Ocalenie Rozdział II - Lucyxx
Proza » Fantastyka / Science Fiction » Ocalenie Rozdział II
A A A
Amelia siedziała przy komputerze w jednej z miejscowych bibliotek, szukając człowieka odpowiedzialnego za przyszłe cudowne i zarazem tragiczne odkrycie. Przejrzała wszystkie obecnie modne portale społecznościowe w celu zebrania jak najobszerniejszych informacji o Dawidzie Dąbrowskim. Musiała znaleźć miejsce jego pobytu oraz pracownię, w której konstruował. Wiedziała tylko, że mężczyzna przebywa gdzieś w mieście i pracuje w własnym przydomowym garażu – tyle nauczyła się na lekcjach historii, które musiał opanować każdy obywatel w jej czasach, reszty musiała dowiedzieć się sama.
Zadziwiającym był fakt, że w sieci Amelia nie znalazła niemal nic na temat poszukiwanego mężczyzny, prócz kilku informacji o zdobytych przez niego nagrodach. Żadnych profili na portalach społecznościowych, żadnych blogów, czy for dyskusyjnych – po prostu nic. Jak to możliwe, że w obecnych czasach ktoś nie istnieje w internecie? To podobno było takie modne – pomyślała i sfrustrowana wyłączyła komputer.
- Dawid Dąbrowski – usłyszała za plecami i odwróciła się przerażona. Za krzesłem, na którym siedziała, stał młodzieniec, który kilka godzin wcześniej uratował ją przed utonięciem.
- Długo tak stoisz? – zapytała zlękniona.
- Przepraszam – odparł zawstydzony. – Zdziwiłem się widząc cię tutaj, ale jeszcze bardziej zastanowiło mnie dlaczego szukasz w sieci Dawida. Nie znajdziesz go tam, facet jest zbyt zajęty żeby buszować w necie.
- Znasz go? – Amelia poderwała się z miejsca i stanęła nieprzyzwoicie blisko młodzieńca. W oczach dziewczyny zdawała się zaświecić nadzieja i entuzjazm.
- Chodziłem z nim do szkoły. Strasznie pokręcony gość. Nie sądzę…
- Wiesz gdzie mieszka? – przerwała mężczyźnie.
Chłopak odsunął się od Amelii. Przez moment wydawało mu się, że dziewczyna cierpi na jakiś zespół pourazowy, którym dałoby się wyjaśnić jej dziwne zachowanie.
- Wypisali cię już ze szpitala? – zapytał spokojnie.
- Błagam, powiedz gdzie on mieszka – powtórzyła Amelia zbliżając się do mężczyzny.
- Uspokój się! – uniósł się.
Głos chłopaka sprawił, że emocje opadły, a dziewczyna spostrzegła grupę ludzi, którzy przyglądali się kłótni. Amelia poczuła wwiercające się w nią spojrzenia.
- Musimy porozmawiać – szepnęła w stronę młodzieńca. – Zabierz mnie stąd, proszę.
Chłopak zbliżył się do Amelii i wziąwszy ją pod ramię wyprowadził na zewnątrz.
- Jak się czujesz? – zapytał z niezrozumiałą dla Amelii troską. Dziewczyna dopiero teraz zauważyła, że młodzieniec zdawał się być prostym człowiekiem i może dlatego z jego serca wypływało tyle dobra. W jej czasach ludzie wysoko postawieni nienawidzili zwykłych, szarych ludzi, którzy wykonywali pracę za tych lepszych, jedynie taki był sens ich istnienia. Ci szarzy zwykli ludzie zaś, połączeni wspólnym losem troszczyli się o siebie wzajemnie, walcząc wspólnie o sprawiedliwość i o lepszy porządek.
- Dobrze. Dziękuję za uratowanie mi życia – powiedziała wreszcie.
Chłopak nic nie odpowiedział. Poczuł się lekko zmieszany i nie widział co odpowiedzieć.
- Wiem, że mam już u ciebie dług wdzięczności, ale pozwól mi prosić o coś jeszcze – Amelia była już spokojniejsza. Mimo, że niemal czuła na karku oddech Morgańskiego, wiedziała, że musi uważać, aby na drodze do celu nie krzywdzić niewinnych ludzi. Jeśli było to możliwe to musiała ocalić jak najwięcej istnień.
- Chcesz znaleźć Dąbrowskiego – stwierdził.
- Po to tu przyjechałam.
- Myślę, że mogę ci pomóc. Ale najpierw odwiozę cię do domu.
Amelia opuściła wzrok na chodnik.
- To nie daleko, nie trzeba – skłamała, gdyż kompletnie nie miała pojęcia gdzie mogłaby przenocować.
- Wsiadaj do auta – odparł podchodząc do zaparkowanego nieopodal samochodu.
Amelia usiadła w fotelu.
- Gdzie cię zawieść? – spytał chłopak, gdy opuścili już parking.
- Podrzuć mnie do centrum.
- A dokładniej?
- Nie mam gdzie się zatrzymać – odparła wreszcie, czując ulgę z każdym wypowiedzianym słowem.
Chłopak zdziwił się i nie był pewien jak się zachować. Chciał zaproponować dziewczynie nocleg, ale zarazem czuł, że nie powinien tego robić. Był na zwolnieniu warunkowym, co prawda za liczne rozboje, lecz czy przygarnięcie nastolatki, która być może uciekła z domu, nie pogorszy jego sytuacji?
- Ile masz lat? – zapytał. Był zły na siebie, że pozwolił swej wrażliwszej naturze dość do głosu. Dlaczego nagle zaczął interesować się losem młodej kobiety? Kumple by go wyśmiali, pomyślał.
- Osiemnaście. Jestem Amelia, jakby co.
- Filip – odpowiedział. – Możesz przenocować u mnie
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Lucyxx · dnia 04.10.2012 20:02 · Czytań: 519 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 0
Komentarze

Ten tekst nie został jeszcze skomentowany. Jeśli chcesz dodać komentarz, musisz być zalogowany.

Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty