Upnegacja - la shyba
Poezja » Wiersze » Upnegacja
A A A
Od kiedy jesteśmy na pani?
Od kiedy można etykietować światy możliwe.

Czysty Real

Takie koleje los(t)uf ciągną się na wszystkich odcinkach.
Zbiorowy szelest
szszsz

Jesteśmy na takiej stopie,
że jeszcze krok i …
no wiesz, będziemy stąpać
po kruchym lodzie.

Ostatecznie zniesie to jak mężczyzna.
Czemu tylko jak
Macka Boska Dotykowa
Z turbodoładowaniem na każdy
error dnia
spaceair jest zawsze dobry
wejście w ten karambol (L)istny,
we wszędobylski kontekst,
odarcie z niego to czysty złoty strzał!

Reduktor Łaski

Lędźwie ledwie czują,
że to one rymują się z miłością.
Kojarzą pary to wtę, to wewtę
i zaśmiewają się do łez, jak się tylko uda.

A ty złamanego smsa nie poślesz. Jakiegoś messa.
Wyczuć by pismo nosem lub pod wibracją palców.
Wersja robocza opatrzona hasłem ‘dream’.
To wolna amerykanka, rozbitku!
By nie rzec dowolna.
I ze śmiechem jej do twarzy.

Itak i Dalej stali ale komu?
Milion czasu wcześniej
lub za tańsze pieniądze by owszem poszli
o jedno piwo za daleko
w czas i w pieniądz –
laureatów konkursu ‘Par Czar’.

Ale już nadciąga słaby koniec tygodnia, tzw. weakend
bez szansy na dzień ósmy, jakiś poniechałek.
Nastawiają się więc na asersztywność,
rzecz głodna podziwu!
Zamiast ganić za neonowe fetysze
Miast(o) urządza(ć) origami wyobraźni:
fałszywe obietnice: quick-happy-therapy
albo short-memory-remedy
czy też just-great-time-policy.

Ziewnięcia stają się coraz liczniejsze,
śliczniejsze niż sen sam w sobie.

I czuję jakby była osiemdziesiąta w nocy.

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
la shyba · dnia 01.08.2012 17:25 · Czytań: 2719 · Średnia ocena: 3,33 · Komentarzy: 20
Inne artykuły tego autora:
  • Brak
Komentarze
Bartek dnia 01.08.2012 22:57
OOO, la shyba. Dałaś do pieca! Tośmy dochrapali się współczesności! Ale extra! Ale fajerwerk! Jajecznica podana w świetle sztucznej iluminacji! Cośmy uczynili z poezji, rozstrzygną potomni (czyli abstrakt). Nie wróżę nam dobrze, jeśli jest tak jak jest.
Caraglio16 dnia 01.08.2012 23:01
O Panie Boże... cóżże mi uczynił ? Rozumiem...nowoczesność, ale to to już jest przesada. Szczerze mówiąc twój tekst bo chyba ciężko to nazwać wierszem jest ciężkostrawny ;p Spróbuj troszkę bardziej NORMALNIE pisać...
Miladora dnia 02.08.2012 01:40
Cytat:
I czuję jakby była osiemdziesiąta w nocy.

Wcale się nie dziwię. ;)

Kupuję to, La Shyba.
Za przewrotność gry słów i liczne odniesienia.

Nie wiem dlaczego, ale skojarzył mi się między innymi million dollar hotel...
Może ze względu na klimat?

Dobrego.

Aha - uzupełnij interpunkcję, bo czasem o niej nie pamiętasz, a przed wielokropkiem nie daje się spacji. ;)
Usunięty dnia 02.08.2012 09:36 Ocena: Świetne!
Ziewnięcia lekturze tego tekstu na pewno nie grożą. Rewelacja postmo(der)nistyczna! Pozdrawiam.
wierszokleta dnia 02.08.2012 14:29
czysty postmodernizm, oj znam osiemdziesiątą w nocy bardzo dobrze.
Podoba mi się tekst przez swoją przewrotność.
wykrot dnia 03.08.2012 02:14
Przypomina mi się historia, jak to Alosza Awdiejew pierwszy raz przyszedł do Piwnicy pod Baranami i jak go Piotr Skrzynecki powitał.
Może tu jest podobna sytuacja? Może to od teraz na tym będzie polegać poezja?

Piotr w pierwszej chwili przestraszył się, że od teraz już wszystko w Piwnicy będzie musiało być po rusku...
creep dnia 03.08.2012 11:01
o ja - ciekawym kolejnych, reelly ;)
bardzo pozytywny pobyt tutaj - poniechałek, rzecz głodna podziwu, asersztywność - hm - ciekawym...

Z turbo doładowaniem - być może z turbodoładowaniem

i jeszcze małe pytanie: to są oczywiście dwa teksty jakby: Czysty Real, Reduktor Łaski? a może nie - jeśli tak, można wytłuścić, pogrubić - odnieś się jednakowoż

powodzenia
Leszek Sobeczko dnia 03.08.2012 11:39
debiut marzenie, na siłę czepiać się nie mam zamiaru, zgadzam się z drugą częścią uwag creepa; chociaż, niech mi tam, wydaje mi się, ze parę przecinków i kropki brakuje, ale to nie psuje oceny za wrażenia artystyczne.
pozdrawiam; a i jestem pod urokiem Macki Boskiej Dotykowej i asersztywności;
pozdrawiam
Emily dnia 03.08.2012 12:13
Widzę to sobie jako coś a la strumień świadomości, ale jak na strumień świadomości, to trochę szarpie przy czytaniu, brakuje płynności.
Ale to mały problem, bo poza tym jest ciekawie, nawet z subiektywną interpunkcją i wszystkimi innymi dziwnościami. Za creepem - nowo-słowo-twory na plus.

Pozwolę sobie odnieść się jeszcze do komentarza jednej z przedmówczyń:
Cytat:
Spróbuj troszkę bardziej NORMALNIE pisać...
Moim zdaniem nonsens, normalność jest wrogiem poezji, wrogiem sztuki w ogóle. W ogóle wrogiem wszystkiego.

Tą dygresyjką kończę. Pozdrawiam.
wykrot dnia 03.08.2012 13:59
Cytat:
Moim zdaniem nonsens, normalność jest wrogiem poezji, wrogiem sztuki w ogóle. W ogóle wrogiem wszystkiego.


Czyli wojna jest poezją, a morderstwo sztuką. Albo odwrotnie. Bo to na pewno nie są zjawiska NORMALNE.

Przypomina mi się znany tekst B. Smolenia: "Kiedyś normą był ogół, a nie margines!

Udawanie, że im więcej dziwactw, tym lepsza poezja, świadczy o zupełnej niedojrzałości emocjonalnej i jest najwyżej śmieszne.
Bartek dnia 03.08.2012 14:26
Wykrot - dzięki za słowo komentarza do normalności.

Czy to jest portal literacki czy portal osobliwości?
adas636 dnia 03.08.2012 15:15 Ocena: Dobre
Lędźwie ledwie czują,
że to one rymują się z miłością.
Kojarzą pary to wtę, to wewtę
i zaśmiewają się do łez, jak się tylko uda.

To zabieram i głęboko zapamiętuję. Co do reszty to okej, nowoczesność, nowoczesnością, ale u Ciebie niekiedy wkrada się zwykły chaos. Być może to tylko moje odczucie. Czekam na kolejne teksty. Na razie zastanawiasz, a to już dużo... Pozdrawiam
creep dnia 04.08.2012 12:19
debiut, kontrowersyjny, i ferment jest, niektórzy za, niektórzy przeciw -

la shyba, odnieś się jednakowoż,

i proszę o zaspokojenie mojej ciekawości: dważ to teksty są? (tak myślę), czyż nie? (tak nie myślę)
la shyba dnia 13.08.2012 17:31
O! Jestem zaskoczona tym szumem. Pozytywnie! Wrzuciłam tekst i z małą przerwą byłam wciąż na wakacjach, także przepraszam za milczenie.Wielkie dzięki za inspirujące komentarze, za momencik się do nich odniosę..
la shyba dnia 13.08.2012 18:01
Bartek
Tak, właśnie gra się na nosie Poezyi przenowoczesnym omletem zwisającym z abażuru Literatury, zalaminowanym ex_traktem słów. Dziękuję za ten antyzjastyczny wywód, ale na wróżby ani na te złe nie uważam. :)

Caraglio16
Anormalnie to ja-k, hm?
;)

Miladora
Miło mi, dzięki. Interpunkcja zawsze była moim wrogiem. Może ze względu na tę punkcję? Spacje przed wielokropkiem natomiast może wbrew zasady ale lubię, bo robią miejsce, jakąś przestrzeń, na to co w tych kropkach (nie) zostało powiedziane.

gwiazda zrodlana
Cieszę się, że się, że nie usypia, miło to słyszeć :)

wierszokleta
Uff. Dobrze, że prze a nie wy wrotność Dzięki!

creep
turbodoładowaniem, zgoda! Anulujmy tę pustkę.

Odnoszę się do podziałów. Mogą być jakby oddzielnymi cząstkami, mniejszymi światkami. Jako etykiety.Takich dwóch światków, Czystego Reala dla up i Reduktora Łaski dla negacji. Dwóćh takich wytłoczonych chaotycznych i nieco, jednym słowem powikłanych gości. Czy są? A czemu nie? Niech są, ale wole by były oddzielne wedle uznania. Ta to widzę teraz. Zadowalająca odpowiedź? A może opowiedz o swoim uznaniu. O swoim dwu‘tak’cie.

zygfryd2007
Dzięki za wrażenia.

Emily
Dzięki za szarpiącą uwagę, mam problem z brakiem płynności, ale nie wiem czy rozwiązywalny. Z dygresyjką o normalności się zgadzam! A więcej o tym napomknęłam poniżej.


wykrot
Czy coś jest już/jeszcze/dość/wystarczająco sztuką/poezją/muzyką to pytania o tyle retoryczne co potrzebne. A czy ustanawianie granicy na zasadzie normalność-nienormalność jest konieczne w takich rozważaniach? Może lepiej dyskutować o gustach, bo takie kategoryzowanie prowadzi niestety do podziałów, nietolerancji, a nawet wojen, jeśli spojrzeć na to szeroko. Sądzę, że przejawy "anormalności" atakiem na "normalność" być nie muszą i najczęściej nie chcą być, nawet jeśli coś udają. Dziwactwa - a język jest ich pełen?

adaś636
Chaos - no tak, nie Ty pierwszy to mówisz. Popiszemy, zobaczymy.

Bartek
Hmm. Normalność i osobliwość. Amoże portal osobacki i literowości. Na pewno osobliwie otwarty na różności. A otwartość portali się chwali. Tym oto mało osobliwym rymem kończę i dziękuję bardzo.

:)
creep dnia 13.08.2012 19:40
no wreszcie -

wreszcie cuś odnoszącego, nie ma nic gorszego jak zdusić ferment kocem gaśniczym milczenia ;)

ja bym wolał, żeby był d(rrr)yptyk, dwupak, dwu(tak)t - żeby były dwa, ale - wiadomo, Autor rządzi - ja na razie wiążąco nie nie wiem -

bo generalnie jest tak, że abym coś w umyśle/odbiorze związał wiążąco, to ja potrzebuję kilku kolejnych tekstów -

poproszę następny - z ciekawością będę "w"
Zola111 dnia 05.09.2012 22:19
Dobrze się stało, że Redakcja wynurzyła ten tekst, który uważam za niezwykle udany. Nie sądzę, aby to był "debiut" tak w ogóle. Rozumiem, że "debiut" tutaj. Bo pióro wprawne i nader oryginalne.
Brawo, gratuluję,

z.
Mysloskoczek dnia 06.09.2012 15:04
trzeba przyznać, że tekst jest bardzo oryginalny, ale czy dobry, to cały czas się nad tym zastanawiam
uważam, że jednoznacznej odpowiedzi nie ma, jednym się spodoba, drugim nie, jestem pośrodku
pozdrawiam
sisey dnia 10.09.2012 20:13 Ocena: Przeciętne
Nie wspieram słowotoku. Chęć zabawy, jak pośmiertne echa zleśmianienia i tyle. Mało, ten tekst ma króciutki żywot, a to za sprawą odniesień do tvpapki-kultury. Za 10 lat, jedynie emeryci moooże coś skojarzą. Bawi mnie jedno, że w komentarzach obwieszczają mi nadejście nowego proroka. Bez takich żartów proszę.

Fantazji autorce nie odmawiam, tyle.
Ceceron dnia 11.09.2012 01:14
Autorka się marnuje pisząc wiersze. Z takim talentem powinna siedzieć w reklamie. To wcale nie jest żadna obraza, tylko moje odczucia na temat wielkiego nagromedzenia środków popularnych we współczesnej komercji.

Pozdrawiam.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
Darcon
23/03/2024 17:10
To dobry wynik, Zdzisławie, gratuluję. :) Wiele… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:79
Najnowszy:wrodinam