MADZIU WYBACZ - anaonyeagba
Poezja » Wiersze » MADZIU WYBACZ
A A A
Perełka umarła.
Perełki już nie ma.
Jej mała Duszyczka Grzechy Nasze Zdjęła.
Czy podoła BOGU TO ZŁO WYTŁUMACZYĆ?
TEN CIĘŻAR ?
TO ZIMNO?
JAK MATCE WYBACZYĆ?

Jej Duszyczka MOTYLEK
PANU BOGU FRUWA
LECIUTKA I JUŻ WOLNA.
NA ZAWSZE SZCZĘŚLIWA.
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
anaonyeagba · dnia 08.02.2012 11:43 · Czytań: 1162 · Średnia ocena: 1 · Komentarzy: 13
Inne artykuły tego autora:
  • Brak
Komentarze
amasztybrutalu dnia 08.02.2012 18:19
już lepiej nic nie mówić
jak ma się pisać taki...;/ wiersz.

chyba nie muszę mówić dlaczego?
ewentualnie na prośbę autora/ki.

pozdrawiam.
anaonyeagba dnia 08.02.2012 22:51
chetnie sie sie dowiem dlaczego pozdrawiam
amasztybrutalu dnia 08.02.2012 23:08
jest to smutny temat nagłośniony przez media,
a ile jest takich "cichych" tragicznych historii?
nawet jeśli imię Madzia w tytule ma na celu
odniesienie nie tylko do tej jednej dziewczynki
a do wszystkich podobnych tragicznych śmierci
to wiersz jest tak słaby, że zamiast odczuwać smutek
i dumać nad niesprawiedliwością tego świata
to człowiek się zastanawia dlaczego słowa zaczynasz z wielkich liter,
czemu tak dosłownie, czemu teraz, co to da,
jaki cel ma taki wiersz, czemu od połowy utworu już w ogóle wielkie litery,
dlaczego jest taki nieestetyczny.


poza tym pamięć najlepiej uczcić ciszą.

no i osąd który zawarłaś w wierszu wobec matki..


kilka słów z wiadomości nie może być inspiracją
zwłaszcza kiedy temat jest tak trudny lepiej nie zabierać się za niego
jeśli nie ma się pewności, że się podoła temu wyzwaniu.


pozdrawiam.

PS "-n.w." do szacunku.
WholeTruth dnia 08.02.2012 23:11
nie wierzę... :O co ja pacze, co ja czytam.
temat jest zbyt zawikłany, by tak go przedstawić. wiele osób żyje obecną sytuacją, media podsycają naszą ciekawość i trafiają w naszą wrażliwość, większą, bądź mniejszą.
Ty tak banalnie zabrałaś się za temat, że aż głowa boli. infantylne podejście. forma wypowiedzi szokuje. i jeszcze Caps Lock. o co chodzi?
jestem zszokowana, przerażona i niezadowolona. nie mam czasu na wnikliwsze przedstawienie swojej opinii, wybacz.
pozdrawiam. Whole
bosski_diabel dnia 08.02.2012 23:26
chyba tylko babci wyj ącej z bólu bym wybaczył taki tekst. Nie wolno piętnować, osądzać, gdy nie ma pewności co tam się wydarzyło.
Cisza więcej daje niż ten krzyk.
dwa_warkocze dnia 09.02.2012 00:17 Ocena: Słabe
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
To powyższe byłoby okrzykiem, gdyby nie późna pora. Caps lock ci się chyba zaciął. Jeśli Twój tekst nie jestem ironią na temat: media szukają chwytliwych tematów (a sądzę, że nie jest), pozostaje mi dać Ci jedna radę: przed wysłaniem tekstu skonsultuj się. Z lekarzem, farmaceutą, z kimkolwiek - byleby był piśmienny.

Moim zdaniem.
fortel dnia 09.02.2012 00:51 Ocena: Słabe
Straszne. To nie utwór poetycki, to potwór. Dla kogo, po co?

Tak, wiem, zaraz pojawi się tu formułka od administracji, ale tak mnie zatkało, że nie jestem w stanie swojej dezaprobaty uzasadnić bardziej wyczerpująco.
mike17 dnia 09.02.2012 23:18
Bardzo tragiczny to temat...Po co o tym piszesz? Jako osoba postronna? Nie masz prawa. Twórz z własnej głowy. Ten temat pozostaw życiu - ono opisze go do końca.
Wasinka dnia 10.02.2012 00:57
Poezja to czysto subiektywne spojrzenie. To często reakcja na to, co uderzy w nas z zewnątrz. Z czym się nie zgadzamy, co nas zabolało. I przypuszczam, że mamy tutaj próbę poradzenia sobie z emocjami wywołanymi podczas burzy w rzeczywistym świecie. Pewnego rodzaju forma autoterapii, oczyszczenia, wyrzucenia z siebie nagromadzonych odczuć i niezgody na sytuację. Tutaj nie wyszedł z tego wiersz, niestety. Zdarza się i tak.
Pozdrowienia księżycowe.
Merk dnia 10.02.2012 19:18
biedna autorka - wzruszyła się (albo stała się ofiarą medialnego szumu) - napisała wiersz - wyszedł słabo

mnie szum wokół sprawy tak zniesmaczył, że nawet nie wiem co się stało z dziewczynką.

