Fuki i żaby cz. 12 - Mic
Proza » Fantastyka / Science Fiction » Fuki i żaby cz. 12
A A A
Wiedziona ciekawością Fuki niestrudzenie podążała za uciekającym przedmiotem. Oddaliła się już znacznie od Żabigrodu. W pewnym momencie tajemnicza rzecz wpadła do dość sporego kopca w ziemi.
Fuki była bardzo zirytowana, ale nie zamierzała jeszcze składać broni. Zajrzała do dziury. Daleko w dole ujrzała otoczone ciemnością małe światełko. To musiał być jej upragniony cel! Sięgnęła po niego. Niestety, ręka była za krótka, jednak ogromna ciekawość nie pozwalała dziewczynie się poddać. Nachylała się coraz bardziej i bardziej, aż w końcu spadła na dół. Na szczęście tunel nie był zbyt wysoki, więc nie stało jej się nic bardzo poważnego. Dotknęła tylko nowego guza na głowie i głośno jęknęła.
Nagle zrobiło się jasno. Zdziwiona dziewczyna rozejrzał się dookoła.
Siedziała w małej norce z ziemi. W ścianę z prawej i lewej strony wetknięte były po dwie świecące jasno różdżki. Naprzeciwko dziewczyny stały na czterech łapkach dwa duże, niewiele mniejsze od niej, króliki. Jeden z nich wyglądał bardzo groźnie. Miał czarną opaskę na prawym oku i straszną bliznę biegnąca przez połowę twarzy. Drugi był zwyczajny, ale za to trzymał wędkę. Na końcu linki leżał przyczepiony ścigany przez Fuki błyszczący przedmiot. Okazało się, że to tylko świetlik uwięziony w małym, przezroczystym pudełeczku.
- Nie sądziłem, że dam radę cię tu ściągnąć w tak głupi sposób – oznajmił trzymający wędkę królik.
- Bądź grzeczna, to może nie zrobię ci krzywdy – warknął drugi.
Ich widok bardzo ucieszył Fuki. Rzuciła się na jednookiego królika, zaczynając go przytulać i głaskać.
- Jaki słodki! – mówiła. Zwierzak nie ukrywał niezadowolenia. Głośno przeklinał i próbował się wyrwać.
- Zostaw go! – krzyknął drugi królik. Fuki zostawiła jednookiego i zabrała się za towarzysza. On również nie był zadowolony z pieszczot.
Kiedy już oba królika zostały porządnie wytarmoszone, Fuki zapytała:
- Kim wy w ogóle jesteście?
Królik z opaską na oku odburknął pełnym gniewu głosem:
- Jesteśmy strasznym gangiem i zaraz przerobimy cię na… - drugi zwierzak zatkał mu buzię łapką.
- Przepraszam za mojego przyjaciela, dzisiaj ma zły dzień. Jesteśmy tylko grupą przyjaznych królików. Chcemy cię ugościć.
- Ugościć? – zapytała Fuk z wyraźnym zaciekawieniem.
- Tak, ale najpierw musisz poznać jeszcze jedną osobę. Chodź za nami.
- Tylko nic nie kombinuj, to może nie wypruje ci flaków po drodze – dodał jednooki.
- On tylko żartuje – uśmiechnął się spokojniejszy królik. – Prawda, że żartujesz, Dudu?
- Nie! – odwarknął.
- On tylko udaje takiego groźnego. Możemy spokojnie iść.
Poprowadzili dziewczynę niskim tunelem wydrążonym w ziemi. Dla nich był w sam raz, ale Fuki musiała się pochylać podczas drogi. Na szczęście wędrówka nie trwała długo. Całe towarzystwo dotarło do znacznie większego i równie dobrze oświetlonego pomieszczenia. Na środku stał wielki stół, a na nim liczne ciasteczka i sporo kubków soku marchewkowego. Był tam też trzeci królik. Ten wyglądał na znacznie starszego, jego futerko było już szare i mocno wyliniałe.
- Widzę, że w końcu przyprowadziliście naszego drogiego gościa. Dobra robota, Dudu i Tutu.
- Dziękujemy, mistrzu Sum Sum – odrzekł Tutu.
- Co dolega temu królikowi? – zapytała Fuki. – Chciałabym go wytarmosić, ale trochę dziwnie wygląda.
- To po prostu starość – wyjaśnił Tutu. – Sum Sum jest przywódcą naszej małej grupki i zarazem bardzo zręcznym magiem. To on stworzył te dające światło różdżki.
- Musisz być więc bardzo mądry.
- Tak, jestem bardzo mądry. Przepraszam, może to zbyt śmiałe pytania, ale czy zechcesz zostać z nami przez jakiś czas. Przygotowaliśmy dla ciebie małe przyjęcie?
- Dla mnie? – Fuki jeszcze raz obejrzała zastawiony stół. – Przygotowaliście to tylko dla mnie?
- Oczywiście. Rozumiem, że zostajesz?
- Bardzo bym chciała, ale nie czuje się najlepiej. Szukałam takich niebieskich ziół, które mogłyby mi pomóc.
- Niebieskich? Mam trochę takich, jeśli zostaniesz, zaraz je przyniosę.
- Cudownie! W takim razie zostaję!


Obudziłem się i otworzyłem oczy. Cały mój dobry nastrój prysł. Przed sobą miałem ułożony z kamyków napis:

ZŁAPAŁEM TWOJĄ DZIEWCZYNĘ NA DZIECINNY NUMER Z WĘDKĄ
CO ZA IDIOTKA!
JEŚLI CHCESZ JĄ ODZYSKAĆ PRZYNIEŚ PIĘĆDZIESIĄT KILOGRAMÓW ZŁOTA POD WIELKI DĄB PODCZAS NAJBLIŻSZEJ PEŁNI KSIĘŻYCA
TYLKO NIC NIE KOMBINUJ, BO DZIEWCZYNA ZGINIE!
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Mic · dnia 07.09.2012 11:32 · Czytań: 563 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 3
Komentarze
Elatha dnia 10.09.2012 12:46
Właściwie to się uśmiałam :). Lawirujesz w swej wyobraźni niczym kierowca rajdowy na zakrętach i to mnie cieszy. Wydaje się, że chcesz od razu zawrzeć wszystko w jednej historii, pomieszać różne bajki, klimaty, idee itp. I ma to swój urok. Przyznam, że z niecierpliwością czekałam na kolejną część Fuki i żab. Królików się nie spodziewałam, aż takiej naiwności bohaterki także. A napis z kamieni całkiem mnie rozłożył na łopatki :lol:. Było zabawnie i dobrze mi się czytało. Ciekawa jestem innych Twoich tekstów :).
Pozdrawiam :).
Mic dnia 11.09.2012 22:33
Dzięki za komentarz. Następna część niedługo.
Wasinka dnia 12.09.2012 22:23
Czasem naiwność staje się chyba jednak głupotą już...

Strzeż się literówek, bo Cię prześladują ;).
I czasem zdarzają się inne niezgrabnostki, np.
To musiał być jej upragniony cel! Sięgnęła do niego - wygląda, jakby sięgała do celu, a nie do dołu...

Banda królików i Fuki z jej specyfiką... Ciekawe, co z tego wyniknie i do czego doprowadzi...

Pozdrawiam z księżycem w deszczu.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty