Zdrada - langsuyar
Proza » Miniatura » Zdrada
A A A
Zdrada
Czy można wielbić miłość? Tak, gdy pozna się ją całą.
Zdrada. Przez lata czułem jej smak. Słodko-gorzki? Tak byś powiedział? Ja nie umiałem się zdecydować. Oblizywałem wargi chcąc poczuć jej aromat. Za każdym razem wydawał mi się inny. Bez ułudy czułem jednak, że z czasem jest coraz słodszy.

Zdrada. Otwierałem szeroko oczy szukając jej znaku. Wymarzyłem ją sobie w najdrobniejszych szczegółach. Wyrzeźbiłem jej powab i nastrój, obiłem szczelnie nostalgią i namiętnością. Udomowiłem ją i codziennie doglądałem sycąc kolejnymi fantazjami. Chciałem by stała się moją. Dla samej satysfakcji jej posiadania. Pragnąłem jej bezgranicznie.

Gdy wreszcie gotowy byłem zrobić ten ruch, pogubiłem się jak dziecko. Sparaliżował mnie jej pomruk, gdy wydostawała się z klatki. Stanąłem jak spłoszona sarna na środku drogi. Rozdarte ślepia ze strachem patrzyły na zbliżającą się nieuchronność. Rozjechała mnie, ale nie bez pomocy. Musiałem się odurzyć. Potem już jakoś poszło.

Obiekt nie miał znaczenia. Zupełnie. Wybrałem go chyba dość przypadkowo. Czy spełniał wymagania? Ale jakie wymagania? Doprawdy nie wiem. Odbiłem w obiekcie jak w kliszy swoje jej wyobrażenia. Oczy miał zdrady. Usta o jej smaku. Piersi o kształcie gruszek. Założyłem dzikie okulary dla pełnego obrazu rozmycia. Poruszałem się w jamie cieni i kształtów. Na nie nakładałem zdrady wyłuskany obraz. W obiektu usta wkładałem wyśnione słowa. Wmuszałem bezkrytycznie, wymyślone gesty.
Obiekt nie mógł mieć znaczenia. Nie chciałem nawet żeby się odzywał. Zrobiłem z nim co chciałem, to co sobie wyobrażałem. Przepełniłem go swoją goryczą zrzucając przyciężkie poczucie winy. Przybiłem go swoim śmiechem i apatią. Odczułem satysfakcję gdy po wszystkim płakał. Ja w tym czasie ze zdradą tańczyłem walca.

Nie było poczucia winy. No bo niby dlaczego. Marzenie, okazja, realizacja. Przecież nie zdradziłem dla obiektu, ani przez obiekt, ani z powodu obiektu. Zdradziłem dla zdrady. Wziąłem ją w ramiona poznania by swoją miłość dopełnić. Czyż nie? Skonfrontowałem marzenie. Wypiłem cierpkie wino z dwóch kielichów rozmasowując na podniebieniu ich bukiet i porównując wzajemnie.
Świat się nie zmienił. Już wcześniej byłem tego pewien, że się nie zmieni. No bo czemu by miał? Przymknąłem oczy by znów trzeźwo widzieć. Zostawiłem gdzieś za sobą obiekt, odrzucając ją jak nieprzyjemne wspomnienie. Nieboskłon nade mną, horyzont możliwości już czeka. Świat stał się piękniejszy.

Sprawdziłem marzenie. Posmakowałem zdrady. Smakuje idealnie.
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
langsuyar · dnia 20.01.2012 09:46 · Czytań: 634 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 3
Komentarze
Eleinor dnia 22.01.2012 17:14
Długo się zastanawiałam, czy dodać ten komentarz :p Działalność anonimowa ma jednak swoje korzyści.
Dziwi mnie, że jestem tu pierwsza :)
Początek niezły, naprawdę. Pesonifikacja zdrady super. Nagle: "Piersi o kształcie gruszek. Założyłem dzikie okulary dla pełnego obrazu rozmycia". Hę? Nie tylko to, ale i cały akapit jest trochę nie tak. Za bardzo poddałeś się wenie?
Potem nadchodzi jednak walc i znowu jest lepiej:)
Ale czekałam na lepszy finał...
W całokształcie braki się uzupełniły i jakoś wyszło. Nie żałuję, że spędziałam parę chwil na czytaniu twego opowiadania. Ale... Mam wrażenie, że mogło być lepiej, szczególnie, że zacząłeś tak świetnie.
Pozdrawiam :)
ekonomista dnia 23.01.2012 09:01
To świetna wskazówka dla kobiet, żeby nie wdawać się w romanse z frustrowanymi facetami.
pierzak dnia 26.01.2012 11:32
W ciekawy sposób spróbowałeś przedstawić zdradę i widzę, że się Tobie udało. Tylko zakończyłeś to jakoś szybko.

Sam bohater nie przypadł mi do gustu, z racji przedmiotowego traktowania kobiety.

Pozdrawiam :D
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:107
Najnowszy:Mateusz199