zawał - zajacanka
Poezja » Wiersze » zawał
A A A
nie wiem jak było
zamieniliśmy ledwie kilka słów
parę minut rozmowy
on skryty jest mocno
jak każdy facet chyba
nie chce nie potrafi
mówić
 
lata temu
przed operacją
dzwonił
pamiętałam jak przez mgłę
też nic nie powiedział
 
co z wami?
 
że słowa nie piśniecie gdy boli?
że to takie męskie?
zagryzacie pięści
w jęku w agonii
bojąc się do niej przyznać
choć serce pęka

odchodzę
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
zajacanka · dnia 04.03.2012 11:39 · Czytań: 817 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 19
Komentarze
wodniczka dnia 04.03.2012 13:17
Witaj
Hmmm... Tak sporadycznie ostatnio wchodzę i komentuję i korzystając z okazji może napiszę parę slów.
Kocepcja i wydźwięk ok ale popracowabym nad sposobem przekazywania tego ''dźwięku emocji''. To znaczy rozumiem ''twardość'' wiersza ale za mało mi tu troszkę takiej ''miękkiej'' poetyckości''. Tutaj masz powtórzenie: facet, facetami - może by jakiegoś mężczyznę zawerbować do wersu;). I przyimki - staraj się ich unikać.
Przed operacją dzwonił do mnie - może być bez ''do mnie'' - wynika z kontekstu (nawet jak nie, to można się domyśleć albo pozostawić szersze pole interpretacyjne) albo wtedy uniknać można zaimka we fragmencie:'' wtedy też nic nie powiedział. Są to drobiazgi, ale one wbrew pozorom wpływają na wiersz. To tylko takie luźne sugestie. Wydaje mi się, że wiersz z małymi poprawkami zyskłby wiele ale decyzja należy do Autorki;).
Pozdrawiam!
Ivrel dnia 04.03.2012 18:36
Zgadzam się z Wodniczką. Rysuje się dla mnie :fajny" obraz, ale "drobiazgi" takie rozpraszają jakoś.

Osobiście tematyka wydaje mi sie, że mnie dotyka... Ale pod dziwnym kątem, ale pod moim. :) I własnie mało by chodziło o facetów ^^ Ale, jeśli wolno mi jakąś ocenę wystawić, byłabym, jak mówią, na tak. tylko te powtórzenia np. :)
zajacanka dnia 04.03.2012 19:19
Bardzo dziękuję za uwagi.
Trochę poprawiłam, może będzie lepiej :)
Michal Szulczewski dnia 04.03.2012 20:24
witam
te resztki po interpunkcji są zbyteczne (przecinki), do wersu: "że słowa nie piśniecie jak coś boli?" wkradła się podwójna spacja.
Wersyfikacja moim zdaniem za bardzo rozbija całość. Widać tutaj ciekawy pomysł - temat na pewno do rozwinięcia. Końcówka troszkę niepotrzebnie zawodzi patosem.
pozdrawiam
Tjereszkowa dnia 04.03.2012 20:39
A mi zajacanko końcówka właśnie się podoba, "serce pęka" w niej dwojako. O całości powiem tylko, że pomysł fajny i do mnie przemawia. Pozdrawiam :)
zajacanka dnia 04.03.2012 22:03
tycenak, poprawiłam interpunkcję, a właściwie jej brak:) Kurcze, to zupełnie inny świat, ta poezja!

Tjereszkowa, i właśnie tak miało być! Dwojako na końcu!

Pozdrawiam serdecznie
wodniczka dnia 04.03.2012 22:56
Jest lepiej:):). Tylko tak jeszcze inwersję zlikwidować;) i jakościowo byłoby ok;). Niezamierzona inwersja w wierszu trochę go paskudzi. To znaczy jest dobra gdy stosuje się przerzutnie. Jednak gdy tych zaskoczeń brak to inwersja jest niepotrzebna a wręcz szkodzi. Ja się nie czepiam:):). Tylko powtarzam to, co kiedyś powtarzali mi inni;). Jak się zaczyna z poezją to niestety już tak jest - trzeba się trochę napracaować - ale warto. Czasami po długim czasie człowiek zaczyna rozumieć dlaczego coś jest dobre a dlaczego coś jest złe w poezji. Nie trzeba zmieniać siebie i tego, co chce się przekazywać - bo to już sprawa gustu a zasady poznaje się stopniowo i to wymaga czasu i cierpliwości - niestety, ale potem już idzie z górki i tego Ci życzę:):).

Pozdrawiam!:)
ekonomista dnia 05.03.2012 00:22
Zabawne jest to, że autorka zdaje się wiedzieć jacy jesteśmy i mimo to płacze, że nie jesteśmy tacy, jak kobiety.
zajacanka dnia 05.03.2012 00:40
Od kiedy komentujesz w poezji, ekonomisto? Nie czepiaj sie autorki, tylko tekstu. Nie widzisz, że na końcu ona odchodzi? Jest mocniejsza przez Waszą słabość.
ekonomista dnia 05.03.2012 00:57
Ok. Użyję potężnego argumentu, używanego często przez kobiety: pffffft.
zajacanka dnia 05.03.2012 01:34
Nie wiem jakie kobiety spotykasz, ale te z pfffffft, to dosć mierne istoty.
Powodzenia życzę:)
ekonomista dnia 05.03.2012 13:13
Idę przejrzeć archiwum rozmów z Tobą :D
Caraglio16 dnia 06.03.2012 19:35
Ja jestem zdecydowanie na tak. Bardzo mi się podoba ten wiersz i parę innych utworów, również Twoich, które z chęcią czytałam ;D
zajacanka dnia 06.03.2012 21:49
Dzięki, Caraglio.
To moje pierwsze (prawie) kroki na niwie poezji. Ucz się od lepszych:)
Pozdrawiam ciepło!
liliium dnia 07.06.2012 14:24
Odchodzę głupie jakieś takie i wcale nie zaskakujące. A przydałoby się czymś doprawić ten jakże suchy twór. Przy czym suchy to nic złego, 'obojętnosć' to najsilniejsza emocja jaką znam, choć to przykre. Kupuję, ale bez ostatniego słowa - nigdzie cię nie puszczę, innymi slowy.
zajacanka dnia 08.06.2012 21:36
suchy? być może. nie znajduję się w poezji. i mało mnie dziś wzrusza. ale bramki nie zamykam. może jesze kiedyś mnie najdzie.
kisski lillium:)
aga63 dnia 17.06.2013 00:01
Skoro nie znajdujesz sie w poezji,to w takim razie brawo za odwage:) ten pierwiastek na pewno mamy wspolny;) Tyle,ze ja bym swoich wierszy nie opublikowala...No,ale moje sa szczeniackie i denne,a ten,wedlug mnie, nie. Nie znam sie na poezji dokumentnie,wiec nie moge komentowac kwestii technicznych w wierszu,moge za to stwierdzic,czy mi sie podoba,czy nie. Ten mi sie podoba,chociaz,jak dla mnie,troche malo "poetycki"-bardziej mi sie kojarzy z listem lub mailem ten tekst niz z wierszem. Ale, przynajmniej go rozumiem,a tych bardzo "poetyckich"-czesto nie...az czasem sobie mysle,ze jestem za glupia na czytanie poezji.No a na pisanie tym bardziej;)
Usunięty dnia 15.03.2014 17:09
Końcówkę trochę spatosiłaś, a całość mocno dopowiedziana i rozstrzelona. Kiedyś lubiłam takie kawałki, dzisiaj już mniej. Tytuł też jakiś taki zbyt prosty.

Pozbyłabym się tych wszechobecnych "jak-ów":

Cytat:
jak każdy facet

Cytat:
jak przez mgłę

Cytat:
jak było

A skończyła na:

Cytat:
za­gry­za­cie pię­ści

ale zmieniając na: zagryzamy pięści. Zawiesiłoby akcję, nie pozwalając peelowi się rozkleić, a czytelnikowi dałoby dwie drogi do zbadania: oni zagryzają i nie mówią - my zagryzamy, bo nie mówią.

Podoba mi się natomiast to takie typowe dla Ciebie tupnięcie. Ale to wciąż jednak zbyt mało.
zajacanka dnia 16.03.2014 01:56
A Tyś co wykopała z archiwum, morfino? Trzymam na PP podobne, żeby widzieć postęp (jeśli jakiś nastąpi w moim rozwoju literackim). Nie jestem z tego dumna. Jak chcesz, wyślę Ci listę moich, które lubię :)

Tak czy siak - dzięki za wizytę:)

Kiss
A
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
Gabriel G.
14/04/2024 12:34
Bardzo fajny odcinek jak również cała historia. Klimacik… »
valeria
13/04/2024 23:16
Hej miki, zawsze się cieszę, gdy oceniasz :) z tobą to jest… »
mike17
13/04/2024 19:20
Skóra lgnie do skóry i tworzą się namiętności góry :)»
Jacek Londyn
12/04/2024 21:16
Dobry wieczór. Dawno Cię nie było. Poszperałem w tym, co… »
Jacek Londyn
12/04/2024 13:25
Dzień dobry, Apolonio. Podzielam opinię Darcona –… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty