Za- czas - Maciejka
Proza » Miniatura » Za- czas
A A A
Szesnaście lat temu miałam umrzeć …Szesnaście lat temu, 6 grudnia, mój organizm zdecydował, że jednak nie pozwoli mi przekroczyć tajemnej granicy życia i śmierci. Od szesnastu lat próbuje zrozumieć, z jakich powodów zostałam po tej stronie.

Lubię podróżować, nawet na niewielkich odległościach. Lubię ten moment, gdy wsiada się do pociągu czy auta i zaczyna się podróż. W pociągu relacji: „w nieznane” zobaczyłam Go. Minione lata obeszły się z nim okrutnie. Z postawnego mężczyzny stał się jedynie cieniem dawnej siły. Tylko oczy pozostały, jak dawniej, nadal smutne. Odwrócił się i przez sekundę miałam wrażenie, że wejdzie do mojego wagonu… Nie, jednak wybrał inny… Od szesnastu lat zastanawiam się, dlaczego mnie uratował…
Obiektywnie patrząc moje życie to jedno wielkie pasmo sukcesów. Ukończyłam z wyróżnieniem studia na uniwersytecie, jestem w trakcie pisania pracy doktorskiej, posługuję się biegle 5 językami, podróżuję po świecie /właśnie wykupiłam bilet do Norwegii, na kolejne poszukiwanie zorzy polarnej/, udało mi się znaleźć dobrze płatna pracę, którą kocham. Tak, spełniło się wszystko. To życie osobiste jest katastrofą, kolejni mężczyźni odchodzą z mojego życia, nie mogąc znieść apodyktycznego charakteru. Każdy następny walczy nie tylko z nim, ale i poczuciem krzywdy i żalu, jaki w sobie noszę od Twoich dni… dni, które przeminęły tak dawno temu. Nikt o tym nie wie, nawet TY, że ta rana, którą mi zadałeś nadal krwawi… Zabawne, ile może, nie- jaką destrukcyjna moc ma spójnik „ale”… W przyjaciół przestałam też wierzyć, powiedzmy, że nie trafiłam najlepiej. A może tak to właśnie jest, że z Przyjaźnia jest tak jak z Miłością, że czasem się czeka na nią do ostatniego dnia życia, by jedynie otrzeć się o jej cień i umrzeć jako najszczęśliwszy człowiek na ziemi?
Od szesnastu lat żyję na kredyt. Od tamtej grudniowej nocy zmieniło się wszystko. Choć w zasadzie nie zmieniło się nic. Od szesnastu lat żyję bardzo realnie, stojąc bardzo mocno na słabych nogach. I od szesnastu lat czekam na Nią. Przyjdzie i dokończy dzieło. Nie, nie boję się o Niej mówić. Od szesnastu lat czuję za sobą Jej oddech. Zabrała mi już kilku bliskich, może nawet wyjdą po mnie, gdy nastanie i moja kolej?
Szesnaście lat temu miałam umrzeć …Szesnaście lat temu, 6 grudnia, mój organizm zdecydował, że jednak nie pozwoli mi przekroczyć tajemnej granicy życia i śmierci. Od szesnastu lat próbuje zrozumieć, z jakich powodów zostałam po tej stronie.

Od szesnastu lat, w momentach zwątpienia, pytam GO, dlaczego…? A ON ciągle milczy...
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Maciejka · dnia 31.05.2012 08:53 · Czytań: 557 · Średnia ocena: 4 · Komentarzy: 9
Komentarze
dr_brunet dnia 31.05.2012 11:10
Cytat klasyka "umiera ze strachu przed życiem, ale żyje ze strachu przed umieraniem":)
Lucyxx dnia 03.06.2012 11:15 Ocena: Bardzo dobre
Wciągnęło mnie - podoba mi się Twój styl pisania., a szczególnie konstrukcja zdań.
Pozdrawiam.
Kaero dnia 03.06.2012 17:27
Ok, tylko dlaczego ona chciała się zabić? Co takiego się stało? Ktoś ją uratował, to wiem. Ale co było wcześniej? Tergo mi zabrakło. Początku.

Cytat:
posługuję się biegle 5 językami,
- pięcioma
Cytat:
6 grudnia
- szóstego

W działach literackich liczebniki najlepiej zapisywać słownie.

Pozdrawiam :)
Maciejka dnia 03.06.2012 19:16
W założeniu Ona uległa wypadkowi, a nie chciała się zabić, a osoba, o której mowi, to lekarz... ale w sumie moze być i Twoja wersja....dziękuje za uwagi. Pozdr ciepło
adriannanna dnia 04.06.2012 13:31 Ocena: Bardzo dobre
Mi także pierwsze skojarzenie, które przyszło na myśl to próba samobójcza bohaterki, ale właśnie takie niedomówienie mi się tu podoba, sama mogę sobie dopowiedzieć szczegóły.
Pozdrawiam ;)
mike17 dnia 04.06.2012 14:34 Ocena: Bardzo dobre
To jest dobre!
Lubię taki gawędziarski styl, który zmniejsza dystans między narratorem a czytelnikiem.
Wciąga cała historia, opisana poprawną polszczyzną.
Klamra spinająca całość - dobre rozwiązanie.
I to pytanie do NIEGO...
alicja a dnia 04.06.2012 14:42 Ocena: Bardzo dobre
fantastycznie opowiedziane wydarzenia i uczucia bochatera, dramatycznie ze smutkiem i żal . zawsze zadaje sie pytanie co by było gdyby? bochater dostał nastepną szanse na zycie i je marnuje ciagłymi pytaniami i pretensjami. zamiast tego powinien żyć pełnią serca . a jak narazie jest martwy w chwili życia . co za strata. :no::no:
Maciejka dnia 04.06.2012 23:16
Bardzo dziekuje, jestem bardzo zaskoczona Waszymi pozytywnymi komentarzami. Pozdrawiam serdecznie i dziekuje raz jeszcze:)
Jaga dnia 04.06.2012 23:50
Czytałam z zainteresowaniem:)
Wiele niejasności i niedomówień. To nie jest zarzut, choć ja, jako czytelnik, chciałabym, aby coś jednak się wyjaśniło. Czy on jej powiedział"kocham cię, ale..."? Dlaczego ona jest apodyktyczna?
Pozdrawiam:)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
Gabriel G.
14/04/2024 12:34
Bardzo fajny odcinek jak również cała historia. Klimacik… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty