Są powtórzenia celowe i po prostu powtórzenia.
Celowe wzmacniają przekaz, „po prostu powtórzenia” osłabiają go. Ale i jednych, i drugich, nie może być w nadmiarze, bo wtedy nie ma wiersza, zostaje jedynie „powtarzanka”.

Zobacz, jak wyglądałby ten tekst, gdyby podkreślić w nim wszystkie powtarzające się słowa:
-
Przyjaciel to ktoś kto cię rozumie,
Przyjaciel to ktoś kto słuchać
cię umie!
Przyjaciel na dobre i na gorsze dni,
Przyjaciel spełni
twoje wszystkie sny!
To ktoś kto wybaczy i przytuli mocno,
Kto otrze łzę i sprawi, byś się szybko ocknął!
Długo nie pozwoli
tobie martwić się,
jest przy
tobie blisko, gdy
tobie jest źle!
Przyjaciel to ktoś kto cię nie ocenia,
Przyjaciel to ktoś dla
ciebie nie bez znaczenia!
Przyjaciel da szczęście i osuszy łzy,
Bo dla niego ważny jesteś przecież
ty!
Inna sprawa to prowadzenie myśli:
- Długo nie pozwoli tobie martwić się, - unikaj takich niezręcznych konstrukcji.
Następna to rymy:
- rozumie/umie itp. to rymy tzw. częstochowskie.
No i rytm - żeby wiersz był płynny, powinien mieć konsekwentną liczbę zgłosek w wersach (i konsekwentną średniówkę).
U Ciebie jest z tym bardzo różnie.
Jeżeli zamierzasz tworzyć wiersze rymowane, to dobrze byłoby poznać podstawowe zasady ich pisania i przynajmniej niektóre rodzaje.
Bo pomiędzy wierszami rymowanymi a rymowankami jest ogromna różnica.
No to miłej zabawy w dopracowywanie.
