"Zamknięte oczy" - fragment pierwszy - Adelina
Proza » Inne » "Zamknięte oczy" - fragment pierwszy
A A A

W lesie unosi się tysiące zapachów, chociaż mróz próbuje skrzętnie wszystkie ukryć. Lis samotnik wyczuwa je doskonale, są dla niego drogowskazami. Poluje w księżycową noc, to jego pora. Tym razem ma nadzieję najeść się do syta. Księżyc jest jego sprzymierzeńcem, srebrnym światłem pokazuje mu drogę. Mróz otulił koronką z płatków śniegu każdą gałązkę. Koronkowa otulina skrzy się miliardem maleńkich gwiazdek. Wiatr wygrywa swoim smyczkiem na strunach drzew muzykę niczym Paganini. Lis stąpa sprężystym cichym krokiem po grubej kołdrze ze śniegu. Jeszcze nie wie, że pod nią skrywa ukryta jest tajemnica, którą on pierwszy odnajdzie. Drzewa-olbrzymy staną się milczącymi świadkami. Gdzieś w pobliżu polany, w powietrzu unoszą się dziwnie słodkie zapachy. Rudzielec łapie ten trop i natychmiast zamienia się w myśliwego: węszy, nastawia uszu, wypręża i jeży grzbiet, jest gotowy do ataku i walki, może ucieczki. Nie wie co go spotka. Dalej w napięciu nasłuchuje i zastyga w bezruchu jak kamień. Stoi tak dłuższą chwilę, zanim zrobi następny krok. Wygląda jak zjawa w świetle księżyca. Jego rude futro lśni, ślepia płoną czerwienią. Drapieżca żądny krwi. Wykonuje na śniegu taniec myśliwego. Jest coraz bliżej celu, tego zapachu, tak dziwnego. Nigdy wcześniej nie czuł nic podobnego. Napięcie wzrasta do momentu aż nagle podskakuje, zmysły w jego głowie szaleją. Musi się uspokoić, żeby nie spłoszyć ofiary. Znów przystaje i znów rusza do przodu, ostrożnie, delikatnie, łapa za łapą, coraz bliżej. Przyczaja się, jego lisie zmysły mówią mu:  znalazłeś swoją zdobycz, jest twoja, tuż pod śniegiem… 
Pod śniegiem….

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Adelina · dnia 22.10.2012 19:00 · Czytań: 722 · Średnia ocena: 3 · Komentarzy: 14
Komentarze
al-szamanka dnia 22.10.2012 19:29
Sympatyczny tekścik. Co prawda, opisując zimę, używasz bardzo typowych słów, nie mniej udało Ci się stworzyć "mroźną" atmosferę:)
I dokładnie tak właśnie lisy się zachowują - widziałam na filmie.
Ale co jest pod śnieeeeeeegiem?No co???:D:D:D
Monia81 dnia 22.10.2012 19:39
Bardzo króciutki tekst, ale pełen emocji.
Właśnie,co jest pod śniegiem?
Pierwszy fragment, a więc będzie część dalsza. Poczekam,przeczytam.

Pozdrawiam:)
Krystyna Habrat dnia 22.10.2012 20:13
Podsumowuję moje komentarze. bo po przeczytaniu tego fragmentu zrozumiałam, co mnie ujęło w twoim pisaniu. To podobieństwo do moich początków, kiedy już musiałam pisać, ubierać w słowa moje wrażenia, opisywać obrazy i starać się, by było to odmienne niż u innych, oryginalne, bo po cóż powtarzać poprzedników, ale jeszcze nie potrafiłam konstruować fabuły, ani jej wymyślać, brakowało mi cierpliwości (a szczególnie czasu) na pisanie rzeczy dłuższych i ciągle wszystko rzucałam, czasem na długo, to znów wracałam.
Widzę, że już wyrabiasz sobie pióro, że naprawdę coś w tym jest. Wydaje mi się, że idziesz dobrą drogą. Że coś z tego będzie.
Więcej "że" - po poznaniu części II.
Adelina dnia 22.10.2012 20:40
Za wszystkie komentarze dziękuję. Mam nadzieję, że będzie ich więcej. Oczywiście, że zamieszczony tekst to tylko fragment większej całości. Szczerze mówiąc, chciałabym żeby to była powieść, ale nie mam śmiałości nawet o tym myśleć. Następny fragment już wysłałam, z niecierpliwością czekam na efekty.
Magicu dnia 23.10.2012 10:14 Ocena: Dobre
Podoba mi się twoja scenka, chociaż zbyt często - jak na mój gust - występuje w niej słowo "lis". Odsyłam do słownika synonimow. ;)
Pozdrawiam
mike17 dnia 23.10.2012 11:41
Bezpretensjonalny, spokojny tekścik.
Jest w nim napięcie.
Jednakże zdania budowane są na tej samej zasadzie - zabrakło mi poza zdaniami krótkimi, zdań złożonych, bardziej rozbudowanych.
Adelina dnia 23.10.2012 11:59
Dziękuję za komentarze. Widzę, że tekst będzie do poprawki. Mam przy okazji pytanie, czy można już zamieszczony tekst poprawić?
mike17 dnia 23.10.2012 12:02
Na samym dole utworu, na jego końcu masz po prawej stronie napisane EDYTUJ.
Jak w to wejdziesz, możesz dokonywać zmian.
Adelina dnia 23.10.2012 12:02
I jeszcze słówko. Właśnie dlatego portal mi się podoba, z uwagi na oceny i podpowiedzi. Pojęcia zielonego nie miałabym pojęcia jak piszę, sama siebie ocenić nie potrafię, a przyjaciołom i bliskim w życiu nie dam nic do przeczytania.
Adelina dnia 23.10.2012 12:03
Dziękuję mike17 za podpowiedź.
mike17 dnia 23.10.2012 12:03
Masz rację - mogliby Cię ocenić tendencyjnie, a tu możesz liczyć na obiektywną ocenę i podpowiedzi :)
Adelina dnia 23.10.2012 12:16
To fantastyczne wyleźć z szuflady.
zajacanka dnia 23.10.2012 20:29
Podpisuję się pod komentarzem Mike co do długości i konstrukcji zdań. To pierwsze, co rzuciło mi sie w oczy: jednostajnie i monotonnie czyta się taki opis. Poza tym niektóre słowa są za blisko siebie:
Poluje w księżycową noc, to jego pora. Tej nocy ma nadzieję najeść się do syta. Księżyc jest jego sprzymierzeńcem,
albo tu:
Mróz otulił koronką z płatków śniegu każdą gałązkę. Koronkowa otulina skrzy się miliardem maleńkich gwiazdek
albo tu:
Lis stąpa sprężystym cichym krokiem po grubej kołdrze ze śniegu. Jeszcze nie wie, że ta kołdra skrywa tajemnicę
Mamy bogaty język, można znaleźć odpowiedniki, synonimy.
Ale w sumie sympatyczny kawałek. Do dopracowania.
Pozdrawiam :)
Adelina dnia 25.10.2012 11:37
Jak najbardziej, popracuję nad jeszcze nad tekstem. Wezmę pod uwagę rady zajacanki.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:61
Najnowszy:pica-pioa