---------------------

wiersz - wyszedł słabo
- tylko te trzy słowa odniosły się do wiersza, jednak wymagają rozwinięcia, pozostałą treścią wypowiedzi zahaczyłeś o każdy z poniższych punktów regulaminu

2.6.1 Komentarze nie mogą obrażać autora utworu oraz osób postronnych.
Komentarze odwetowe karane będą ostrzeżeniem lub banem.

2.6.2 Komentarz musi jasno wyrażać opinie danego użytkownika.

2.6.3 Prosi się o szczere słowa i o kierowanie się poziomem utworu, a nie sympatią czy antypatią do twórcy.

2.6.4 Komentarz powinien być tak rozbudowany, aby autor domyślił się co przeszkadzało lub podobało się komentującemu.

2.6.5 Komentarze to nie czat. Od rozmów niezwiązanych z tematem utworu jest shoutbox.

przyp.red.Z2007


koriat dnia 10.02.2012 23:06
Zazwyczaj nie chce mi się komentować, niemniej ten twór, a także wypowiedzi pod nim przyprawił mnie o taki opad szczęki, że aż coś napiszę. A właściwie trochę mnie to śmieszy - łażę sobie po różnych stronach z amatorską poezją od ładnych paru lat - i cóż, to jest prawidłowość, zawsze, kiedy naród doswiadcza silnych, negatywnych emocji zbiorowych - a z niejasnych dla mnie przyczyn tak się stało także w przypadku tego nieszczęsnego dziecka - zaraz potem na wspomnianych stronach pojawia się tych emocji pokłosie. Bo dla mnie ten wiersz należy do tego samego nurtu, co rozliczne wiersze smoleńskie (mieliśmy przecież i tutaj), wiersze o zawalonej na gołębiarzy hali - i tak dalej, stąd śmieszy mnie nieco powszechna konsternacja. Dla mnie tego rodzaju wiersze - nie przypadkowo żałosnej jakości - są czymś w rodzaju emocjonalnego pasożytnictwa. Jeśli ktos pisuje takie rzeczy do szuflady, żeby przepracować swoje intensywne uczucia - cóż, nie rozumiem, ale to jego sprawa. Jego sprawą przestaje być z chwila puszczenia w świat, jak w tym przypadku, i wątpię, czy ma to jakikolwiek inny cel, niż lans na fali zbiorowych emocji - o, ludzie się interesują, to może i mnie kupią, nieżywa dziewczynka jest w centrum uwagi, a nuż i ja będę. Jest to niewątpliwie niemoralne, ale niemoralność mnie akurat w niczym nie przeszkadza, przeszkadza mi natomiast, że jest to także niesmaczne, a artystycznie tak żałosne, że aż zawstydzające czytelnika. A wiersz omawiany nie dość, że żałosny artystycznie, jest jeszcze wyjątkowo żałosny aksjologicznie i niespójny (zwłaszcza w obrazie Boga, cóż to właściwie za Bóg? Ale też - "perełki" już nie ma, czy jest w niebie? jest szczęśliwa, czy niepogodzona z losem? skoro jest "juz wolna", to wcześniej była zniewolona, a skoro śmierć była wyzwoleniem, to nad czym płakać?).
Przede wszystkim wszakże, za przeproszeniem, dziwię się Redakcji: na jaką cholerę było to publikować?
Leszek Sobeczko dnia 11.02.2012 01:38
Wywołany do tablicy przez koriata na jaką cholerę było to publikować? - odpowiadam, chociażby dlatego, że autor jak każdy inny użytkownik na portalu ma prawo dowiedzieć się jakie wrażenie wywołuje opublikowany tekst i widzę, że miast skupiać się na przesłaniu, użytych środkach, z jakiej pozycji treść wypowiedzi jest podana czytelnikowi, to zamiast tego poddaje się pod wątpliwość sam fakt pisania na ten temat, takich ograniczeń nie ma, jak i zakazów pisania o czymkolwiek. Przypominam także, że jest to debiut i jako taki podlega taryfie ulgowej, z której skorzystała większość z nas.
Każdy z powyższych komentarzy, poza dwoma przypadkami, w mniejszym lub większym stopniu negatywnie odnosi się do osoby autora; czy tak przystoi? Jaki by wiersz nie był, to mówi sam za siebie, a tak naprawdę w wierszu jedynie kontrowersyjny jest trzeci wers i aż dziw, że nikt tego nie zauważył, tylko od razu odbiór poszedł pod kątem swojego poglądu na sprawę ukształtowaną z mediów, i śmiem twierdzić, że gdyby tekst pojawił się ot tak bez żadnej tragicznej inspiracji, to komentarze skupiałyby się głównie na CAPS LOCKU i emocjonalnej stronie wypowiedzi. Ewentualne riposty na moją wypowiedź w temacie proszę przesyłać na PW lub maila., a pod wierszem tylko o wierszu. Pozdrawiam
anelehd dnia 11.02.2012 02:14
p.zygfryd2007
czytam recenzje pańską,
kolejny już raz.
każdy autor/na starcie/ po takiej ocenie byłby... ukierunkowany.
to tyle.
dzięki.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty