Proza » Inne » Mucha
A A A
W moim pokoju lampa na suficie jest kloszem. Kloszem chropowatym, nędznie imitującym słońce.
W środku istniejącym na wzór menisku wklęsłego leży kilka much i chyba jedna biedronka.
Umierają w nocy, gdy leżę w łóżku i czytam, a żarówka wypełnia swoim ciepłem przestrzeń niemalże hermetyczną. Zdychają z gorąca, z duchoty i ja to rozumiem. W kloszu gniją więc wysuszone na wiór drobne truchła.
Wleciała dziś doń kolejna mucha. Nie cierpię jej, bo ostatnie dni latała bezczelnie po moim pokoju, arogancko siadając na przedmiotach, które zapewne, w wielkiej nieświadomości chwytałam. I wlazła w swojej głupocie, i miota się teraz straszliwie. Przed godziną była jeszcze dość spokojna, w tej chwili tłucze się i bzyczy głośno, za co dodatkowo nienawidzę jeszcze bardziej. Irytuje mnie, że w swoim bezeceństwie obija się o pozostałych denatów. Kretynka. Dolatuje do bezpiecznej krawędzi, między „in”, a „out”, wraca do centrum. Jest niesamowicie głupia, czy zawodzi ją instynkt samoocalenia? Obserwuję, muszę tylko od czasu do czasu zmrużyć oczy, gdyż pod powiekami fosforyzuje mi plamiasta ektoplazma żółtego światła. Jestem zniecierpliwiona, nie pstryknę w wyłącznik, póki nie przestanie wiercić się; gdy spokornieje, będę wiedziała, że umiera, czekam na jej agonię. Po raz ostatni porwała się ku granicy i – jestem zdziwiona – wyleciała na zewnątrz. Zdenerwowałam się. Jakaś naćpana, chwiejna, czyżby udar słoneczny? 40 sekund później rozpieprzyłam ją kapciem o podłogę. Wyjątkowo jej nie lubiłam.
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Persona Non Grata · dnia 30.08.2012 08:46 · Czytań: 583 · Średnia ocena: 3 · Komentarzy: 9
Komentarze
Aleksandra Fiodorowa dnia 30.08.2012 10:47
Śmierć tej muchy była nieuchronna jak zmarszczki po sześćdziesiątce. Wszystkie znaki w tekście ją zapowiadały i... stało się. Stawonóg nie żyje. Czekałam na jakieś zaskoczenie. Pozostawiam tekst bez oceny. Serdecznie pozdrawiam.
zajacanka dnia 30.08.2012 13:08
W moim pokoju lampa na suficie jest kloszem. - hmmm... Klosz, to osłona żarówki, razem tworzą lampę. Mam mieszane uczucia, co do takiego sformuowania.

W kloszu gniją więc wysuszone na wiór drobne truchła. - coś, co jest wysuszone na wiór, nie może gnić. Do procesu gnicia potrzebna jest wilgoć, a tej raczej nie ma w kloszu.

No, cóż. Zaskoczenia nie było, przesłania żadnego również. To taka migawka z codziennego życia... muchy.
mike17 dnia 30.08.2012 13:37
Bardzo to osobliwe...
Jaki był cel napisania tej miniatury, bo nie bardzo rozumiem.
W ogóle do mnie nie dotarło.
Magicu dnia 31.08.2012 19:02 Ocena: Dobre
Jakie to znajome :) Ile to już razy w życiu zastanawiałam się nad tym, w jaki sposób te cholerne owady wlazły pod przykręcony do sufitu klosz :D
Anima dnia 31.08.2012 19:14
Podoba mi się temat. Banalny, prosty, z rzeczy codziennych czynić sztukę - to sztuka!
Mniej podoba mi się styl. Eklektycznie zbytnio. Truchła, denaci, ektoplazma i rozpieprzanie - prawdziwie wybuchowa to mieszanka.
Przedmiot rozważań bardzo dobry, wykonanie przeciętne, ocena całości - dobra.
Pozdrawiam.
MimiBasia dnia 02.09.2012 16:05
Wybacz, ale mnie to nie zaciekawiło. Jest też kilka błędów stylistycznych.
kobieta_pajak dnia 04.09.2012 17:08
przynajmniej wiem dzięki Tobie, co to ektoplazma; niestety za mało, pozdrawiam!;)
historynKA dnia 27.09.2012 15:49
Ten dziwny tekścik powinien znaleźć się w kategorii „Miniatura”.
Zastanawiam się, w jakim celu to napisałaś. Czy po prostu miałaś ochotę pisać, ale nie wiedziałaś co, zauważyłaś muchę i do głowy wpadł Ci ten dziwny tekścik. Hm. Na początku zaczynało się nieźle, później było już tylko coraz gorzej i beznadziejnie jak powiedziałaby pewna znajoma. Wejdź sobie nie wiem, do Internetu jest tyle tematów, na który możesz napisać!
neestix dnia 08.10.2013 18:57
Dziwi mnie... dziwię się... Nieważne.
Rozumiem. Rozumiem. Że niby mucha, mała muszka... Nawet ta niewidoczna - ujawniająca się dopiero pod wpływem patrzenia nań przez lupę - strasznie dręczy, męczy. Nie tylko wzrok i słuch.

Jestem oddana wierszom, tekstom, w które trzeba się wgłębić, oddać im się na sto procent, oddalić od rzeczywistości, by je zrozumieć.
Dzięki. Uświadomiłaś mi coś.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Marek Adam Grabowski
29/03/2024 13:24
Dziękuję za życzenia »
Kazjuno
29/03/2024 13:06
Dzięki Ci Marku za komentarz. Do tego zdecydowanie… »
Marek Adam Grabowski
29/03/2024 10:57
Dobrze napisany odcinek. Nie wiem czy turpistyczny, ale na… »
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty