próba spaceru po mieście Wrocław - Emily
Poezja » Wiersze » próba spaceru po mieście Wrocław
A A A



don’t try [Bukowski]


kręcę się po ulicach z gracją pustej butelki. Nożownicza,
Wita Stwosza, Kościuszki, Podwale. chmury nabrzmiały sokiem
jak czereśnie. Odra jest ciemna i ma ściągnięte brwi – jeszcze nie wiem,
dlaczego. dopiero w domu dzięki netbookowi z Internetem zrozumiem,
że udawani poeci dostają się na studia, a prawdziwi wpadają
do rzek

drapię dziąsła do krwi
rozrywam dziąsła
nie chcę moich zębów
zęby gryzą mięso

myśli gryzą mięso

Odra podzielona na płaty
wyssij z wodobiegu bezpretensjonalny prawd
nie prawdę – prawd


rekrutacja za mną. przede mną długi wyścig szczurów
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Emily · dnia 23.10.2012 21:03 · Czytań: 1027 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 16
Komentarze
Zola111 dnia 23.10.2012 22:36
Udał Ci się ten "prawd", Emily.
Poznajesz moje kochane miasto i mam nadzieję, że mojąż alma mater:)

Ściągnięte brwi Odry - doskonałe.
Smutna prawda o poecie, który utonął, także jest mi znana.
Wiersz - nader udany.
W tytule: Próba spaceru po mieście. Wrocław
albo:
Próba spaceru po Wrocławiu.

Ale to drobiazg. Zaliczone, Koleżanko!

Pozdrawiam,

z.
Emily dnia 23.10.2012 22:48
Cytat:
W tytule: Próba spaceru po mieście. Wrocław
albo:
Próba spaceru po Wrocławiu.
Próbowałam różnie i na razie zostawiłam, jak jest.

Cytat:
Poznajesz moje kochane miasto i mam nadzieję, że mojąż alma mater:)
Edukuję się na Uniwersytecie Medycznym :) a do Wrocławia żywię - póki co - ambiwalentne uczucia. No ale mieszkam dopiero trzy tygodnie.

Dzięki serdeczne, Zolu, miło Cię widzieć pod wierszem, w dodatku z tyloma miłymi słowami w jego kierunku.
Arkadiusz Kwaczek dnia 24.10.2012 10:37
miałem problem z tym wierszem. Nie podobała mi się zbyt czytelna aluzja do śmierci Tomasza Pułki. Też ciężko jakoś mi było połączyć pierwszą część z drugą, ale po kilkunastu czytaniach jednego wiersza coś się otwiera, trochę jak z whisky z każdą kolejną szklaneczką zaczynasz odczuwać nowe smaki.

To jest rzeczywiście dobrze napisany wiersz. Ja się tylko zastanawiam, na ile ten tekst wpłynie na język twojej wypowiedzi poetyckiej w następnych wierszach. Czy to tylko epizod, czy może coś się rodzi. To nawet ekscytujące.

Cały ten dylemat jest spowodowany tym, że jesteś jeszcze trochę dziecinna (chwała ci za to) (chociażby to odpowiadanie czytelnikom w dośc naiwny sposób z tym zmiękczaniem słów jak np. wierszyki (brrr). Ten wiersz natomiast jest bardzo dojrzały. A wiadomo, że poprzez poezję człowiek dojrzewa szybciej. Być może już niedługo nie będziesz mogła znaleźć wspólnego języka ze swoimi rówieśnikami. Cena za takie pianie jest naprawdę wysoka, ale wierzę, że się na to zdecydujesz i będziesz dążyć właśnie w tym bardziej metafizycznym kierunku.

Wierzę w ciebie.

Ech, no i zacząłem cię straszyć tymi swoimi wywodami. Jestem już po uszy zanurzony w metafizycznych rzekach i wariuję.
Emily dnia 24.10.2012 15:24
Cytat:
Nie podobała mi się zbyt czytelna aluzja do śmierci Tomasza Pułki.
No bo wiesz no, w konfesję się bawię, a jego śmierć trochę mną wstrząsnęła (mimo że nie dane mi było go poznać), w dodatku dzień po niej byłam we Wrocławiu w sprawach rekrutacyjnych, włóczyłam się po mieście, szłam wzdłuż Odry etc. Więc nie dało się inaczej.

