@KARTKA (6) - czarek100
Proza » Historie z dreszczykiem » @KARTKA (6)
A A A
Siedział, wpatrując się w kartkę papieru, którą znalazł w kuchni na blacie. Teraz wszystko dokonało się. Przeznaczenie przewracając kostki domina powoli, ale nie ubłaganie dokonało tego, co miało nastąpić.

Pozostał sam w czterech ścianach ich wspólnego mieszkania. Katarzyna wyprowadziła się. Miał na to dowody. Sprawdził zawartość półek komody z bielizną żony, które teraz świeciły pustką. Dokąd odeszła, nie miał pojęcia. Mógł zadzwonić do niej. Nie miał odwagi.

Analizował to wszystko, co wydarzyło się w przeciągu ostatnich dni.
Punktem zwrotnym okazała się Kaladium - ozdobna roślina o zielono- czerwonych liściach, która uschła nagle w przeciągu jednej nocy, oczko w głowie jego żony. Następnie kot, którego martwe ciało znalazł na stole pokoju gościnnego po powrocie z pracy. I wreszcie wczorajsza awantura, kiedy to Katarzyna wykrzyczała, że doskonale wie o jego rozmówkach w sieci, o tajemniczej kobiecie, o romansie. W końcu nazwała go „ pierdolonym skurwysynem, oszustem”. Nigdy wcześniej nie używała wulgarnych słów.

To wszystko musiało się tak skończyć. W swojej pewności o czymś zapomniał. Może Piotr miał rację mówiąc, że narobi sobie kłopotów. Stracił żonę, cząstkę siebie. Teraz zdał sobie sprawę z tego.

Pomimo oziębłych stosunków i życia obok siebie, Katarzyna wrosła w niego jak krzew wrasta w drzewo, który niegdyś przedstawiał się jak okazały i piękny kwiat, a teraz przeszkadzał, ograniczał, ale czy na pewno?. A kiedy, ta część twojego życia odchodzi nagle, doznajesz osamotnienia. Tak myślał przez sekundę.
Jednak po chwili poczuł ulgę: przecież nie będzie teraz awantur, a z rozmowami na czacie nie będzie musiał się kryć. Myślał jak dziecko.
I znów wróciły złe wspomnienia: cała wieczorna kłótnia poprzedniego dnia, noc kiedy to nie mógł zasnąć. Niespodziewany sygnał telefonu zerwał go na równe nogi w środku nocy. Pamiętał, jak podbiegł do aparatu. Jednak ktoś po drugiej stronie rozłączył się. Położył się do łóżka, w którym leżał już sam, a później ten drugi telefon. Rozmówca nie wyłączył się, w każdym razie nie przez kilka sekund. Czuł obecność tego kogoś, gdzieś całkiem blisko. Powiedział dwa razy „halo”. Po czym odłożył słuchawkę zaniepokojony. Zasnął dopiero nad ranem.

Podszedł do stolika, na którym stał PC-et. Włączył urządzenie i czekał. System powoli ładował aplikację. Ogarnęło go zrezygnowanie. Zdał sobie sprawę, że to wszystko jest nałogiem, jakiego nabawił się przez ostatni rok. Tak naprawdę nie miał ochoty siedzieć na czacie. W każdym razie nie teraz. Nie rozmawiał z NIEZNAJOMĄ 10 od dłuższego czasu; dokładnie dwóch dni, ale jeszcze nie teraz czas na rozmowę. Może za kilka godzin. Wiedział, że musi poukładać myśli, zastanowić się, co dalej? Co zrobić, żeby Katarzyna wróciła do domu?

Rozmyślał nad ostatnim pytaniem dłuższy czas. Wstał. Nie wyłączając urządzenia, zarzucił kurtę i wychodząc zatrzasnął za sobą drzwi.
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
czarek100 · dnia 20.05.2012 19:25 · Czytań: 658 · Średnia ocena: 4 · Komentarzy: 10
Komentarze
zajacanka dnia 20.05.2012 22:20
Krótko, zwięźle i na temat:) Zrobiło się horrorowato z tym kotem i nocnymi telefonami.
Przypatrz się interpunkcji i szykowi zdań. Mam wrażenie, że troszkę szwankują.
Czekam na więcej:)
Wiktor Orzel dnia 21.05.2012 09:44
Cytat:
Stracił żonę, cząstkę siebie. Teraz zdał sobie sprawę z tego.


Szyk. Lepiej brzmi "Teraz zdał sobie z tego sprawę. Chyba że to celowa inwersja ;)

Cytat:

a teraz przeszkadzał, ograniczał, ale czy na pewno?.


Kropka do usunięcia.
Cytat:

ale jeszcze nie teraz czas na rozmowę.


Znowu szyk: teraz nie czas na rozmowę.

Czyta się płynnie, sprawnie operujesz słowem i umiesz zaciekawić czytelnika. Pozdrawiam serdecznie ;)
czarek100 dnia 21.05.2012 20:29
Cenne uwagi. Tak - interpunkcja i szyk to moja pięta achillesowa.


Dziękuje I pozdrawiam i wysyłam następne opowiadanie.
Wasinka dnia 21.05.2012 22:27
Akcja przyspieszyła. Nie ma tłumaczeń, dalszych roztrząsań i rozwodzeń, jest kategoryczna decyzja żony. I daje to nawet dobry efekt, że dowiadujemy się w taki sposób, jak tutaj.

Przykłady niezgrabnostek:

Teraz wszystko dokonało się. Przeznaczenie(,) przewracając kostki domina powoli, ale nie ubłaganie dokonało tego, co miało nastąpić - się dokonało; powtórzenie celowe - dokonało? ; nie ubłaganie - nieubłaganie

Analizował to wszystko, co wydarzyło się w przeciągu ostatnich dni.
Punktem zwrotnym okazała się Kaladium - ozdobna roślina o zielono-( )czerwonych liściach, która uschła nagle w przeciągu jednej nocy - niezgrabne powtórzenie; i może lepiej "w ciągu"

Katarzyna wrosła w niego jak krzew wrasta w drzewo, który niegdyś przedstawiał się jak okazały i piękny kwiat, - to zdanie nie brzmi ładnie

To tylko małe przykłady. Spójrz pod tym kątem.
Co do szyku: zwróć uwagę, czy na pewno zdanie dobrze brzmi, gdy zaimki stoją na jego końcu. Często nieładnie to wygląda.

Pozdrawiam księżycowo.
czarek100 dnia 22.05.2012 09:32
Wasinka dziękuję za uwagi. Dla mnie to najlepsza szkoła pisania.


Pozdrawiam.
dr_brunet dnia 22.05.2012 12:11
Chrzanić interpunkcję - mrocznością (bynajmniej - nie - pomrocznością) kupiłeś mnie:)
czarek100 dnia 22.05.2012 14:31
Miło słyszeć, a raczej czytać takie słowa. Tylko czy warto dalej rozwijać taki gatunek ( horror, grozę + internet)?

Pozdrawiam
mike17 dnia 23.05.2012 15:40 Ocena: Bardzo dobre
Niezłe to opowiadanko, piszesz ze szwungiem, aż miło się czyta.
Prawidłowo posługujesz się językiem ojczystym, co jest nie lada sztuką.
Budujesz nastrój, tudzież narracja nie rwie się jak stare gacie.
Wciągnęło mnie jak odkurzacz od samego początku i trzymało do ostatniej kropki.
Kupuję ten kawałek :)
Pozdro!
czarek100 dnia 23.05.2012 17:43
Dziękuję mike17. Twoja opinia jest bardzo wartościowa dla mnie. To jeszcze bardziej nakręca mnie, żeby pokazać wszystkie rozdziały @Czatu.

Pozdrawiam
mike17 dnia 23.05.2012 20:12 Ocena: Bardzo dobre
Lektura na tyle mnie zaciekawiła, że przejrzę poprzednie odcinki.
Piszesz świetnie.
Pozdro.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty