Oto człowiek, cz. 1 - mattmeister
Proza » Inne » Oto człowiek, cz. 1
A A A
Pobudka, 8:30. Brak powietrza w płucach zmusza mnie do otwarcia powiek. Źródłem kłopotu zdaje się być spoczywający na mojej osobie pies. Jednak by potwierdzić swoje przypuszczenia, spycham go z łóżka. Tak, to jego wina... Futrzak, niezrażony niczym, wdrapuje się z powrotem na mnie i widząc budzącą się w moich oczach świadomość zaczyna radośnie machać ogonem i próbuje umyć mi twarz. Dzień dobry...
Psia serdeczność okazała się być, jak zwykle, niebezinteresowna. Panie Mateuszu, będziemy teraz spacerować. Dobrze, panie psie. Chłodny wiatr oznajmił mi, że należało ubrać się cieplej. A ponad wszystko założyć czapkę. Czapkę...? W lato...? Takie lato, co się dziwisz... Pięć minut wystarczyło, by 'letnie' powietrze doprowadziło moje zatoki do zasmarkania. Pociągając nosem przemierzałem puste już tą porą pola w nadziei, że zwierzę szybko zrezygnuje z chodzenia zniechęcone chłodnymi podmuchami. Myliłem się. Widać każdy lubi co innego...
9:15. Nie minęło zbyt wiele czasu, prawda? A ja już nie mam siły. Śniadanie i kawa. Kawa. Kawa. Kawa. W skrócie to by było tyle o kawie. Za jakiś czas będę potrzebował następnej. Kawy...
Uruchomiony komputer przypomniał mi, jak wielu znajomych nie mam i jak nikt za mną nie tęskni. Drobiazg. Też za nikim nie tęskniłem...
A jednak straszne jest ile czasu można zmarnować gapiąc się w to urządzenie... Udajmy, że ten czas został jakoś sensownie wykorzystany.
W tak zwanym międzyczasie zwierzę znów złożyło mi propozycję nie do odrzucenia. Tak, tym razem chodziło o frisbee. Dobrze, panie psie...
Godzina 18:03. Popularny portal społecznościowy wydaje się szydzić ze mnie. Też będę z niego szydził. Szydzę z Ciebie, portalu społecznościowy! Tak, szydzę z Ciebie! Zdaje się nie być zbytnio przejęty. Udaje...
22:08 Czytam od jakiegoś czasu. Wszystko czytam. Książki i internet. Jednocześnie i na zmianę. W międzyczasie upewniam się, że portal nadal ze mnie szydzi, a znajomi wciąż nie tęsknią. I ja też szydzę i nie tęsknię...
22:14 Chyba nie sądził pan, panie Mateuszu, że już spię? Nie, nie sądziłem, panie psie, już idę...
22:31 Wieczory bardziej przypominają zaawansowaną jesień. Futrzany lubi jesień... Dom już śpi. Ja nie śpię. Jednak czas najwyższy. Więc, po uprzednim pościeleniu łózka i dokonaniu odpowiednich zabiegów higeniczynych, zatapiam się we własnych myślach i pozwalam sobie na chwilę wytchnienia. Od czego...? Heh...
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
mattmeister · dnia 01.06.2012 09:14 · Czytań: 3334 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 4
Komentarze
zajacanka dnia 01.06.2012 13:44
Całkiem przyjemny kawałek pamiętniczka. Oto człowiek i... jego pustka. Dobrze, że futrzak istnieje...

W lato...? - a nie "w lecie" ?
'letnie' - cudzysłów inaczej wygląda;)

Pozdrawiam
Kaero dnia 01.06.2012 22:47
Witaj,
powtarzające się wzmianki o Panu Psie przywołują uśmiech na twarzy. Zwłaszcza, że tutaj pies jest dla bohatera istotą bliższą niż ludzie, których obecność zaznaczona jest jedynie na ekranie komputera. Tak się zdarza w dzisiejszych czasach coraz częściej.

Przyjemnie się czytało. Taki sympatyczny zapis przeżytego dnia, ze słodko-gorzkim wydźwiękiem.

Pozdrawiam.
Ako dnia 01.06.2012 23:32
Bardzo przyjemnie i lekko się czyta :)
Wasinka dnia 06.06.2012 09:39
Bardzo sympatyczny i dobrze czytający się styl.
Pan i jego pies (a może pies i jego pan...) - historia wchodząca gładko, napisana z podskórnym poczuciem humoru i gorzkawym nieco czasem posmakiem.

Zdarza się, że bym zmieniła np. szyk (mimo że to język bohatera, z którym zresztą nieźle sobie radzi) - np. tutaj: wdrapuje się z powrotem na mnie (owo "na mnie" na końcu tej cząstki zdania, burzy nieco płynność) albo pogrzebała w interpunkcji, np. A jednak straszne jest(,) ile czasu można zmarnować(,) gapiąc się w to urządzenie...

Pozdrawiam słonecznie.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
Gabriel G.
14/04/2024 12:34
Bardzo fajny odcinek jak również cała historia. Klimacik… »
valeria
13/04/2024 23:16
Hej miki, zawsze się cieszę, gdy oceniasz :) z tobą to jest… »
mike17
13/04/2024 19:20
Skóra lgnie do skóry i tworzą się namiętności góry :)»
Jacek Londyn
12/04/2024 21:16
Dobry wieczór. Dawno Cię nie było. Poszperałem w tym, co… »
Jacek Londyn
12/04/2024 13:25
Dzień dobry, Apolonio. Podzielam opinię Darcona –… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty