w sali pod [nie]szczęśliwym numerem - wodniczka
Poezja » Wiersze » w sali pod [nie]szczęśliwym numerem
A A A
Pytania już posortowane na czarne i białe. Poszarzałe
oddane [nie]odpowiedziom. Leżę w sali
spod [nie]lubianego numeru i pacjentem, który stawia tarota
i herbatę w zimne dni.

Wypijam z grzeczności i odkładam na bok
zdrętwiałe emocje. Wysuszone
nie zakwitają- obumierają przedwcześnie.

Dziś zasypiam jak w pąku - z nadzieją
na lepsze karty i kolejną ciepłą jaśminową.

Czajnik już gotowy. Na mnie jeszcze nie pora.
Zalewam do połowy morfiną
ból, który nie pozwala zasnąć

i marzyć.

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
wodniczka · dnia 13.03.2012 07:39 · Czytań: 570 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 13
Komentarze
mike17 dnia 13.03.2012 16:12
Wyjątkowo denerwująca maniera ze słowami w nawiasach kaleczy że ho ho. Bełta i tak słaby text. Zastanów się, czy to ma sens, bo podajesz dwa dziko sprzeczne znaczenia i czytający czuje tylko, że to gra i text traci na wiarygodności, a staje się sztuką dla sztuki.
Zbiór frazesów patetycznie brzmiących i niegrzmiących.
Ten utwór bardzo wydumany i hermetyczny nie trafił do mnie jakoś.
Opheliac dnia 13.03.2012 17:14
Niestety, muszę się zgodzić z mike co do tych nawiasów. Pomijając fakt, że pierwsza zwrotka jest właściwie nie do przebrnięcia przez te nawiasy, to ma się wrażenie, że autor nie mógł się zdecydować na daną wersję, więc wstawił nawias. Nie, to jednak nie jest wyjście z sytuacji.
Dopiero od trzeciej strofy, myślę, zaczyna się wiersz. Do usunięcia nawiasy, i w ogóle, dwie pierwsze zwrotki jeszcze do gruntownego przemyślenia.
Parę przeróbek i wtedy będzie co czytać. Pozdrawiam! :)
wodniczka dnia 13.03.2012 23:37
mike - byłam pod Twoimi wierszami i wybacz ale robisz takie podstawowe błędy w poezji, że... a mnie traktujesz tak 'bezczelnie'. To nie jest komentarz na odpowiednim poziomie. Chyba, że to jest zemsta za mój komentarz pod Twoim. To wtedy rozumiem.
Jeżeli nie rozumiesz wiersza to nie mój problem. Nawiasy są tutaj SENSOWNE. Co człowiek robi z tym czego nie wie? Albo odstawia pytanie do nieodpowiedzi albo poddaje dalszym odpowiedziom - szuka tej własciwej Czy nie? A z numerem 13 - bo o ten tutaj chodzi-tak żeby nie bylo wątpliwości - to dla niektórych jest szczęśliwy a dla niektórych nie. Czyli albo jest lubiany albo nielubiany. Takie trudne do zrozumienia? Dla mnie jak widzisz ma sens. No cóż widocznie sztuka dla sztuki bo dla niektórych jest za trudne. Więc niech to jest dla sztuki. A co tam! A jak ktoś chce to niech zabierze dla siebie. Pisać dla wszystkich nie można.

Ophelio - z tymi nawiasami to już wyjaśniłam powyżej. No jak od trzeciej to chociaż coś;). No cóż - poprawić nie poprawię, bo wiem, co napisałam:):). Gdybym je przerobiła to ten pacjent spod 13-stki mógłby się trochę obrazić;). Ten pierwszy nawias właśnie jest bardzo ważny, bo co myśli chora osoba? Jakie są jej pytania i odpowiedzi?:):). Takie zagmatwane jak ten wyraz z nawiasem. Raz myśli sie tak raz nie, raz uśmiecha i ma się nadzieję. Raz płacze i traci wiarę. Dziękuję za zaglądnięcie. Zawsze jesteś mile widziana tylko dzisiaj ja jestem uparta i nie słucham, bo jestem pewna przekazu:).
Opheliac dnia 14.03.2012 15:02
Wodniczko, pozostanę przy Twoim wierszu ze swoim zdaniem, ale jeśli jesteś pewna do końca przekazu, to bardzo dobrze. O to również chodzi. I tak lubię Twoje pisanie. ;) Pozdrawiam.
wodniczka dnia 14.03.2012 18:48
Ophelio - ale ja szanuję Twoje zdanie:). Tylko czasami jestem uparta;). Ale postaram się nie używać kwadratur;P.
Pozdrawiam!:)
coca_monka dnia 14.03.2012 23:40
Czajnik już gotowy. Na mnie jeszcze nie pora.
Zalewam do połowy morfiną
ból, który nie pozwala zasnąć

i marzyć
bez kwadratur.

