierszyka, chciałaś pogłębić myśli na jego temat- to miłe. Dziękuję za krytykę. Rozumiem Twoje obawy, że mogą to czytać rożne osoby, jednak nie mogę się tym tak bardzo przejmować, bo skończyłoby się na tym, że nie pisałabym niczego.
Pozdrawiam. Mam nadzieję, że kolejne bardziej przypadnę do gustu ( są w innym stylu ).

winterolmostover- haha cieszę się, że nie ma tej literówki, bo zaczynałam się martwić o swój wzrok :D Dziękuję za to "niekonwencjonalne"- faktycznie- chciałam przełamać zasady i napisać coś szybkiego, oddającego moje ciemne myśli :)

Dziękuję bardzo! Serdeczności! :)
Usunięty dnia 18.01.2012 12:37
A ja odczytuję to w konwencji żartu poetyckiego. Taka próba "oswojenia" tematu przemijania, trywializowania go. Widzę to w sposób gombrowiczowski, humoreska i groteska. Tylko ta zwrotka o Mary nieco mi odstaje, ciężko ją wpasować. I wielokropki. Gdyby nie one - ubawiłabym się, ukłoniła i poprosiła o jeszcze. I to serce - wolę czytać bez niego. Serce w tym kontekście trywializuje przekaz, choć może budzić pewne skojarzenia z "Odą do młodości" ("bez serc, bez ducha, to szkieletów ludy" ). Czy to chciałaś osiągnąć? Czy na zbudowaniu tego skojarzenia Ci zależało?

(Jestem upierdliwy czytacz, lubię zadawać głupie pytania, żeby wiedzieć, co powinnam sądzić o tekście)

Co do przejmowania się treścią i osobistego odbioru wierszyka - jeśli ktoś jest przewrażliwiony na swoim punkcie - jego problem.
I żeby nie było, że się wypowiadam na tematy, o których nie mam pojęcia: jakiś czas temu zmarła bliska mi osoba. Sama piszę takie makabrynki i żartuję ze śmierci - trza mieć dystans do siebie ludziska. Ktoś lubi stokrotki, kto inny padlinę w wierszu. A Czesiu lubi muszki-bzykuszki.

Pozdrawiam :)
Viola dnia 18.01.2012 19:51
Natalio, dziękuję Ci bardzo za to co napisałaś :) Zgadzam się z Tobą jeśli chodzi o ten dystans do siebie.

Jeśli chodzi o wielokropki- myślę, że skasuję je, gdyż nie są tam niezbędne. Co do serca- muszę się przyznać, że nie miałam co do niego większych planów :D Ale podoba mi się, że znalazłaś w nim coś, czego ja nie widziałam :)

Strofa z Mary mówi o igraniu ze śmiercią, o zabawie z nią- ludzie często zachowują się tak, jakby właśnie wzywali swój koniec (dla zabawy).

Bardzo się cieszę, że dałaś mi kilka wskazówek :)
Pozdrawiam :)
trzyde dnia 18.01.2012 20:58
Pod nogami trupy,
Mają czarne buty,
Czarne włosy,
Czarne nosy,
Czarne brzuchy,
Na nich muchy,

Bez oddechu…
Bez serca…

to wygląda jak Cień, taki tajemniczy i ciągle się skrada...;)a Reszta to naprawdę niezła makabreska...podobało mi się, pozdr:)
Viola dnia 18.01.2012 21:09
Hej, Trzyde :) Dziękuję Ci bardzo za opinię :) Bardzo podobało mi się to co napisałaś- a nawet bardzo rozbawiło :D

Serdeczności! :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty