Rozmowa z Julią (impresje) - julanda
Poezja » Wiersze » Rozmowa z Julią (impresje)
A A A
Od autora: ***

światło odkrywa nowe planety
osadza się na drobinach pyłu
które przed sekundą
umknęły pszczelej uwadze
 
nagietki zapachem
szorstko sycą powietrze
pomarańcza i błękit
niebo siada na ogrodzie
 
dawne obrazy zatrzymują się
jakby od nowa pozowały pamięci
 
mniej wyraźne
będą łagodnieć w konturówce
rozmywanych fragmentów
 
przywołane przysłania prawdziwe
 
patrzyłaś na motyla
kiedy porywał światło
 
właśnie dostrzegasz mozaikę w jego oczach
w tym samym czasie ożywają światy
 
nic na zawsze nie zostaje takie samo
dostrajasz Julio - znów uderzasz w kamerton

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
julanda · dnia 17.12.2012 17:22 · Czytań: 356 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 8
Komentarze
Zola111 dnia 17.12.2012 17:33
Przybywa, rozwija się ten cykl. Tym razem refleksja dotyczy "ubywania" światła w coraz starszych oczach Julii. Ładnie to ujęłaś.
Jak to u Ciebie mamy: pełno zmysłów dzięki synestezji, zakończonej dźwiękiem kamertonu.
Brawo.
A frazę "nic na zawsze nie zostaje takie samo" zabieram sobie jako "memento".


Pozdrawiam,

z.
julanda dnia 17.12.2012 18:22
Zolu, dziękuję za zauważenie Rozmów z Julią. Frazę, bardzo proszę i przyznam się, że właśnie ona zatrzymała mnie po napisaniu wiersza w zamyśleniu.
Pozdrawiam serdecznie - Julia i ja ;)
kolbertyna dnia 18.12.2012 14:24
Porwała mnie nagietkowa strofa. Ten odcinek Julii wyjątkowo nastrojowy. Przemijamy, gaśniemy - smutno, ale pięknie to przedstawiłaś. Uściski! :yes:
al-szamanka dnia 18.12.2012 16:50 Ocena: Świetne!
Bo nigdy nic nie jest takie samo, zmienia się w ułamku sekundy, z każdej strony wygląda inaczej.
Mam wrażenie, że szczególnie w tym wierszu Twoja wrażliwość pokrywa się z moją.
Kiedyś użyłam określenia niebo ziemię całuje...a Ty przecudownie napisałaś...niebo siada na ogrodzie. I tak się właśnie dzieje, w Twoich wierszach niebo siedzi bardzo często, mości się w nich jak w najwygodniejszym gniazdku :)
Pięknie jest w Twoich słowach

A z tym kamertonem wibruję na całego :)
Tomek i Agatka dnia 18.12.2012 19:14
Julando, już tak mam, że czytając Twój wiersz, biegnę swobodną myślą także ku Wiolinowym ogrodom...

'fotografia'

Stałaś mamo
zasypana kwiatami ogrodu.
Malwom wiatr rozdawałaś-
- mnie uśmiech.
Byłaś tak piękna, że aż
czarno - biała,
a przecież zdjęcia
nie kłamią
od razu.

Tak pięknie te światy się ze sobą zaplątują... : )

'nic na zawsze nie zostaje takie samo
dostrajasz Julio - znów uderzasz w kamerton'

Monotonna, szara codzienność zabiera nam światło i radość, wraz z wiekiem zmienia się naprawdę wszystko; pamięć, która w nas pozostaje - ona jest jak klucz, to ona otwiera światy pełne nieba, zakodowanych zapachów, barw z dzieciństwa. Te zaczarowane światy są w nas, i regularnie upominają się o swoje, o pierwszeństwo przed tym, co teraz, z tak ogromną tęsknotą wybiegamy myślami ku zapamiętanym łąkom, ogrodom, kuszącym całym bogactwem kwiatów, motyli..., ciągle poszukujemy w dzisiejszym świecie śladów tego minionego. To silniejsze od nas!

I jakże dobrze mi w tych dostrojonych kamertonem wersach;)

Julando, nie wiem czy potem zdążę, więc już teraz

- Wspaniałych, Radosnych i pełnych rodzinnego Ciepła Świąt*
julanda dnia 19.12.2012 00:12
Dziękuję Wam wszystkim za komentarze, jutro dopiszę o tym więcej słów... :)
eyesOFsoul dnia 19.12.2012 19:14
Czytam, w ciszy. Twoje impresje są dla mnie pełne inspiracji. Czuję w tym płynność. Czuję poezję. To rzadkość na portalach poetyckich. Patrząc choćby na moje - zmanieryzowane, Twoje mają styl, duszę, to coś - nienazwane a pociągające i piękne.
Jestem pełna podziwu. W szczególności, że ta Julia jest mi bliska.
Za Zolką: nic na zawsze nie zostaje takie samo - też zabieram.

Pozdrawiam cieplutko.
julanda dnia 19.12.2012 22:14
Kolbertyno
- Julia uwielbia nagietki, margerytki, złocienie, pełne róże, kocha ogrody i tęskni za sadem, ale też lubi słoneczne i deszczowe ulice swojego miasta. Dziękuję, że czytasz, pozdrawiam pięknie. :)

Al - dziękuję za wrażliwość, przyznaję Ci rację i mam nadzieję, że będzie nas łączyć, a nie dzielić - serdeczności.

TiA - za Twoje piękne przeżywanie wierszy, nie wiem, jak dziękować. Jeśli miałabym zaznaczać taki komentarz za pomocny, to jako dowód na prawidłowość decyzji, podam fakt umocnienia autora w tym, co robi, bo jeśli chociaż jeden człowiek na ziemi znajdzie w tym, co piszemy światło dla siebie, to warto. Dziękuję bardzo, bardzo.

eyesOFsoul - zastanawiam się, jak odpisać na tak szczery i piękny komentarz. Bo dostrzegasz w Rozmowach to, czego Julia chce dotknąć, od piękna po duszę.
A wiersze są różne, potrzebujemy i delikatnych, i nawet tych z manierą. Piszemy sobą, tak ma właśnie być.
Dziękuję bardzo, bardzo za Twoje słowa, wzmocniły mnie , pozdrawiam.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty