Ktoś - Roxanna
Proza » Inne » Ktoś
A A A
- Przepraszam Pana bardzo, ale dokąd Pan tak biegnie?
- Przepraszam, śpieszę się. Nie mogę się zatrzymać.
- Jak to Pan nie może? To niegrzeczne! Co Pan robi w życiu? – spytałam, próbując złapać tempo specyficznego jegomościa.
- Co robię Życiu? Poświęcam mu całego siebie. Niegrzeczne jest to, że Pani próbuje mi przeszkodzić. – Był to postawny i silny mężczyzna, pełen pewności siebie i poczucia słuszności obranej ścieżki. Wszystko w nim było synchroniczne: bieg, a nawet oddech, który wyraźnie coś mi przypominał. Dużą trudnością było dotrzymanie mu kroku.
- Wydaje mi się Pan dziwnie znajomy.
- Jestem przy Pani od chwili poczęcia. Tylko nie zawsze się ujawniam.
- Co to ma znaczyć? – spytałam, ale już nie zdążył mi odpowiedzieć. Zmęczona nie zauważyłam wystającego korzenia, który mnie brutalnie zatrzymał. Kiedy upadałam dłoń tego człowieka dotknęła mojej twarzy. On zaś nie zatrzymał się, nie odwrócił nawet wzroku. Wciąż biegł tym samym tempem. Otrzepałam z kurzu ubranie i wróciłam do domu, zapominając o całym wydarzeniu. Jednak odgłos tykającego zegara odświeżył mi wspomnienie tej niesamowitej postaci. Spojrzałam w lustro. W miejscu, które musnął przypadkiem, pojawiły się drobne zmarszczki.
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Roxanna · dnia 05.06.2012 08:58 · Czytań: 826 · Średnia ocena: 4 · Komentarzy: 14
Komentarze
zajacanka dnia 05.06.2012 11:34
Witaj!
Całkiem przyjemna miniaturka, choć nie dałaś czytelnikowi możliwości samodzielnego pomyslenia, rozwiązując zagadkę tytułem. Wg mnie powienien być bardziej zakamuflowany (tytuł).
Pozdrawiam!
mike17 dnia 05.06.2012 13:49
Powtórzę za koleżanką - tytuł nie powinien aż tak sugerować treści, wtedy odbierasz czytelnikowi część frajdy, że coś sam odkrył, albo zaskoczyła go pointa.
Miło mi się czytało, nie mam żadnych zastrzeżeń.
Roxanna dnia 05.06.2012 14:25
Bardzo dziękuję za opinie, rzeczywiście, dopiero teraz to do mnie dotarło. Odsłanianie wszystkich kart już na początku zwraca uwagę czytelnika i narzuca mu pewien sposób myślenia.

Uwagę zabieram do serca i postaram się ją wykorzystać przy następnych podejściach.
pozdrawiam, Roksana :)
Elwira dnia 05.06.2012 19:50
spytałam(,) próbując złapać tempo tego specyficznego jegomościa. - tego bym wyrzuciła

coś mi przypominał. Dużą trudność sprawiało mi dotrzymanie - 2 razy mi za blisko, zrobiłabym Dużą trudnością było dotrzymanie mu kroku.

Zmęczona, nie zauważyłam wystającego - ten przecinek bym wyrzuciła

On zaś nie zatrzymał się, nie odwrócił nawet wzroku. Wciąż biegł tym samym tempem. Otrzepałam się - 2 razy się, za blisko

wróciłam do domu(,) zapominając o całym wydarzeniu

które musnął przypadkiem(,) pojawiły się drobne zmarszczki.

Tytuł daje efekt falstartu, ale ok. Ja bym to nieco rozbudowała. Dała ze dwa zdania na początku, jak doszło do spotkania, dalej bardziej opisała Czas, a byłaby perełka. A tak jest trochę za pobieżnie. Ale nie znaczy, że źle.

Pozdrawiam.
Roxanna dnia 05.06.2012 23:19
Trudno mi jeszcze, mimo wielokrotnego czytania, dostrzec wszystkie błędy, tak więc dziękuję za ich wskazanie.
Co do tekstu, ostatnio zaczęłam próbować pisać prozą takie krótkie kawałki, więc ciężko mi się jeszcze w ich świecie odnaleźć. Dlatego bardzo cenne są dla mnie wszelkie wskazówki i opinie, za które jeszcze raz serdecznie dziękuję. :)
zajacanka dnia 06.06.2012 03:00
Roxanna,
nie czekaj do następnych podejść, zmień tytuł już teraz! Może inni czytelnicy zabawią się Twoim tekstem (a będzie przez dobrych kilka dni na pierwszej stronie).
Weny! :)
Ako dnia 06.06.2012 08:38
zgrabna miniaturka, podoba mi sie! rzeczywiscie, zmien tytul, doda to jeszcze wiekszej atrakcyjnosci :) pozdrawiam!
Roxanna dnia 06.06.2012 11:02
tytuł i tekst poprawione. Dziękuję :)
Elatha dnia 07.06.2012 09:10
Przyjemny tekst. Podoba mi się Twoje spojrzenie :).
Pozdrawiam ciepło:).
czarek100 dnia 07.06.2012 12:25
Miniatura, krótki utwór, a jak wiele w nim zawarte. Po przeczytaniu zastanawiam się kim był ten ktoś: aniołem stróżem, naszym życiem, losem? Zastanawiam się nad moi istnienie, nad tym co mija, co już nie wróci.

Pozdrawiam ciepło.:)
Wasinka dnia 07.06.2012 19:04
Bardzo dobrze, że zmieniłaś tytuł. Czytałam wcześniej, więc wiem, o kogo/co Ci chodziło, ale teraz dajesz większą przestrzeń dla czytelnika.
Lekko napisane, całkiem zgrabnie ujęta migawka.
Zastanawiam się, czy potrzebna jest wielka litera przy Pan i Pani. Chyba nie bardzo.
Kiedy upadałam(,) dłoń tego człowieka dotknęła mojej twarzy

Pozdrawiam przedwieczornie.
zawsze dnia 09.06.2012 15:00
Czyta się przyjemnie. Również twierdzę, że miło, że zmieniłaś tytuł - podoba mi się.
Pozdrowienia leniwe :)
Jaga dnia 10.06.2012 22:15
Choć od początku wiedziałam, że chodzi o czas i tak przeczytałam z przyjemnością:)
Bardzo pomysłowe: "- Co robię Życiu?"!!!!
Pozdrawiam.
Figiel dnia 01.09.2014 10:34 Ocena: Bardzo dobre
Bardzo mi się ta miniaturka podoba. Nigdy nie myślałam o czasie w formie spersonifikowanej, a tu proszę: facet, który gna przed siebie, nie zwraca uwagi na nikogo, ma poczucie poświęcenia i jeszcze arogant z niego. Nic dodać, nic ująć.



Pozdrawiam:)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
Darcon
23/03/2024 17:10
To dobry wynik, Zdzisławie, gratuluję. :) Wiele… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty