do P. - al-szamanka
Poezja » Wiersze » do P.
A A A
Od autora: ...

 

podarowałeś mi
przedsmak nadziei

zabrakło nierozstajnych dróg
już nie zakwitnę łąką

stuliłam płatki

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
al-szamanka · dnia 14.01.2013 15:10 · Czytań: 696 · Średnia ocena: 4,67 · Komentarzy: 28
Komentarze
Usunięty dnia 14.01.2013 21:37
Smutny wiersz, choć - stulone płatki też mogą być piękne :) Pozdrawiam ciepło.
kolbertyna dnia 15.01.2013 09:50
Szamanko, mam taką małą sugestię. Cały wiersz jest eteryczny, nastrojowy. I trochę nie pasuje mi do tego zajawka:
Cytat:
za­jawkę na­dziei
. Może odrobinę, zapowiedź, wstęp do, zwiastun. Brzmiałoby delikatniej.

Dalej bardzo smutno, lecz pięknie. Do zamyślenia.

PS.Ten P. powinien dostać w kość za to, co zrobił.
mike17 dnia 15.01.2013 10:12 Ocena: Świetne!
Piękny przekład liryki refleksyjnej.
Klasyczny zabieg poetycki, czyli minimum słów, maksimum treści - tak pisze się perełki, które na długo zapadają w pamięć, nad którymi trzeba się pochylić i podumać.
Jak w przypadku tego utworu, gdzie jasno zarysowana fabuła pozwala ujrzeć cały liryczny obraz, podany przez pełne skromności i prostoty wersy, urzekające bezpretensjonalną szczerością i prawdą, którą w chwilach smutku człowiek dzieli się z drugim człowiekiem.
Plastycznie ukazane płonne nadzieje, brutalność losu i zamknięcie się w sobie.
To bardzo chwyta za serce, porusza, nie pozwala czytać obojętnie.
Zawarłaś w tych kilku wersach ogromny potencjał emocjonalny, potęgę ludzkich namiętności, tego, co wrze jak w tyglu w tych, którzy kochają lub kochali.
Jeśli istnieje pojęcie piękna w smutku, to je bezbłędnie oddałaś.
To się czuje, mocno i wyraźnie.

Odnośnie "zajawki" to za Kolb zmieniłbym ją na coś bardziej poetyckiego, może "preludium?"
Zajawka ujmuje nieco magii wierszowi, wprowadza aurę pospolitości, zwyczajności.
Wiersz jest na tyle liryczny, że brzmiałby lepiej ze słowem niebanalnym, finezyjnym.
al-szamanka dnia 15.01.2013 10:58
Gwiazdo - masz rację, stulone płatki są bardzo piękne. Jest w nich cudowna nieśmiałość, oczekiwanie i marzenie. Potrafią rozkwitnąć niespodzianką :)

Kolbertyno - W pierwotnej wersji był właśnie zwiastun, jednakże w ostatnim momencie wydało mi się, że fonetycznie bardziej pasuje zajawka. Teraz z przyjemnością wracam do tego, co od poczatku być miało :) Ale jeszcze się zastanowię i może zmienię na tchnienie

Mike - Piszesz takie komentarze-poematy, że właściwie każdy z nich powinien być oprawiony w ramkę :) :) :)

Dziękuję Wam :)
kolbertyna dnia 15.01.2013 21:24
Ze zwiastunem brzmi doskonale!
al-szamanka dnia 15.01.2013 21:30
Cieszę się, Kolbertyno :)
julanda dnia 15.01.2013 22:38
Mniatura jak zagadka, sprzeczność, więc myślę. I nie wiem, co się stało peelowi.
Bo, jeśli się drogi nie rozeszły, a zaczęło się pięknie, coż było po drodze o czym nie mówi wiersz?
Czym byłoby spotkanie rozstaju? Może miłość kwitnie tylko na odległość? Razem nie istnieje? Ucieka w stulone płatki?
To nie była miłość, pewne. ;)
Pozdrawiam ślicznie.
al-szamanka dnia 15.01.2013 22:53
Pięć znaków zapytania, Julando :) :) :)
Hmm, zasiałaś nimi we mnie... wahanie.

Pozdrawiam melancholijnie :)
kamyczek dnia 16.01.2013 11:39
al-szamanko, nadzieja przynosi następne świty i pozwala kwiatom rozwinąć płatki. Trzeba tylko uwierzyć.
Bardzo ładna miniatura.
Pozdrawiam. :)
al-szamanka dnia 16.01.2013 16:46
No to uwierzę :)
Dziękuję, Kamyczku :)
FRIDA dnia 18.01.2013 10:40
Mike tak pięknie napisał, że nic już dodać.
Dzisiaj stulone płatki... jutro przyniesie coś nowego i przyjdzie chęć kwitnienia a nawet pylenia.
Pozdrawiam serdecznie.
al-szamanka dnia 18.01.2013 19:22
Ooooo, FRIDA :)
Ale niespodziankę mi sprawiłaś :)
Dziękuję.
Wiolin dnia 21.01.2013 11:15
Witaj Al. Jak miło czytać "prozatorkę " i to jeszcze w takim mini.....Wiele się w nim zmieściło....Oby ów "P" częściej był natchnieniem, ale nie tak smutnym....Pozdrawiam serdecznie.
al-szamanka dnia 21.01.2013 11:23
Dziękuję, Wiolinie :)
Hmm, też sobie tego życzę :)
poeta112 dnia 31.01.2013 15:18
smutny ten wiersz, widać, że peelka
czym się przejmuje.
a nie lepiej otuliłam płatki?
Kushi dnia 06.03.2013 20:27 Ocena: Świetne!
Pięknie szamanko:)
Kilka słów a tak wiele zostało powiedziane, przekazane:)
Najbardziej puenta...:)
Pozdrawiam uśmiechem:)
al-szamanka dnia 08.03.2013 17:14
Ach, Kushi... i znowu do mnie zawitałaś z dobrym słowem.
Może rzeczywiście jest ten wiersz coś wart, jeżeli taka Poetka jak Ty przy nim się zatrzymała.
Dziękuję :)
Miladora dnia 08.03.2013 17:32
A ja tylko z jednym małym "ale", bo widzę, że nikt nie zwrócił na to uwagi. ;)

Cytat:
po­da­ro­wałeś mi
zwi­a­stun na­dziei

Zwiastuna nadziei.

Miłego, Szamanciu. :)
al-szamanka dnia 08.03.2013 17:39
ojej, Miladoro... tak to się odmienia? naprawdę? Nigdy się nie nauczę.
A tak mi już pasowało :)
Dziękuję :)


...ale wiesz co? Po strasznie długim namyśle doszłam do wniosku, że tak się przyzwyczaiłam do [/]zwiastun[/b], iż do niego powróciłam... strasznie by mi czegoś brakowało, prawie boleśnie. Niech już tak pozostanie.
W następnych wierszach, o ile je w ogóle napiszę, postaram się poprawić. Zgoda?

Pozdrawiam ciepełkiem górskiego halniaka :)
Miladora dnia 08.03.2013 23:19
al-szamanka napisał/a:
Po strasznie długim namyśle doszłam do wniosku, że tak się przyzwyczaiłam do [/]zwiastun[/b], iż do niego powróciłam...

Aaaaaaaaaaaa.... nie rób tego, Szamancia.
Błąd gramatyczny to błąd i już.
Nie można się przyzwyczajać, bo to Ci zostanie i zleniwiejesz. ;))))
Zmieniaj na poprawną formę, bo wyłazi jak gwóźdź ze ściany w tak krótkim utworze.

Buźka :)
julanda dnia 08.03.2013 23:29
Al, dobry wieczór, ja wiem, że Miladora ma rację.:) Powinnaś słuchać. Wiem, że brzmi dziwnie: "zwiastuna", ale PP to marka, poprawność i szczegół, szkoła dobrej marki, a Miladora, to najlepszy Anioł!
Buziak!
al-szamanka dnia 09.03.2013 05:50
No i jestem w kropce, bo ja, niegramatyczna, zaczęłam się zastanawiać!!!!!, czym jest w tym przypadku zwiastun - dopełniaczem, czy biernikiem. Istna łamigłówka.

Dziewczyny zasiałyście we mnie niepokój :) :) :)
julanda dnia 09.03.2013 06:50
Al, najprościej, wg mnie ;): usuwasz mi, podnosisz zwiastuna do pierwszego wersu i masz oryginalny wiersz, mnie się podoba
Ale[/i[i]], ale, to Twój wiersz, więc jeśli miałabyś go przestać lubić, niech pozostanie takim jak jest.
Pozdrawiam.:)
Usunięty dnia 04.10.2013 22:31 Ocena: Bardzo dobre
Niepokój w pełni uzasadniony. W końcu wplątać do tej drobinki "zwiastuna", to jakby wrzucić "kartofla". Ale co błąd, to błąd. A gdyby tak podarował przedsmak nadziei? Albo znamię nadziei? Obietnica nadziei też nie brzmi źle, ale trochę zmienia kierunek. Coś z tym bykiem trzeba zrobić, bo maleństwo warte doskonałości.
al-szamanka dnia 29.11.2017 22:54
Chyba męczył mnie zwiastun przez te wszystkie lata.
Wróciłam... nie wiedzialam, że i Ty tu byłaś, Morfino :)
Dziękuję, zabieram przedsmak :)
wiosna dnia 03.09.2019 11:04
Hej Al:)
Ładny, smutny przekaz.
Co do zwiastuna*(przepraszam, że wracam, ale przeczytałam komentarze i nie mogłam się powstrzymać) moim zdaniem miałaś poprawnie. podarowałeś mi kogo? co? zwiastun.
Gdyby było kogo? czego? to zwiastuna* jak najbardziej:)
Przecież przedsmak* też masz w bierniku, a nie w dopełniaczu. I OK:)
al-szamanka dnia 03.09.2019 15:19
Do dzisiaj jestem przekonana, że jednak zwiastun, ale zasiano niepewność.
Dziękuję, że zechciałaś się wczytać.

pozdrawiam ciepło :)
wiosna dnia 03.09.2019 15:41
I dobrze jesteś przekonana:)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty