Randka - kryptonite
A A A
- Cześć - starała się uśmiechnąć najpiękniej, jak tylko potrafiła.
- Cześć, kujonie! - już chciała przestać się uśmiechać. Jednym słowem - kujon - zepsuł jej humor. Zrobiła błąd, że przyznała mu się, że lubi czytać i że marzy o studiach, dlatego stara się mieć dobre wyniki na świadectwie, i potem na maturze. 'Po cholerę ci to? Kujon jak mało kto! Lepiej idź do roboty!', usłyszała.
- Gdzie idziemy? - spytała, udając radość. Paradoksalnie nie czuła żadnych motyli w brzuchu i podekscytowania. Chyba była naprawdę dziwna, skoro zamiast cieszyć się na spotkanie z chłopakiem, wolała wszystko przemyśleć i analizować.
- Chodź na spacer. Ten las ładnie wygląda - rzekł. Spotykali się już dwa miesiące. Nie miała doświadczenia w sprawach damsko-męskich, nawet nigdy się wcześniej nie całowała, mimo osiemnastu lat na karku. Ukrywała to przed nim, bojąc się wyśmiania. Chociaż on często śmiał się z jej stwierdzeń - prym wiodła ta nieszczęsna matura. Po co mu to mówiła?!
Rozmawiali o pogodzie i o przebiegu dnia. Dwa miesiące tego rytuału. A ona chciała, aby on chociaż wziął ją za rękę!
- Wiesz, że dzisiaj macie imprezę w sąsiedniej miejscowości? - spytał.
- Nie, nie wiedziałam. Żadnych ogłoszeń nie wywiesili na ten temat. - Odpowiedziała. Imprezy, pomyślała, są głupie. Szczególnie tam, gdzie znasz wszystkich. Żadna przyjemność patrzeć na znajomych upitych do nieprzytomności i tańczących jak małpy do obciachowej muzyki.
- Naprawdę jesteś dziwna. Ja z moją byłą dziewczyną jeździliśmy na każdą zabawę i zawsze mieliśmy niezły ubaw. Ona była taka zabawna i towarzyska... - ...nie taka jak ja, prawda? Miała dosyć ciągłych wspomnień na temat jego eks. On ciągle ją do niej porównywał, zawsze na korzyść tamtej. Że mające lepsze poczucie humoru, lepiej ubierająca się czy jeszcze inne określenia. Raz tylko powiedziała mu, że ją te porównania bolą.
- Nie przeżywaj tak. To dla twojego dobra - usłyszała. Tak, słuchanie o niesamowicie idealnej byłej dziewczynie ma jej samej pomóc stać się jego miłością życia. Prawda, spotykał się z tamtą półtora roku, ale ona go zdradziła i od tamtego czasu minęło już sześć miesięcy, a on ciągle to roztrząsał.
- Bardzo ciekawe, o czym mówisz - powiedziała, kiedy wspominał o imprezie, na którą musiała interweniować policja, nadal tonąc w myślach. On czasem wysyłał jej wiadomości, w których wspominał, że tamta była jego najprawdziwszą miłością i planował z nią przyszłość. 'Jakbym mógł cofnąć czas, zrobiłbym to' - po tym stwierdzeniu płakała trzy noce. To po cholerę się z nią samą spotyka?!
- No bo wiesz, ona była taka super, każdy chciał z nią być, ale to mnie wybrała - mówił, a jego towarzyska powstrzymywała złość. Tylko EKS, EKS, i EKS! Chłopie, dorośnij, jej już nie ma! Masz mnie, a nawet mnie nie przytulisz, nie potrzymasz za rękę i nie dasz nawet całusa w policzek!
- Widzę, że nie chcesz o niej zapomnieć... - odparła, znając jego odpowiedź.
- Była dla mnie ważna, i nadal jest - ledwo powstrzymywała się od płaczu i zrobieniu mu awantury, aby wybrał ją lub tamtą. Zamiast tego wyciągnęła telefon, spojrzała na wyświetlacz i powiedziała, że dzwonili z domu, czyli coś ważnego się stało.
- Pa! - odwróciła się na pięcie i pobiegła przed siebie. Trafiła na łąkę przed szkołą. Zaczęła płakać. Nigdy się nie zakocha. Nigdy nikt je nie pokocha. Zawsze musi trafić na porzuconych. Zawsze musi wysłuchiwać wywodów na temat ich byłych. Do końca życia zostanie panną. Nie ma fajnych facetów. Nigdy więcej nie spotka się z porzuconym. Nadal pozostanie tą, która nigdy się nie całowała. Pozostanie jedyną dziewicą na ziemi. Czemu musi być to akurat ona?!
Kiedy tylko wypłakała się, zadzwoniła do niego i powiedziała mu od razu, kiedy usłyszała jego 'halo':
- Ciągle gadasz o swojej byłej. Masz już tego po dziurki w nosie. Jak ona jest taka idealna, to se do niej wróć, droga wolna! Jesteś największą mazgają, jaką w życiu widziałam. Pieprzę te gadki o twojej sytuacji. Zdradziła cię, idioto! Zastanów się nad sobą. Do tego czasu nie chce cię widzieć. A propos, pójdę na studia, i nie masz prawa się z tego śmiać. - Rozłączyła się, nie czekając na jego reakcję. I co dalej z nią będzie? Powoli zaczęła iść w stronę swojego domu. Nigdy więcej!
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
kryptonite · dnia 05.08.2012 19:19 · Czytań: 481 · Średnia ocena: 2 · Komentarzy: 4
Komentarze
Bax dnia 05.08.2012 19:33 Ocena: Dobre
Czyta się bardzo fajnie.
Dużo literówek i sporo powtórzeń. Przejrzałbym też pod względem interpunkcji.
Zastanawia mnie jedno: dlaczego tak krótki tekst znalazł się w dziale ,,długie opowiadania''?
Ciekawa narracja - człowiek od razu przenosi się w świat przedstawiony, a to bardzo dobrze.
Trzeba pochwalić także naturalność dialogów.
zajacanka dnia 05.08.2012 22:30 Ocena: Słabe
Tekst do pamiętniczka nastolatki, z litearturą nie ma nic wspólnego.
MimiBasia dnia 06.08.2012 18:51
Plusy:
- dziewczyna dobrze zrobiła – jak koleś ciągle wspomina byłą, to lepiej go sobie darować,
- jestem ciekawa, co by było dalej... Co zrobiłby ten chłopak? Czy zmieniłoby się coś w jej relacjach damsko-męskich?

Minusy:
- błędy stylistyczne (np. literówki, powtórzenia).
kryptonite dnia 07.08.2012 13:11
Sama wiem, że moje opowiadanie jest słabe - jest echem lektur kilku powieści personalnych i chciałam napisać coś w tej narracji. Wrzuciłam go tutaj, aby dowiedzieć się, co o nim myślicie - że jest do kitu i co jeszcze:).
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:66
Najnowszy:emilikaom