tak bym spuentowała wiersz, i nawiasy nabiorą pożądanej poetyki :)
podpowiadam skromnie i cicho bardzo. jeśli skorzystasz będę kontenta bardzo.

podoba się, choć tu i tam uszczknęłabym kilka słów, służę PW, jeśli wyrazisz życzenie :)

serdeczności!
Antek dnia 15.03.2012 13:00
jak dla mnie bardzo ciekawy wiersz, przeczytałem z przyjemnością...super metafory - jestem pod wrażeniem.
Czajnik już gotowy. Na mnie jeszcze nie pora.
extra;) pozdr
Iweta dnia 15.03.2012 14:26
Dla mnie jednak to nieszczęśliwy numer, źle mi się kojarzą sale szpitalne tak z własnych doświadczeń, ale jeśli patrzeć na te wersy
"Dziś zasypiam jak w pąku - z nadzieją
na lepsze karty i kolejną ciepłą jaśminową"
może faktycznie będzie szczęśliwy.
Tak czy inaczej Twoje słowa wzbudzają moją empatię i pospieszam z życzeniami zdrowia :)
wodniczka dnia 15.03.2012 22:48
Witajcie:):):)
Na poczatek dla każego przytulaniec mały:).
coca_monka - podoba mi się puenta:):):):). Troszkę się uśmiałam ale w pozytywnym sensie;). Ale nie z Twojej puenty tylko, ze ta kwadratura się przydała:). Bo fajnie wiersz z nią brzmi:). No cóż czasami napłodzę trochę nie tak - no ale taka już jestem a jak wiadomo trudno się zmienić;)... ale cały czas próbuję.
Antku -dziękuję Ci za te miłe słowa. Bardzo mnie cieszą:).
Iwetko - przykro mi, że musiałaś dzięki temu co napisałam powracać... ale jak piszesz jest nadzieja:). Ja na razie jestem zdrowa:) ale biorę słowa na zapas;). Dmucham na zimne;). - i każdemu życzę zdrówka:)

Pozdrawiam Was serdecznie!:)
Goro9 dnia 21.03.2012 17:01
Witam:) Zajrzałem z ciekawości bo dawno Cie nie odwiedzałem. Wiersz jak dla mnie w porządku. Ma mocne i słabe strony. Podoba mi się zestawienie niektórych łagodnych słów czy zwrotów (np jaśminowy) z takimi, które u mnie przynajmniej, wywołują ciarki (morfina, szpital itd) Ogólnie fajnie działający kontrast i sam w sobie już może być pomysłem na wiersz. Nawiasy rozumiem, choć przydałaby się konsekwencja żeby uczytelnić przekaz (gdyby nie były tylko w pierwszej strofie). Z drugiej strony faktycznie zgrzytają w odbiorze. Podsumowując- jestem na tak choć z pewnym ociąganiem:) Pozdrawiam
kamyczek dnia 21.03.2012 17:12
Witaj wodniczko, przychodzę za Goro, i przyznaję, że warto było.
Dziś zasypiam jak w pąku - z nadzieją
na lepsze karty i kolejną ciepłą jaśminową.
- to zabieram i przytulam do serducha, jeśli pozwolisz. Całość ciekawa, podoba się.
Pozdrawiam ;)
Abi-syn dnia 21.03.2012 17:38
Wodniczko!

Emocji nie brak, ciężko się pisze o szpitalach, tam ziemia obiecana i emocje. Właśnie Twój taki jest, emocjonalny, (nie)dosłowny. Pokombinowałbym z "i", trochę dużo tego, poza tym byłem, zobaczyłem, nie opisałem, Ty (chyba) byłaś, zobaczyłaś, opisałaś:

pozdrawiam
wodniczka dnia 24.03.2012 02:04
Witajcie
jak z ociąganiem - Goro - to ok:). Ja się cieszę, że chociaż cosik się podoba:).
kamyczku - ciszę się, że było warto:). Oczywiście, że pozwolę - cała przyjemność po mojej stronie:).
Abi-synie - fajnie, że poczułeś emocje:)

Pozdrawiam Was serdecznie!
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
Gabriel G.
14/04/2024 12:34
Bardzo fajny odcinek jak również cała historia. Klimacik… »
valeria
13/04/2024 23:16
Hej miki, zawsze się cieszę, gdy oceniasz :) z tobą to jest… »
mike17
13/04/2024 19:20
Skóra lgnie do skóry i tworzą się namiętności góry :)»
Jacek Londyn
12/04/2024 21:16
Dobry wieczór. Dawno Cię nie było. Poszperałem w tym, co… »
Jacek Londyn
12/04/2024 13:25
Dzień dobry, Apolonio. Podzielam opinię Darcona –… »
Darcon
11/04/2024 19:05
Hej, Apolonio. Fragment, który opublikowałaś jest dobrze… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty