przymierze - Wiolin
Poezja » Wiersze » przymierze
A A A
żeby mieć nadzieję trzeba najpierw wierzyć
miłością dzień zacząć jak świt - o zachwycie
i choć tak często potrafimy śnieżyć
umiemy tak naprawdę tylko jedno życie

więc zatrzymajmy w dziś nasze słońce
zanim wulkany się w nas nie wystudzą
piękno bywa rzeką która nie ma końca
pokochajmy kwiaty - tylko one nie brudzą

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Wiolin · dnia 03.11.2012 12:44 · Czytań: 763 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 28
Komentarze
coca_monka dnia 03.11.2012 13:07
Wiolinie,
ależ brudzą, brudzą panie! zwłaszcza pyłkiem świeże, białe koszule! ;)
ale co tam, koszula jak przymierze, musi pasować do ciała, cała. a kwiaty, bez względu pozostaną niewinne i pasują do każdej butonierki czy z inną sukienką.

i natchnąłeś mnie. zobaczymy co się urodzi.

serdeczności ;))
serdecznie ;)
al-szamanka dnia 03.11.2012 13:47 Ocena: Świetne!
A już miałam zamiar uciąć sobie drzemkę, która bez tego wiersza byłaby tylko prozaicznym spaniem.
Przeczytałam jednak.
Zachwyciłam się.
Poczułam, jakbyś coś wysupłał z mojego serca.
Coś dobrego i szczęśliwego.
Cudny wiersz - tak....umiemy w końcu tylko jedno życie:):):)
Esy Floresy dnia 03.11.2012 14:44
umiemy w końcu tylko jedno życie - czy umiemy? Powiedziałabym, że raczej nieustająco się uczymy.

Nierówno, rymy słabe, treść banalna. Jednakże, to Wiolin w nowej odsłonie, więc to już coś. Próbuj, zawsze to jakaś odmiana a może zmiana.

Powodzenia.
Miladora dnia 03.11.2012 15:04
Dobrze, że rozszerzasz warsztat, Wiolinku. ;)
Wiersze rymowane uczą bowiem dyscypliny pisarskiej.

Eska ma rację - rymy są niewyszukane, ale gdyby poprawić rytm, to wszystko brzmiałoby lepiej, a wiadomo, że pierwsze koty za płoty... ;)

Tak bym to widziała, dopracowane do metrum 12/6/6:

- żeby mieć nadzieję / trzeba najpierw wierzyć
miłością dzień zacząć / jak świt - o zachwycie
i chociaż tak często / potrafimy śnieżyć
umiemy w zasadzie / tylko jedno życie

a więc zatrzymajmy / w dzisiaj nasze słońce
i zanim wulkany / w nas się nie wystudzą
piękno bywa rzeką / która nie ma końca
pokochajmy kwiaty /- one nas nie zbrudzą

Dobrze jest ustalić na początku rytm pierwszego wersu, potem pod ten rytm pisać kolejne, a na końcu sprawdzić rymy i jeżeli można jakieś zamienić na ciekawsze tak, żeby pasowały do rytmu, to zamienić.

Powodzenia w dalszych próbach, a co do sugestii, to możesz je zabrać, albo pobawić się w tym rytmie po swojemu.
Najlepiej zrobić dwie kopie do takiej zabawy.

Buźka ;)
kamyczek dnia 03.11.2012 17:42
Co do formy - powieliłabym komentarz Miladory, co do treści - powiem: ciekawa.

Serdeczności.
Usunięty dnia 03.11.2012 18:59
"żeby mieć nadzieję trzeba najpierw wierzyć" - banał. Oczywistość nad oczywistościami, więc po co powtarzać?
"miłością dzień zaczynać jak świt - o zachwycie" - chyba zła konstrukcja, raczej miłością dzień zaczynać jak zachwytem o świcie. W formie którą zapodałeś poprawnie by było:"zaczynanie dnia miłością jak świt o zachwycie, ale tez nie bardzo, bo "świt o zachwycie" -?
umiemy - to co Esy zwróciły uwagę, nie brzmi najlepiej. Może lepiej znamy albo jak Esy zasugerowały uczymy życia.
Poza tymi karkołomnościami, na które wróciłem uwagę i nie będę powtarzać
Miladory, ja bym zrezygnował z rymów, skoro w treści samej tyle nieciekawych momentów. Trudniej uważam pisać rymowane, no ale nie napieram, autor rządzi.
Wiolin dnia 03.11.2012 22:03
Witaj Coca.....chodzi pewnie o umiejętność zrywania, lub wąchania.... tak - one pasują do wszystkiego.....
I moje dla Ciebie serdeczności. Pozdrawiam.

Al szamanko.....miło mi że przed drzemką :):);:)i to z takimi emocjami. Pozdrawiam.

Witaj Esko -pewnie to "umienie" zależy w jakim jesteśmy wieku....
Czy zawsze musimy powielać to co jest już utartą ścieżką? W większym stopniu jednak umiemy już to życie.... Jesteśmy rodzicami - przewodnikami stada. Pewnie ze nikt do końca życia się nie nauczy, bo się go po prostu nauczyć nie da....No cóż - należysz do grupy b wybrednych czytelników, wiec się nie dziwię opinii o "banalnej treści". Jak widzisz próbuję się zrymować.....kiedyś zapewne sięgnę ideału. Pozdrawiam i dziękuję za opinie.....

Witaj Miladoro - no cóż, życie podpowiada żeby uczyć się od najlepszych....robię to z wielką przyjemnością....Kupuję. Serdeczne dzięki. Pozdrawiam.

Kamysiu - właśnie chcę zaczerpnąć coś z mądrości i doświadczenia Miladory.....Pozdrawiam.

Miodusie..... żeby coś mieć do powiedzenia i krytykować, najpierw trzeba samemu być mistrzem....Absolutnie nie mogę się zgodzić z Twoim wymądrzaniem.....Podpowiadasz bzdury.....Pozdrawiam.
Usunięty dnia 03.11.2012 22:55
"Bzdury" powiadasz? - możesz mi w taki razie udzielić odpowiedzi, co znaczy:"Świt - o zachwycie"?, wdzięcznym będę. Bo moim zdaniem to nie jest poprawna konstrukcja. Raczej zachwyt o świcie - wtedy to ma ręce i nogi, a świt o zachwycie? zachwycie czego, zachwycie nad czym? Zacięła się tutaj wypowiedź niestety. Może już bardziej opisowo, jak tak z rozumowaniem u Ciebie problem. Zachwyt - okazanie wielkiego zainteresowania, ulubienie entuzjazm itd. Zachwycam się, szczególnie podziwiam coś, uwielbiam. Ty napisałeś: Świt - o zachwycie, znaczy Świt - o entuzjazm, uwielbienie? Spójrz, jak bezsensowny jest Twój zapis. Natomiast więcej logiki niesie wyrażenie: zachwyt o świcie, bo zachwyt kiedy? - o świcie. Po prostu próbowałeś na siłę rymować i wyszedł kot z worka tylko, że bardzo mokry kot i tyle, a może aż tyle. Jeżeli się mylę, to proszę o merytoryczną odpowiedź, a nie szkalowanie "bzdurami". Raczej działam w dobrej wierze.
Wiara, nadzieja i miłość. Ty piszesz, że aby mieć nadzieję trzeba wierzyć najpierw, czyż to nie oczywista prawda, której uczą na lekcjach religii już w podstawówce? Więc cóż nowego wniosłeś prócz oczywistej oczywistości?
Nie czarujmy się, jesteśmy, większość jest na takich portalach, by się czegoś uczyć, ja absolutnie za Mistrza się nie uważam., ale zabronisz mi mieć własne zdanie? Więcej luzu życzę i dystansu do samego siebie.
pozdrawiam
Wiolin dnia 04.11.2012 00:33
Miodus. Jak mam wytłumaczyć coś bardzo oczywistego? Nie jesteś jedynym który ocenia ten wiersz - zrobili już to już inni na innych portalach....Nikt z opiniujących nie miał wątpliwości że w tym zdaniu "coś" nie gra....szkoda ze tak bardzo brak Tobie poetyckiej wyobraźni aby komentować tak oczywiste....
Nikt chyba bardziej niż ja, przyjmuje podszepty i krytykę.....Twoje rozumowanie jednak mnie nie przekonuje....Miej swoje zdanie, tyle że twórcze....póki co starasz się być KiMŚ....
otka dnia 04.11.2012 11:48
Witaj, Wiolinku.
Jak można mówić, że coś w poezji jest niepoprawnie skonstruowane? Przecież wiersz za każdym razem jest odkryciem czegoś. Pisanie to tworzenie małych nowych światów, w których dzień ma prawo wschodzić o zachwycie - wszystko jest w rękach autora.
Metafora o miłości bardzo mi się spodobała, właściwie to ona zatrzymała mnie przy wierszu. Za to nieładne są nierówności w wersach.
Msz, banalnie proste rymy pasują do lekkości wiersza. Może to nie jest tekst, co to wywraca świat do góry nogami, ale po co go tak szkalpować? :)

Serdecznie,
Otka
coca_monka dnia 04.11.2012 12:08
przyklaskuję temu, co prawi otka :)

dzień ma prawo budzić się w wołaczu: o zachwycie! a co w nim się mieści, niech każdy rozczyta sam.

poezja rządzi się swoimi prawami. wena rządzi autorem, wespół zmieniają spojrzenia na oczywistości ;)
Wiolin dnia 04.11.2012 12:23
Witaj Otko - Jak fajnie że mnie rozumiesz.....Bardzo mi się podoba Twoje stwierdzenie że Pisanie to tworzenie małych nowych światów, w których dzień ma prawo wschodzić o zachwycie - wszystko jest w rękach autora.....Za resztę dziękuję. Pozdrawiam.
Wiolin dnia 04.11.2012 12:33
Witaj Coca. No i już wszystko jasne. Myślałem że już z moją poezją zaczyna być coś nie tak, skoro tyle jej można zarzucić......Najgorsi są jak widzę "poeci jednego wiersza", którym się wydaje że pozjadali wszystkie rozumy.... Serdeczne dzięki za Twoje podejście do sprawy....Pozdrawiam.
Usunięty dnia 04.11.2012 17:13
dla mnie Twój zapis jest na zasadzie :kali chcieć mieć, być może to też poezja, ja wolę mówić po polsku, na co dzień nie wyrażamy się zacząć jak świt - o zachwycie, bo tak się po prostu najzwyczajniej nie mówi. Poza tym świt - zaczynanie dnia, wschodzenie itd. Zacząć jak świt, czyli zacząć jak zaczynanie - masło maślane. Ale już nie będę się znęcał, masz rację, nie warto więcej uwagi temu tekstowi poświęcać.
pozdrawiam
Wiolin dnia 04.11.2012 22:14
Poezja to coś więcej niż potoczna mowa, dlatego być może POETA Miodus ma problem z jej zrozumieniem.
Usunięty dnia 05.11.2012 10:12
"miodus ma problem z jej rozumowanie" - to już traktuję jak odwetowy komentarz i zastanawia mnie działąnie tutaj redakcji, która naprawdę w pewnych przypadkach przegina. Gdy nic się rażącego nie dziej ona wkracza z tym upominaniem, traktując dorosłych ludzi jak gówniarzy a tam gdzie powinna reakcja redakcja wykazuje bierność. Ale żeby nie być pomówionym o puste komentarze i off top itd. przejdę do meritum na przykładzie tego tekstu. Po pierwsze co wnosi koment szanownej redaktorki coca monka? A no nic. Jest to pusty post, za który ponoć dostaje się ostrzeżenie. Głupio by był, gdyby redaktor sam sobie wstawił ostrzeżenie, ale redaktor jest też po to by dawać przykład, do redaktora trza czuć szacun itd. Co nosi jej koment o kwiatkach, co to daje autorowi? Nic - kwiatki nadal sobie siedzą i nic im nie przeszkadza. Ale pomijając redaktorkę napisałeś Wiolinie, że próbuję być KIMŚ. Być może powinienem się obrazić, ale takie nazywanie sprawy traktuję jako prowokację, i tu oczywiście zero reakcji ze strony redakcji. Ja nie atakuję Cię zauważ, mówię o tekście w poprzednich komentach i cały czas nawiązuję do niego. Ty mi natomiast ciągle o tym że kimś próbuję być że rozumowanie, że poeta że coś tam. Prowokujesz, ale ja znam swoją wartość i tak bardzo się tym nie przejmuję. Natomiast co jest bardziej wkurwiające? Otóż te działąnia redakcji. Mam wrażenie, że to ona w pierwszej kolejności łamie regulamin. Brak swobodnego wypowiadanie się o którym mówi regulamin jest notorycznie przez redakcję łąmany. Napisałem tutaj kiedyś pod jednym tekstem, że tekst jest dobry - dostałęm upomnienie, natomiast autorzy komentarzy podobnych już nie będę przytaczał dokładnie nic nie dostali.
Wiolinie. Przeczytałem kilka Twoich ostatnich tekstów. Moim zdaniem to nie są dobre teksty. Mi zarzucasz , piszesz - poeta jednego wiersza. Widzisz ja stawiam na jakość. Wolę mieć dwa sensowne wiersze napisane na jako takim poziomie niż sto kiepskich i mizernych. Ten tekst jest niedobry Wiolinie, Twoje miniaturki na słabym poziomie. Zauważ, żę nawet Miladora posłużyła się samplem. Przerobiła Twój cały wiersz, czyli nie jest dobry. Pozwolę sobie zacytować jednego z moich ulubionych całkiem dobrych poetów, może coś do Ciebie Wiolinie dotrze, mam nadzieję. Nie piszę tego by Ci dogryźć, ale piszę byś wreszcie zaczął nad warsztatem pracować. Ja nie piszę, nie nastawiam się na ilość, zawsze szanuję czytelnika, jeśli źle napiszę, przyjmuję bez mrugnięcia rady innych, naprawdę.
A więc co napisał tenże zacny poeta pod podobnym tekstem, mniej więcej podobny poziom. "jeśli czytam serie wierszy, które są żadne, które są o niczym. Kiedy czytam teksty będące czterdziestą wodą po spleśniałym kisielu, to mnie wcale nie interesuje, a wręcz budzi negatywne emocje. To autor(jeśli ma ambicje) przez szacunek do czytelnika, powinien pracować nad warsztatem. Szukać pomysłów, inspiracji i sprawiać żeby poezja była nadal dziedziną w której liczy się polot, inteligencja, wrażliwość na słowo i dbałość o język, jakim się posługujemy. Strofowanie komentującego, to jest właśnie nie na miejscu. Wiersz ma się bronić sam, bez tzw. "życzliwych rączek", ale każde słowo krytyki powinno autora zastanowić, nawet jeśli jest przekonany, że stworzył arcydzieło".

pozdrawiam Wiolinie
Usunięty dnia 05.11.2012 10:14
za błędy oczywiście przepraszam, mam małego netbooka od niedawna.
Zola111 dnia 05.11.2012 11:34
Ojej, Miodusku :( :(

Wiolinie,

wstawaj o zachwycie i pisz tak, pisz.
Pozdrawiam,

z.
TAMIza dnia 05.11.2012 11:54
Rany miodus :rip: ten komentarz to dopiero jest czterdziesta woda po spleśniałym kisielu. Nie mam pojęcia o czym świadczy zapraszanie ludzi na shoutboxie do czytania własnych komentarzy, ale nie podoba mi się taka wojna podjazdowa. :no:
Jeśli wiersze Wiolina nie trafiają w twój gust to po co je czytasz :confused: Jestem zniesmaczona

Wiolin jestem z tobą i czekam na kolejne twoje małe światy (też mi się spodobało to określenie Otki) :)
Wiolin dnia 05.11.2012 13:02
Witaj Miodusie. No cóż - jak wielokrotnie podkreślam, nie wszystko wszystkim. To że ktokolwiek próbuje "pomieszać" w moim wierszu, nie znaczy wcale ze wiersz jest aż takim nie do przyjęcia. Ja bardzo często i chętnie, owe podszepty innych biorę za dobra monetę. Trafnym (moim zdaniem) komentarzom zawsze mówię TAK. W ten właśnie sposób też w pewnym sensie doszlifowuję warsztat.....próbuję "wziąć" dla wiersza to co najlepsze. Jeżeli moje miniaturki, jak piszesz są na b słabym poziomie - no to cóż za to pocznę....zacznij czytać coś bardziej wartościowego, a moje omijaj szerokim łukiem...Mamy przecież tak szerokie pole wyboru....Póki co poezja daje mi bbb wiele satysfakcji....I niech ona będzie sobie nawet jak sądzisz mierną....Jeżeli trafię choćby jednym wierszem do kogoś kto znajdzie to co każe mu się nad nim na chwilkę zatrzymać, to wiem że było warto.....Myślę że ważna cechą piszących jest to by słuchać innych. Znam na tym portalu wielu naprawdę wartościowych poetów i wbrew Twojej, jakże bbb subiektywnej oceny, uczę się od nich. Tobie radzę nie oceniać ludzi w taki sposób jak to robisz ze mną. Znasz mnie z dwóch komentarzy.... no i jak piszesz z kilku przeczytanych wierszy....zanim rzucisz kamieniem, zastanów się ile waży......słowem można ranić....Pozdrawiam.
Wiolin dnia 05.11.2012 13:09
Witaj Zolu.....jak dobrze ze w chwilach takich jak ta, jest się do kogo przytulić. Pozdrawiam i dziękuję.

Witaj Tamizo. Nawet nie wiesz jak b ważne są takie słowa. Bbb dziękuję.
Leszek Sobeczko dnia 05.11.2012 13:28
Ostatnia wypowiedź Wiolina myślę, że rozwiała wszelkie wątpliwości; jesteśmy tu po to, by się od siebie uczyć, a nie na siłę promować swój punk widzenia.
Każdemu może się nie podobać jak i odwrotnie, ale podważanie opinii innych w sposób mało wiarygodny nie przystoi ludziom słowa /że tak górnolotnie nazwę/. Regulamin dopuszcza taką możliwość
2.6.7 Dopuszczamy możliwość sytuacji, w której użytkownik pisze kilka komentarzy na temat jednego utworu, spowodowany innymi komentarzami.
ale to nie upoważnia do używania wulgaryzmów, podważania kompetencji komentującego /mam na myśli ocenę tekstu/, personalne zaczepki, wychodzenie poza ramy nakreślone w tekście, czy wręcz atak na redakcję. Na jej działania każdemu przysługuje prawo odwołania do Superadministratora i w mojej ocenie do tego nie służy okienko komentarza.
Proszę wszystkich, by pod wierszem mówić o nim samym, a ewentualne nawiązanie do komentarzy innych ograniczyć do lektury wiersza i na tym gruncie prowadzić dyskusję stosując merytoryczne argumenty.
Wiolin dnia 05.11.2012 13:46
Szanowna Redakcjo - nigdy nie zdarzyło mi się w czasie 4 letniej tutaj bytności na PP, BY MI TRZEBA BYŁO ZWRACAĆ UWAGĘ NA ZŁE TRAKTOWANIE KOGOKOLWIEK. NIE JEST W MOJEJ NATURZE BYĆ ZŁOŚLIWYM, CHAMSKIM CZY NIEKULTURALNYM WOBEC INNYCH, Zawsze staram się być wyrozumiałym koleżeńskim - służyć innym radą i doświadczeniem, a co najważniejsze zdobytą wiedzę wykorzystać tak by jak najrzetelniej i najbardziej sprawiedliwie oceniać wiersze. Myślę że w tym przypadku to kol Miodus wywołał wojnę, za którą i ja serdecznie wszystkich przepraszam.
Trzcina dnia 05.11.2012 19:57
Zaprosili mnie to zajrzałam :D
O rety :D
Wiolin

Cytat:
żeby mieć nadzieję trzeba najpierw wierzyć


Ja mam nadzieję i od zawsze wierzę, że poezja niesie ze sobą rozgrzeszenie, oczyszczenie, nastrój.
Nie znam się technicznie, ale wiem co mówi mi serce.
Otóż, oczywiście poinformuję Cię, co mi mówi. :D
Jeśli słowa budzą dobre emocje, to warto je wypowiadać.
W większości Twoich tekstów, widać zachwyt światem, i to mnie wzrusza.
Dlatego po prostu biorę od Ciebie Twoje wiersze i hoduję w sobie.

Mam nadzieję, że po moim komentarzu, już nic niemiłego się tu nie pojawi.
Żenujące jest bowiem, szarpanie w ten sposób cudzych uczuć.
Ktoś tu zapomniał, że poezja pochodzi z serca, z najgłębszych emocji i robienie wokół tego takich afer jest niesmaczne.
Krytyka jest dobra, ale zawsze warto wiedzieć, kiedy należy zamilknąć.
Pozdrawiam.
B.
Amis dnia 05.11.2012 20:46
Witaj Wiolinie!!! Ja czytam Twoje wiersze bo zawsze mogę się nimi posilić i jeszcze nigdy się nie zawiodłam , zawsze znajduję w nich kawałek siebie. Są mądre przemyślane i jak zwykle uwodzą swoją delikatnością. Są po prostu piękne!!! Pozdrawiam bardzo!!!
julanda dnia 05.11.2012 22:05
Cały Wiolin, piękna dusza, czysty Poeta, mądry człowiek! A wiersz czystowiolinowy i tyle, ale tego, że taki jest trzeba się nauczyć. Pamiętam moje pierwsze reakcje na wiersze Wiolina, ależ to było! Myślałam, nie to nie ma sensu, aż wychodziło na to, że to we mnie zabrakło geniuszu, aby zrozumieć. ;)
Wiolinie, pokazujesz świat właśnie na granicy geniuszu i piękna tak prosto, że aż trudno uwierzyć czasem w wielkość słów... Z ogromnym szacunkiem dla Ciebie i Twojej Poezji, pozdrawiam.
WholeTruth dnia 05.11.2012 22:08
Cytat:
Miodus. Jak mam wytłumaczyć coś bardzo oczywistego? Nie jesteś jedynym który ocenia ten wiersz - zrobili już to już inni na innych portalach...
Wiolinie, złym podejściem jest argumentowanie na zasadzie 'bo większość', obojętnie czy się bronisz, czy zgadzasz z krytyką.
miodusie - dochodzisz swoich racji w zły sposób. całkiem mylisz rzetelną krytykę, a dopominanie się za wszelką cenę swoich praw w komentowaniu.
zgodzę się, że tekst nie jest najwyższych lotów. ja nie widzę w nim szczytu możliwości Wiolina. ale nie można agresją podbudowywać swoich uwag.

Wiolinie, mam nadzieję jeszcze nie raz zachłysnąć się Twoim słowem. wiem, że mam szansę. :)
pozdrawiam. Whole
Wiolin dnia 06.11.2012 14:33
Witaj Trzcino. Poezja ma być i jest nośnikiem dobrego słowa, czegoś więcej ponad oczywistość......Szukam w niej życia inaczej, szarej rzeczywistości - barwniej. To dzięki wierszom - poezji umiemy stać się silniejsi, wrażliwsi na to co obok.....Dzięki Twojemu komentarzowi i tym które czytam poniżej , wiem ż WARTO. Serdeczne dzięki.

Witaj Amis. Pewnie wszystkim tak jak i mnie zdarzają się wiersze niezwykle i takie jak ten - zwyczajne. No cóż - Vena czasem nie rozpieszcza, ale dobrze wiedzieć że w takich chwilach jak ta, ma się za plecami silne pole energii....Pozdrawiam i bbb dziękuję.

Witaj Julando. Mądrością wiersza jest to jak potrafi rozmawiać z czytelnikiem....Jeżeli wiersze trafiają to cóż może być piękniejszego dla piszącego. Dziękuję i za Twoją energię.....serdecznie pozdrawiam.

Witaj Whole. Ok - jasne ze podpieranie się opinią wiersza z innych portalach nie jest tu dobrym przykładem....może i mnie poniosło. Aby nie wkładać kija w mrowisko, zrobię wiele aby oczyścić atmosferę... Tak jak już napisałem - wiersz jest przeciętny, no ale aż nie tak kiepski by na nim wieszać wszystkie psy....

Bedę się starał by nie zawieść czytelników....Ciebie również, bo przecież wiem że posiadasz osobiste źródła znacznie bogatsze we wszelkie minerały od tego co ja proponuję w wierszach... z tych źródeł również czerpię.....Pozdrawiam i dziękuję za uwagi.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Marek Adam Grabowski
29/03/2024 13:24
Dziękuję za życzenia »
Kazjuno
29/03/2024 13:06
Dzięki Ci Marku za komentarz. Do tego zdecydowanie… »
Marek Adam Grabowski
29/03/2024 10:57
Dobrze napisany odcinek. Nie wiem czy turpistyczny, ale na… »
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:86
Najnowszy:wrodinam