Ręce pisarza - MichalArchaniol
Proza » Bajka » Ręce pisarza
A A A

Cisza. Pomruk samochodów za oknem. Szybkie stukanie w klawiaturę. Wzrok wędrujący co chwilę na monitor. Nieustanne sprawdzanie czy wszystkie słowa pasują do siebie czarno na białym. Czy coś poprawić, ulepszyć, ująć inaczej. Dbałość o styl, o warsztat, o technikę. Wracając co chwilę pamięcią do uwag, które były słuszne. Za które dziękuje się w myślach krytykom. Pomysł. Na historię, na bohatera, na sceny i nastrój. Przekazanie słowami esencji emocji, związanej z daną chwilą. Próba wywołania określonych uczuć, zależnych od tematu i sytuacji. Świadomość przekazu, sensu całości, wymiaru absolutu. Przy jednoczesnym spokoju mnicha. I ręce...

Spokojnie wiszące nad klawiaturą. Czekające na kolejny głos natchnienia, na sygnał do działania, na znak. Sprawne. O trochę suchej skórze i krótko przyciętych paznokciach. Szczupłe, ale nie przeznaczone do gry na fortepianie. Odpowiednie do pisania grubym piórem. Silne, z doskonałym wyczuciem. Wrażliwe. Rysujące literami świat ducha. Nauczone doświadczeniem. Z krótką ale wyraźną linią życia. Z sercem na wierzchu dłoni. O zaciśniętej pięści. Niepewne. Wątpiące. Niekiedy leniwe. Pamiętające kształt butelki, mróz zimy, deszcz we włosach, gładkość skóry, ciepło ciała, odciski i ból. Czasami brudne. Witające nieodpowiednich ludzi i poklepujące przyjaciół po plecach. Znające chropowatość kory drzew z dzieciństwa oraz słodycz soku z ich owoców. Nagrzane ciepłem słońca i gorącem piasku na plaży. Zadymione drewnem z kominka. Zajęte głaskaniem psa. Czule przekazujące miłość. Momentami zdenerwowane, czerwone, napuchnięte i pulsujące w rytm bicia serca. Nasiąknięte potem z czoła. Mokre od łez. Załamane. Podtrzymujące zbyt ciężką głowę i wycierające niewyspane oczy. Pracowite, zdarte, zakurzone i obite. Zmęczone ciągłym podnoszeniem się po zbyt wielu upadkach. Chowające twarz i sypiące głowę popiołem. Wznoszone w miłosierną pustkę. Umyte wodą. Czyste. Pachnące mydłem. Z palcem skierowanym z wyrzutem w stronę lustra. Zacierające się do pracy. Zdecydowane, gdy trzeba nacisnąć enter.  

Refleksja. Czy to warsztat, czy próba, czy zabawa. 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
MichalArchaniol · dnia 24.12.2012 13:18 · Czytań: 602 · Średnia ocena: 4 · Komentarzy: 7
Komentarze
Rygezengro dnia 24.12.2012 15:26 Ocena: Dobre
Cytat:
Nie­ustan­ne spraw­dza­nie czy wszyst­kie słowa pasują do sie­bie czar­no na białym.


Czy to aby na pewno dobre sformułowanie ? Czarne na białym widać doskonale, ale czy czarny pasuje do białego... może się mylę, ale to raczej kontrastowe kolory i w moim guście to zdanie tutaj nie leży.

Cytat:
Spo­koj­nie wiszące nad kla­wia­turą.

Cytat:
Od­po­wied­nie do pi­sa­nia gru­bym piórem.


Najpierw klawiatura, później pióro ? Nie wiem czy to błąd, ale ja bym pozostał na tym samym fundamencie i jak trzymamy się klawiatury (tudzież jak w Twoim wypadku - wisimy nad nią) to przystawajmy przy niej od alfy do omegi.

Chociaż może to efekt zamierzony, bo pełno jest kontrastów w Twoim tekście. Moim zdaniem jednak podstawa powinna pozostać ta sama.

Cytat:
deszcz we włosach


A nie na włosach...?

A ogólnie tekst bardzo mi przypadł do gustu, z wyjątkiem tych rzeczy wymienionych wyżej, które JA bym zmienił (co wcale nie oznacza, że zmieniłbym na lepsze). Wiesz co piszesz oraz po co piszesz, a to w jaki sposób piszesz zatrzymuje czytelnika. Dobry tekst jak na mój gust :)
ziarena dnia 25.12.2012 00:49 Ocena: Bardzo dobre
Bardzo przyjemny tekst, będący pewną formą hołdu dla rąk. Świetny przykład jak z niczego, można zrobić coś ciekawego. Gdy czytałem, gęba sama mi się uśmiechała. Trafiłeś w moje klimaty:) No i fajnie, że doceniasz narzędzie swojej pracy ;)

Pozdrawiam i życzę wesołych Świąt!
shinobi dnia 25.12.2012 10:03
Nie przepadam za tekstami, w których "ktoś opisuje, jak opisuje", ale Tobie udało się podejść do tematu zgrabnie i z wdziękiem. Warsztat płynny, panujesz nad słowem. Porządna robota.
al-szamanka dnia 25.12.2012 12:02 Ocena: Świetne!
Uwielbiam szkicować ręce ( w węglu i graficie), być może także dlatego, Twój tekst zrobił na mnie ogromne wrażenie.
Ręce potrafią - człowiek niemy rozmawia nimi.

Te, które Ty opisałeś są niezwykłe :) .
Dotykały życia z każdej strony, przez co są piękne.

A ja rozkładam moje ręce i mówię: świetne! :)
zajacanka dnia 25.12.2012 23:58
Kurczę, umieściłabym ten tekst w Erotycznych! Bez podsumowania/opisu właściciela tytułowych, wyobraźnia zaczęła mi pracować, a że męskie dłonie są dla mnie fetyszem niemal, to odchodzę poruszona mocno :)
Tukas dnia 26.12.2012 00:56
Jeśli tekst był w dziale erotycznym, to uważam, że to był dział najwłaściwszy i najbardziej pokrewny takim pisarskim samogwałtom jak to, co przeczytałem.
MichalArchaniol dnia 26.12.2012 15:01
Dzięki za Wasze opinie.
Miałem mieszane uczucia, wrzucając ten tekst, ale widzę, że udało mi się osiągnąć zamierzony cel :)

Pozdrawiam
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty