Offline - Magia
Poezja » Wiersze » Offline
A A A
Od dwóch dni szukam twoich szczątków w sieci.
Jest kilka zdjęć, wiele słów, jakiś profil.
Z tej z tej garstki lepię na nowo
twoje życie.

Nie rozumiem
dlaczego nie odpisujesz na maile,
nie reagujesz na mój krzyk na gadu.
Ciągle jesteś poza zasięgiem.

Znalazłam na forum
twój uśmiech z ubiegłego roku,
smutek zaplątany miedzy esemesami,
przedwczorajszy świergot.

I nic się nie zmienia.

Wciąż
offline.
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Magia · dnia 22.10.2012 17:09 · Czytań: 523 · Średnia ocena: 4 · Komentarzy: 8
Komentarze
mike17 dnia 22.10.2012 17:37 Ocena: Bardzo dobre
Bardzo życiowy wiersz, realistyczny i tym samym wiarygodny.
Sieć to miejsce, gdzie dziś mamy przyjaciół, jutro ci sami ludzie stają się naszymi wrogami...
To poprzez anonimowość i poczucie bezkarności, jaką wywołuje kontakt wirtualny.
Tak samo pękają silniejsze więzy, jak miłość...
Pewnego dnia ukochany/a przestaje odpisywać...

Smutne te wersy, ale i w smutku jest wiele piękna, tylko innego.
Ale takie jest życie - raz świeci słońce, innym razem pada deszcz.
Magia dnia 22.10.2012 18:43
Napisałam ten wiersz z myślą o przyjacielu mojej rodziny, który nagle odszedł... mam nadzieję do lepszego świata. Długo nie mogłam się pogodzić z tym, że go już nie ma i nie będzie. Istniał jakiś szokujący i bolesny dysonans między faktem jego śmierci, a zapisem życia w sieci.
Dziekuję za miłe słowa.
otka dnia 22.10.2012 22:52 Ocena: Bardzo dobre
Wiersz szczery i przez to piękny - z Twoich poruszył mnie najbardziej.
Czasem tak bardzo nam kogoś brakuje, że jesteśmy gotowi przytulić do siebie chociażby jego namiastkę. To, co zostawił w smsach, czy na forach.

Mała sugestia: maszty ramion to ładna metafora, ale kiedy czytałam tekst bez tego wersu, wydaje mi się, że brzmiał lepiej.

Pozdrawiam.
Magia dnia 23.10.2012 08:13
Dziękuję Otka, Twoja opinia jest dla mnie bardzo cenna :)
Zola111 dnia 25.10.2012 13:48
Magio:
- od dwóch dni - tylko tak, nie wolno cyfrą,
- wyjaśnienia pogorszyły sytuację wiersza. Sam tekst był lepszy niż jego geneza.
- i w tej sytuacji wręcz niestosowne są "maszty ramion", a "świergot" nawet śmieszy, zastanów się, dlaczego. Przepraszam za szczerość.
- z tej - wpisało się dwa razy.

Odczytałam pierwszym rzutem oka tekst, jaki omówił Mike17 i był to o wiele lepszy wiersz.
Teraz - nie i to z akcentem na E!

Do następnego,

z.
Magia dnia 25.10.2012 15:17
Zola, świergot to nic innego, jak zapis życia na twitterze.
Co do masztów ramion - zgodzę się, sama długo się wahałam, czy tak to opisać. 2 dni zamienię na dwa dni.
Jednak dla mnie jest to tak ważny i tak bardzo osobisty tekst, iż uważam, iż jego geneza ma znaczenie. I zawsze będę o niej wspominać w kontekście tego wiersza, co więcej - myślę, że nie umniejsza ona temu tekstowi, tylko wzmacnia poczucie bezradności (bo o tym jest ten wiersz w przeważajacym stopniu) i zagubienia w sztucznym świecie wykreowanym przez intetnet i podobne formy życia.
Skoro odebrałaś ją na minus, to trudno. Przeciez nie każdemu musi się podobać.

Pozdrawiam serdecznie :)
al-szamanka dnia 25.10.2012 16:36 Ocena: Bardzo dobre
"Znalazłam na forum
twój uśmiech z ubiegłego roku"


To zdanie uważam za wyjątkowe w Twoim wierszu. Jest w nim tak dużo; niepokój, poszukiwanie, nadzieja, ciepłe wspomnienie.
Smutny wiersz, a tak bliski nam wszystkim, mniej lub więcej zaplątanych w necie:)
Bez masztów rzeczywiście o wiele lepiej;)
otka dnia 17.12.2012 19:27 Ocena: Bardzo dobre
Zola ma rację, wróciłam do tego tekstu i już brzmi inaczej. Trudno mi powiedzieć, co zmieniłaś, trudno też oceniać utwór tak bardzo nacechowany emocjonalnie... ale jeżeli masz gdzieś jeszcze poprzednią wersję, porównaj obie - zobacz, czy naprawdę było warto.

A! Nie chodzi o to, że genezą umniejszasz wiersz. Po prostu w komentarzu piszesz o rzeczach, których (np. ja) nie wyczytałam wcześniej. Przez to obie rzeczy zaczynają funkcjonować razem i albo już nie oceniam wiersza, a jedno i drugie, że tak, prawdziwa historia, albo mogę ponarzekać na to, że wiersz nie broni się sam, bez tłumaczenia co, dlaczego - i że nie zawarłaś w nim wszystkiego, co masz do powiedzenia.

Nasze utwory to nie tylko opowieści, migawki z życia, ale też język i jego wartości.

Ok, świergot to zapis życia na twitterze, ale tutaj nie brzmi dobrze. Nie trzeba podawać wszystkiego takim, jak ktoś ustalił, że jest. Możesz spróbować opisać Internet i portale innymi słowami. Sformułowaniami.

Powodzenia ;)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:53
Najnowszy:Mateusz199