Cytat:
(chociażby to odpowiadanie czytelnikom w dośc naiwny sposób z tym zmiękczaniem słów jak np. wierszyki (brrr)
Nie wiem, czy to wynika z naiwności i dziecinności, czy bardziej z podejścia do pisania. ("Jakie to śmieszne, że teraz będą się nad tym pastwić, jak nad całkiem rzetelną poezją - a to przecież tylko wierszyki" - Poświatowska.)
Ale fakt, pewnie jestem trochę dziecinna i naiwna (zresztą, jaką można być w wieku dziewiętnastu lat?).

Bardzo Ci dziękuję, Arku, uwielbiam Twoje komentarze. Pozdro.
viktoria12 dnia 25.10.2012 10:48
Wrocław jest drogim mojemu sercu miastem, wiele wspomnień z nim związanych - ale przy analizie wiersza, trzeba wyciszyć emocje własne i wczuć się w to , co chciał przekazać Autor:) Wczułam się i zobaczyłam Odrę ze zmarszczonym czołem, jakby w wyrazie nie akceptacji tego, co się dokonało - mianowicie śmierci poety. No i wyścig szczurów - szarpnął dosadnie moją wyobraźnią i z miejsca ,,zaskoczyłam" o co chodzi. Pozdrawiam Studentkę:)
Emily dnia 25.10.2012 16:18
Cytat:
ale przy analizie wiersza, trzeba wyciszyć emocje własne i wczuć się w to , co chciał przekazać Autor
Och, ależ własne emocje często otwierają nowe furtki w tekście - furtki tym cenniejsze, że indywidualne dla każdego Czytelnika.
Dzięki za komentarz. Pozdro.
dissolvedgirl dnia 27.10.2012 19:32
drapię dziąsła do krwi
rozrywam dziąsła
nie chcę moich zębów
zęby gryzą mięso

myśli gryzą mięso - ten fragment lubię.
Emily dnia 27.10.2012 19:55
Ja w sumie też.
Vanillivi dnia 02.11.2012 13:44 Ocena: Świetne!
Przepraszam Emily, napisałam Ci długi komentarz ale coś mi się popsuło i cały mi się skasował :( Potem napiszę jeszcze raz.
Wiersz jest dobry.
Emily dnia 02.11.2012 13:55
Rozumiem, że wierszyk jest tak kiepski, że można nań odpowiedzieć li tylko milczeniem? :D


EDIT
Szkoda, że się skasował, lubię długie komentarze :'<
To miło, że dobry.
Wasyl dnia 09.11.2012 14:15 Ocena: Świetne!
Uff, doskonały wiersz. Przypomniał mi czasy, gdy uczyłem się tam po chodnikach chodzić ;)
Zapamiętam.
Emily dnia 09.11.2012 19:19
Kłaniam się, Wasyl, dzięki :)
Daniel Madej dnia 20.11.2012 20:32
Emily, ja podobnie jak Arek mam problem z tym wierszem. Jest nierówny, chwilami porusza się nieco za płytko. Ale są tu zadatki i to jest ważne.

Aluzja do ś.p. Tomka Pułki - zbyt łatwa, to słabszy fragment. Trudno takie "fakty" wplatać w tekst, bo mogą go przerosnąć. Ja tego nie potrafię.

Pozdrawiam,

DM
Emily dnia 20.11.2012 21:06
Przyjmuję do wiadomości, że zbyt łatwa, zastanawiam się tylko, co to znaczy, że łatwa, czy to źle, że łatwa, i co ewentualnie z aluzją zrobić, o ile w ogóle takowa aluzja ma rację bytu, czy bardziej zawoalować, i co takie zawoalowanie miałoby wnieść, poza samym w sobie rebusem dla Czytelnika.
Bo według mnie rację bytu ma o tyle, że jednym z moich aktualnych założeń jest pisanie o tym, co mnie otacza, a ta śmierć w pewien sposób mnie otoczyła. No i cała aluzja z jednej strony jest ukłonem w stronę Tomka Pułki, a z drugiej strony i tak motorem dla rozkmin peela.
Te pytania oczywiście ani do Ciebie, Danielu, ani do mnie, bardziej w pustkę, pomyślę jeszcze może nad tym, kiedyś, jak oddalę się na tyle od tekstu, żeby móc na niego spojrzeć.
Dzięki bardzo za słowo pod wierszem, ważne to dla mnie, zwłaszcza że jesteś jednym z wielu moich Portalowych autorytetów.
Pozdro.
Daniel Madej dnia 20.11.2012 22:23
Emily,

jasne - nie ma co tworzyć rebusów dla tworzenia rebusów. Nie w tym rzecz. Być może ta aluzja tak nas (czy raczej mnie) uwiera, bo sprawa jest świeża i wydaje się to w jakimś sensie pójście na łatwiznę. Ale chyba nie, temat zawsze można zajść tak, że to nie będzie tanie, tak by zaskoczyć samego siebie, że tak się da. Wydaje mi się, że po prostu to jest słabszy fragment o tych poetach udawanych i prawdziwych. A jak się słabo napisze o czymś tak delikatnym, to dodatkowo się uwidacznia.

Trochę chyba się zaplątałem - proszę o zrozumienie ;)

Emily, teraz Ty tu rządzisz (na Portalu), dobrze budzić sympatię u Administracji;)
Emily dnia 21.11.2012 14:31
Myślę, że rozumiem. Posiedzę nad tym tekstem albo nie posiedzę, jeśli nie posiedzę, to na pewno będę pamiętała na przyszłość.
Cytat:
tak by zaskoczyć samego siebie
To sobie łapię i chowam głęboko, cenne. Dzięki.

E tam, zupełnie nie czuję się rządząco. ;)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Dzon
01/05/2024 21:18
Ok. Sprawdzę z czytaniem na głos, ale dopiero jak nie będzie… »
Dzon
01/05/2024 21:16
Dzięki. Prawdę mówiąc ten tekst jest tak stary, że o nim… »
Janusz Rosek
01/05/2024 16:09
Dziękuję za komentarz. Mieszkam, żyję i pracuję w Krakowie,… »
Zdzislaw
01/05/2024 13:50
Dzon, no i w porządku ;) U mnie, przy czytaniu na głos,… »
Kazjuno
01/05/2024 12:25
Jako słaby znawca poezji ucieszyłem się, że proza. Hmmm!… »
SzalonaJulka
01/05/2024 00:14
Bardzo dziękuję za zatrzymanie się :) Dzon, ooo, trafiłeś… »
Dzon
30/04/2024 22:22
Bardzo mi się spodobało. Płynie dynamicznie. Jestem fanem… »
Dzon
30/04/2024 22:08
Widać,że tekst jest bardzo osobisty. Takie osobiste… »
Dzon
30/04/2024 21:53
;-) Uśmiechnąłem się. Jest koncept. Może trochę do… »
valeria
30/04/2024 16:55
Nie bardzo rozumiem:) »
valeria
30/04/2024 16:54
Fajne »
valeria
30/04/2024 16:53
No ja przepadam:) »
valeria
30/04/2024 16:52
Ja znowuż wychwalam Warszawę:) »
valeria
30/04/2024 16:50
Jest pięknie, dzisiaj bardzo gorąco, cudna pogoda. Wiersz… »
Kazjuno
28/04/2024 16:30
Mnie też miło Pięknooka, że zauważyłaś. »
ShoutBox
  • Dzon
  • 30/04/2024 22:29
  • Nieczęsto tu bywam, ale przyłączam się do inicjatywy.
  • Kazjuno
  • 30/04/2024 09:33
  • Tak Mike, przykre, ale masz rację.
  • mike17
  • 28/04/2024 20:32
  • Mało nas zostało, komentujących. Masz rację, Kaziu. Ale co począć skoro ludzie nie mają woli uczestniczenia?
  • Kazjuno
  • 26/04/2024 10:20
  • Ratunku!!! Ruszcie 4 litery, piszcie i komentujcie. Do k***y nędzy! Portal poza aktywnością paru osób obumiera!
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty