Dialogi. - dzasta
Proza » Inne » Dialogi.
A A A
Przywlokły się te stare i siedzą. Posadziły odwłoki na krzesłach w kuchni i prawią. Jedna przez drugą. A średnia wieku - jakieś 80 lat.
- Bo najważniejsze to dwie kosy przeżyć. Jak pani 77 lat przeżyje, to już pani żyć będzie.
- A jo to jesce jestem do zecy, chocioz najstarsa jestem na wiosce.
- O, patrzcie baby, burza idzie. Grzmi gdzieś, ale gdzieś daleko jeszcze.
- A no idzie na burzę. Mówiłam mojemu staremu, że mnie w kolanach łamie, to powiedział, że z głupoty mnie łamie, a nie na deszcz. Ehhh... dokucza mi ten stary. Głupia baba dla niego jestem i tyle.
- Niech przestanie narzekać, bo jak chłopa zabraknie to dopiero zobaczy, jak to smutno może być i źle.
- A, bo Borkowa to jedyna z nas, co to jeszcze nie owdowiała? To dobrze, niech żyje Borek i sto lat niech żyje!
- O tak, niech żyje i sto dwieście, a nie jak mój Kazik. Tak wcześnie się zawinął.
Sto dwieście? A może sto dwadzieścia? Ale te kobiety mają obsesję na punkcie śmierci, teraz będą nawijać o tym pół godziny.
- Ale łomotnęło, burza coraz bliżej. Trzeba się chyba zbierać kobitki, każda do siebie.
- No jo to idę, pasyjkę w okno postawić, co by nie rąbnęło w stodołę. Zawse jak buza idzie to jo stowiom.
- No to ja też postawię. Jakby mój Lucjan żył, to bym się tak nie bała...
- A wnusia na wakacje przyjechała?
- Przyjechała, przyjechała...
- A urosła co od tamtego roku?
- A ja wiem...?
- A skoły pokońcyła?
- Za rok kończy.
- To jej kawalera szukać trzeba! Wesele wyprawiać. Niech se znajdzie teraz, od razu na zapowiedzi dać i za rok, jak już szkoły pokończy to od razu przed ołtarz.
Znów się zaczyna. Ciekawe, z kim mnie tym razem wyswatają.
- A jest w domu?
- Jest.
- To niech zawoła ją, niech się nam dziewucha pokaże.
- Weronika!!! Weronka, chodź no tu do nas!
Super, babciu, super. Jestem Ci niezmiernie wdzięczna.
- Weronika!
- Idę, już idę!
Trudno, muszę do nich iść. Dziesięć głębokich wdechów i idę. Na trzy - czteeery!
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
dzasta · dnia 07.03.2012 19:05 · Czytań: 639 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 9
Inne artykuły tego autora:
Komentarze
zajacanka dnia 07.03.2012 19:47
Uśmiechnęłam się, czytając. Przyjemny tekścik o różnicy pokoleń. Dobrze oddane nastawienie bohaterki do starych babek. A pasyjką w oknie mnie rozbroiłaś...

Witaj na Portalu!
czarodziejka dnia 08.03.2012 09:17
Witaj na pp:)

Przedstawiłaś nam bardzo wesoły tekst. Chociaż na co dzień mam też do czynienie z takimi babciami, to jednak uśmiałam się czytając. :lol:Ogólnie nawet nie zwróciłam uwagi na błędy. Oby tak dalej:)
pozdrawiam:D
Elatha dnia 08.03.2012 10:23
Podoba mi się Twój tekst. Lekko napisany, zabawny, ale nie pozbawiony prawdy. Znam doskonale takie sytuacje. Urok międzypokoleniowych różnic. Będzie dalszy ciąg? Chętnie przeczytam ;).
Pozdrawiam serdecznie.
Wasinka dnia 08.03.2012 11:30
Przyjemnie napisana scenka, sporo można wyczytać z tej migawki rozmownej. Brzmi bardzo autentycznie.
Czy to jakiś cykl dialogów? Bo tutaj mi mało jednak...
Pozdrawiam słonecznie, z uśmiechem poprzeczytaniowym.
ekonomista dnia 08.03.2012 17:50
Sympatyczne, ale na samodzielny tekst jakoś mi nie pasuje. Chciałbym myśleć, że to karta z pamiętnika i jest tam znacznie więcej zapisanych stron.
Usunięty dnia 08.03.2012 23:36 Ocena: Świetne!
Świetny tekst. Te rozmowy między babciami brzmią tak autentycznie.
Miałam okazję wiele takich rozmów słyszeć.Teraz już niestety nie mam, dlatego ten tekst mnie rozbawił, ucieszył i przywołał wspomnienia:yes:
Serdecznie pozdrawiam:)
Quentin dnia 10.03.2012 17:33
Witam.
Miło się czytało te babskie pogaduchy - o dziwo, bo normalnie kobit ciężko słuchać;) - przepraszam szanowne panie za tę uwagę.

Pogadanki trochę jak z filmów Tarantino;) takiego prowincjonalnego Tarantino.
Dobrze odwzorowana mentalność babinek, no i młodziutkiej Weroniki.

Pozdrowienia.
Tjereszkowa dnia 10.03.2012 23:47
No i super. Babcie świetne, teraz czekam na kolejną odsłonę - Weronka przed obliczem babinkowej komisji. Pozdrawiam i witam na PP
dzasta dnia 22.03.2012 15:56
Witam :)
Cieszę się, że kogoś ten tekst rozbawił. Ale kolejnej części raczej nie będzie, chyba że najdzie mnie chęć... Głupi tytuł dałam ("dialogi" to pierwsze słowo, które przyszło mi do głowy, kiedy musiałam to jakoś zatytułować ;p).
Przyznam się bez bicia - część tekstów słyszałam z ust sąsiadki mojej babci (np. ten z kosami i z pasyjką) i pozwoliłam sobie je wykorzystać ;p
Czuję się zaszczycona porównaniem mojego tekstu do dialogów u Tarantino ;p
Pozdrawiam :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
Darcon
23/03/2024 17:10
To dobry wynik, Zdzisławie, gratuluję. :) Wiele… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty