Proza » Obyczajowe » Ciało
A A A
Zrobiłam wczoraj generalny peeling całego ciała. Fusami. Mocna, czarna, sypana, z mlekiem, z pieprzem. Naprawdę lubię kawę z pieprzem.
Tylko, że nie jestem czystsza.
Ciągle tak samo zanieczyszczona, ciągle jednakowo zdewastowana.
A może, po prostu, to za późno?
Za późno o 10 lat, 20 lat? – ile? Nawet nie wiem…
Może powłoka brudu wtopiła mi się tak na stałe, przybrała fakturę i pigment skóry, stała się nią?
Może pora, bym zgoliła głowę i zdjęła z niej skalp? Czy powinnam wobec tego zdjąć skalp ze mnie całej?
Chciałabym unieważnić swoją fizyczność.
Dlaczego nie mam pewności, iż ohyda, skalanie nie zapadły gdzieś głębiej, przelazły przez naskórek, wsiąknęły?
A i owszem, opadły całkiem nisko, na samo dno świadomości, nieświadomości, duszy, jeśli w ogóle ją mam, wgryzły się w bruzdy mózgu.
Poproszę kaganiec na mózg i nie myśleć mi…
Do zestawu poproszę również nie patrzenie. Niepatrznamnie.
Nie bardzo mogę patrzeć na swoje odbicie w lustrze. Pomimo 50-kilogramowego podmiotu właściwego i artefaktu po drugiej stronie szkła – widok jest zbyt ciężki.
Ale.
Widziałam dziś swoje oczy, patrzyłam w nie, malowałam.
One są takie same. Nie zmieniły się, wydaje mi się, tak samo znużone, otępiałe i smutne.
Bolę.
Siebie i wszystko mi, mnie.
A może termin zbyt wyświechtany?
Może tak się po prostu mówi, bo powinno boleć, bo tak się robi, bo boli, tak się przyjęło.
Jestem apatyczna, bardzo apatyczna, apatia jest we mnie, apatia jest mną, ja jestem apatią, jestem w apatii, jestem w niej, a ona jest we mnie, apatia, ja.
Powiedziałam, że mnie fizyczną można mieć, każdy, dosłownie każdy, proszę bardzo, nic w tym zdrożnego, tylko ciało, skóra, brudna skóra, choć umyta, wypeelingowana, pachnąca lekko malinowym musem.
Mnie fizyczną można, tylko mięso, nic więcej, ja żyję w mojej głowie, kiedy trzeba – wychodzę. Opuszczam swoje ciało, by nie czuć. Odrywam się i ulatuję, jak balon.
Poproszę mnie odlecieć, nie chcę już tu wracać…
Do siebie.
Ja.
Ciało.
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Persona Non Grata · dnia 19.07.2012 09:51 · Czytań: 573 · Średnia ocena: 3 · Komentarzy: 2
Komentarze
Agatonistka dnia 19.07.2012 10:47 Ocena: Dobre
Podoba mi się. Co prawda nie wiem, czy dobrze interpretuję tekst, ale w sumie myślę, że może on mieć wiele interpretacji. Dla mnie mówi on o osobie chorej na nerwice natręctw.
Jedyne 'ale' jakie mam:
One są takie same. Nie zmieniły się, wydaje mi się, tak samo znużone, otępiałe i smutne.
Bolę.
Siebie i wszystko mi, mnie.

Wydaje mi się, że takie słowo jak "bolę" nie występuje w języku polskim. Przynajmniej dla mnie jest ono jakieś dziwne, nie na miejscu.
Persona Non Grata dnia 19.07.2012 12:13
Myślę, że dobrze myślisz - słowo "bolę" jest tu bardzo subiektywnym tworem.
NN, powiadasz? Nie do końca, ale częściowo zakrawam..
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
Darcon
23/03/2024 17:10
To dobry wynik, Zdzisławie, gratuluję. :) Wiele… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty