Wesołych Śniąt (bajka aksjologiczna) - creep
Poezja » Pogranicze » Wesołych Śniąt (bajka aksjologiczna)
A A A

"Ach, ach - mówiła boleśnie kolorowa, pstrokata, upaćkana świątecznymi kurczaczkami wydmuszka. - Ach, ach, jak pięknie będę wyglądała ludziom w te święta!" - i dodawała piąte "ach" w środku świątecznej sesji zdjęciowej. A Autor Świątecznych Widokówek studził milczeniem jej wydmusze zachwyty, kiedy wyginała swoje wzorki, ciapki, zawijasy, kiedy prężąc się oraz strosząc na lewo i prawo, dodawała kolejne „achy”. I kiedy wybiła za trzy sekundy północ, właśnie wtedy, prawie-prawie właśnie wtedy miała dodać szesnaste "ach", ale była już zbyt zmęczona, więc nie dodała. Rankiem, z bladego, niepozornego, siwego jajka, leżącego spokojnie obok koszyka, wykluło się pisklę orła. Orzełek prychnął „O, reszka!” i wyfrunął przez otwarte okno w stronę Bulwaru Wschodzącego Słońca. Już nie słyszał życzeń trenowanych do lustra przez wydmuszkę „Wesołych Śniąt, Wesołych Śniąt, Wesołych Śniąt!". Nad miastem Taki Los Angeles rozległ się donośny śpiew nowego dnia.

03.01.2013

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
creep · dnia 04.01.2013 19:00 · Czytań: 708 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 10
Komentarze
Usunięty dnia 04.01.2013 19:18
Właściwie to się fajnie zaczęło:), miłe to wszystko generalnie, choć zabrakło w końcówce czegoś bardziej mocnego. Ta wydmuszka skojarzyła mi się i te jej"ach" z wpatrzoną w siebie, próżnąosobą.

pozdrawiam
julanda dnia 04.01.2013 19:24
Jeśli można, to ja napiszę o wierszu:
R
E
W
E
L
A
C
J
A

i zakończenie rewelacja, a teraz to już tylko reszKa z paragrafów? (Autor musi wiedzieć, że po prostu, zwyczajnie się podoba. :)
Można zatem dalej dłubać w skorupce i wracać do jajka, do orła, ale sympatyczne i mądre!
Pozdrawiam!
Elwira dnia 04.01.2013 19:26
Przyszłam skuszona tytułem, bo normalnie powinno mnie nie być. Klika uwag co do zapisu mam.

Cytat:
"Ach, ach" - mówiła boleśnie ko­lo­ro­wa, pstrokata, upaćkana świątecz­ny­mi kur­czacz­ka­mi wy­dmusz­ka. - "Ach, ach, jak pięknie będę wyglądała lu­dziom w te święta!", i

"Ach, ach - mówiła boleśnie ko­lo­ro­wa, pstrokata, upaćkana świątecz­ny­mi kur­czacz­ka­mi wy­dmusz­ka. - Ach, ach, jak pięknie będę wyglądała lu­dziom w te święta!" I
Cytat:
prychnął: „O(,) resz­ka!”

albo dwukropek, albo cudzysłów
Cytat:
wy­dmuszkę: „Wesołych

jak wyżej

Przyznam, że bardzo ciekawy i nieco komiczny obrazek powstał w mojej wyobraźni, podczas czytania. A kiedy oderwałam się od literalnego znaczenia, otworzyła się semantyka tekstu, której zapisanie zajęłoby o wiele więcej miejsca niż sam utwór, a pewnie i tak nie dałabym rady spisać wszystkiego.

PS: Te kolorki wyglądają fajnie, ale w wersji ciemnej niebieski jest zamazany.

Pozdrawiam.
al-szamanka dnia 04.01.2013 19:31
Ha, z treści wynika, że wydmuszka po trzecim achu dodawała kolejne „achy” - czyli więcej niż jedno - to ile ich w końcu było, gdy z czwartym się wstrzymała? ;)

A tak w ogóle, to podoba mi się Twoja zabawa wydmuszką, orzełkiem (czyżby aluzja do jakiegoś nazwiska ;) ), achami...i słowami. :)
creep dnia 04.01.2013 19:43
miodus - zaproponuj proszę coś mocniejszego, może pokombinujemy ;) może niech ten orzełek wyleci przez zamknięte okno?

a właśnie, zastanawiam się, konieczne mi to "otwarte"? no no jak miał wylecieć, może wystarczy "przez okno"?

julando, dzięki za bytność

Elwira - baardzo dziękuję, oczywiście skruszony zaraz poprawiam błędy

al-szamanka - pomyślę i nad achami, a jak, policzę i zobaczymy co da się zrobić, ŻADNEJ NAZWISKOWEJ aluzji, po prostu, ten było PO POLSKU konieczny ;)

dzięki za pobycie tutaj
Zola111 dnia 04.01.2013 20:42
Ależ to urocze! Gra słów, poczucie humoru, ... cóż: Taki Los!

Cytat:
kiedy wy­gi­nała swoje wzor­ki, ciapki,


- tu zabrałabym "swoje" i już.

Pozdrawiam z podobasiem,

z.
creep dnia 04.01.2013 21:59
policzyłem te "achy", faktycznie coś z tym zrobię

dzięki Zola, pomyślę, na razie myślę, że takie "swoje" jeszcze dodaje szczypty pożądanego tutaj (tutaj, dla potrzeb tekstu) egocentryzmu/egotyzmu?

jeszcze pokombinuję, dzięki ;)
al-szamanka dnia 05.01.2013 09:01
Aż szesnaście!!!
Ale brzmi nie mniej zabawnie co przedtem, a może bardziej.
Jestem specjalistką od achów (szczególnie tych julenkowych), dlatego skrzętnie zwracam na nie uwagę ;) ;) ;)

Pozdrawiam wesoło, niezmiernie usatysfakcjonowana matematycznie :) ;)
creep dnia 05.01.2013 09:13
;) hm, a ja ciągle chcę coś heblować, ... właśnie dodałem motyw czasu: wydaje mi się że "za trzy sekundy północ" bywa w bajkach kluczowe -

pozdrawiam Wszystkich Czytających i Nieczytających :)
al-szamanka dnia 05.01.2013 13:25
"za trzy sekundy północ" znakomicie pasuje :) - prawie abrakadabruje to, co dzieje się potem :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
Darcon
23/03/2024 17:10
To dobry wynik, Zdzisławie, gratuluję. :) Wiele… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty