Bragga wierszoklety - Materazzone
Poezja » Wiersze » Bragga wierszoklety
A A A
Klasyfikacja wiekowa: +18

gdy kum kumowi prawdę powie
gdy wszystko już będzie chuj warte
ja choćby sam w szranki stanę
opróżnię butelkę, szklanka po szklance

A ty niewierny tomaszu
co chciałbyć jak ten z akwionu
daleko ci kocie do nich
A co dopiero do mnie.

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Materazzone · dnia 27.01.2013 19:30 · Czytań: 744 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 17
Komentarze
otka dnia 28.01.2013 19:19
Jakaś niekonsekwentna ta twoja interpunkcja.

gdy kum kumowi prawdę powie
i wszystko będzie już chuj warte
choćbym był sam to w szranki stanę
zmieszczę butelki w jednej szklance
- wyrównałam ciut rytm w tekście, bo źle się czytało, ostatni wers jest jaki jest, ale w sumie chyba załapiesz, o co chodzi. Rym niekonsekwentny, zobacz, warte-szklance ok, ale powie i stanę też powinny się do czegoś mieć.

a ty Tomaszu zły niewierny
co chciał być jak ten z Akwionu
- poprawiłam literówkę, chyba że to jakiś neologizm (lepiej, żeby literówka).
daleko ci kocie do nich
A co dopiero do mnie.
- ?! a cel tych dwóch wersów możesz wytłumaczyć?

Pozdro.
Materazzone dnia 28.01.2013 19:39
Nie lubię ingerencji w treść, choćby rymy, słowa, kontekst i co tylko w ogóle sensu nie miały. Malarzom też będziesz obraz poprawiać bo zielony do niebieskiego nie pasuję ? Wiem, że to z dobrych chęci, tylko jakoś tak po prostu tego nie lubię i trochę nie rozumiem. Cenne uwagi, fakt faktem tylko po co zmieniać tekst ?

Tomek x co niewierny jest, chce uwierzyć jak ten z Akwionu. Daleko mu do świętych, a jeszcze dalej do mnie. Takie małe wywyższenie się, w końcu to Bragga.
Walburga dnia 28.01.2013 21:05
Nie jest to arcydzieło ale szczerze to... podobasz mi się chłopie. ;D
Zaraz poczytam sobie resztę twoich wypocin.
Pozdrawiam i życzę sukcesów ;)
otka dnia 29.01.2013 09:57
Moje zdanie o obrazie jeszcze nie zmienia jego kolorów. Tylko tak mi się przypomniało, że interpunkcja ma swoje zasady i rymowane wiersze też.
Materazzone dnia 29.01.2013 15:59
Zasady są po to żeby je łamać.
Nie chce być źle rozumiany, nie to, że nie akceptuje krytyki czy jakby nie szanuję tego, że de facto mi pomagasz. Tylko mam taką awersję do ingerencji w to co piszę, mówię, rysuję, tworze ogółem.

Zdanie można mieć i wyrażać je bez zmieniania, dopisywania i układanie czegoś pod własne zdanie i gust :)
ks-hp dnia 13.02.2013 00:05
Akwion to kolejny neologizm? Czy zwykła ignorancja Autora? Miłego.
Materazzone dnia 13.02.2013 07:29
zwykła ignorancja.
ks-hp dnia 13.02.2013 12:53
Widzę, że rodzi się kolejny Wielki Poeta, który ma za nic otoczenie - tłusta duma rozpycha go jeszcze bardziej, aż ostatecznie odejdzie z tego portalu dla maluczkich. Tekst jest do tyłka, a pewne znamiona poezji nie czynią go jeszcze wierszem. Ot, czcze paplanie niewydarzonego i niespełnionego 'artysty', który mówi, co ślina na język przyniesie... czy klawisze do edytora. Miłego.
Materazzone dnia 13.02.2013 17:50
Święta racja. Szkoda tylko, że nic a nic z tego nie zrozumiałeś/aś. Obrażasz ludzi i mówisz o pysze i innych takich samemu rzucając tymi uczuciami. Błędne koło totalnego bezsensu. Wolność słowa mamy, a słowem wyjaśnienia tak aby było jasne. Bragga: podgatunek, styl muzyki rap, w którym należy się przechwalać wychwalać i uważać za najlepszego, posiadającego wszystko co najlepsze itd. to moja definicja prostego człowieka.

Taka ocena kogoś bez zaznajomienia się z całością, z tym człowiekiem, z jego życiem i tym co mówi i myśli jest po prostu obleśna.
ks-hp dnia 13.02.2013 23:59
Tylko że bardziej odniosłem się do Twojej odpowiedzi w komentarzu, a nie istoty wiersza. Jeśli zaś o ten chodzi - niczego szczególnego w nim nie widzę, poza tym błędem, który jest chyba po to, żeby zachować rym. Przyszła mi do głowy jeszcze myśl, że mogłoby to być celowe przeinaczenie nazwy miejscowości, tylko że dla mnie brzmi to jak tandetna, naciągana wymówka... Miłego.
Materazzone dnia 14.02.2013 08:17
Pewnego Tomka z Akwionu wyróżnia fakt, że uwierzył. Tutaj mamy pewnego niewiarka, który nie bardzo ma jak uwierzyć, nie może lub nie chce uwierzyć. Potem jest zwrot do tajemniczych "nich" czyli po prostu innych świętych. Mój komentarz był po prostu dość mocno zabarwioną sarkazmem odpowiedzią na Twoje pytanie. Sugerowało od razu odpowiedź, która już miałeś z góry ustaloną. Pytanie było tylko samousprawiedliwieniem i pewnego rodzaju zasłoną dymną, która miała tylko potwierdzić z góry założoną tezę. Dostałeś czego chciałeś, a ja mam pełną satysfakcje, że moja odpowiedź wpasowała się w gust. Zastanowił bym się jeszcze 10 razy zanim następnym razem kogoś bym tak łatwo ocenił.

Co do samego wiersza, to uwagi masz słuszne, masz prawo do własnego zdania i jego wyrażania. Nawet należałoby to robić !

Pozdrawiam.
Materazzone
ks-hp dnia 14.02.2013 12:53
Portal nauczył mnie takiego oceniania ludzi - takich jak Ty pojawiało się tu na pęczki. Nie wnioskuję tego tylko po odpowiedzi na moje pytanie, wnioskuję po poprzednich komentarzach, jak i zachowaniu pod Twoimi wierszami. Albo jego braku. Miłego.
Materazzone dnia 14.02.2013 15:45
Nigdy w życiu nie wywyższałem się, nie uważałem i nie uważam tego portalu za miejsce dla małych, a wręcz przeciwnie. Nie mam rozbujanego, oszalałego ego, nie obrażam ludzi i nie oceniam ich. Bronie tylko i wyłącznie swojego zdania i swoich przekonań oraz samego siebie. To internet więc zasady są troszkę inne niż w życiu za oknem. Jednak jak ktoś pyskaty tam, to tym bardziej tu.

Pozdrawiam
ks-hp dnia 15.02.2013 10:55
Oczywiście, a istnieją również ludzie, którzy bronią swojego zdania, mimo że nie mają racji i ślepo brną w pewności siebie. O takich właśnie mówię... Miłego.
Materazzone dnia 15.02.2013 16:06
Trzeba komuś udowodnić, że nie ma racji. Jeżeli spotka to mnie, wtedy przyznam, że popełniłem błąd. Tylko tutaj trzeba logicznej, intelektualnej rozmowy zamiast rzucania epitetami i określania kogoś z góry według własnej miary. Wydaję mi się, że osiągnęliśmy ten poziom komunikowania się i możemy normalnie wymieniać swoje zdania.

Pozdrawiam !
ks-hp dnia 15.02.2013 23:22
Jak więc wspomniałem, na portalu nauczyłem się jednego - nawet kiedy próbujesz silnymi argumentami udowodnić komuś brak racji czy jakieś uchybienie, to i tak opornie będzie reagował. Stąd nie widzę sensu w artykułowaniu argumentów (a znalazłbym parę), tylko że odechciewa się dyskusji, kiedy widzę, że ktoś ma za nic pożyteczne wskazówki, "bo po prostu ich nie lubi" czy otwarcie nie przyzna, że coś jest błędem, "bo było celowe".
A poziom komunikowania się jest mierny... co to za komunikacja za pośrednictwem Internetu, gdzie każdy może być, kim chce. Owszem, normalnie wymieniać zdania można i na tym polu, acz jest zbyt szerokie - w negatywnym tej frazy znaczeniu - do popisu. Miłego.
Materazzone dnia 16.02.2013 07:45
"Nie lubię tego" było użyte dosłownie i nie odnosiło się bezpośrednio do samych poprawkę a faktu, że nie lubię jak się mnie poprawia, same wskazówki zostały przyjęte, co z resztą też napisałem. Wydaję mi się, że powinieneś więcej wiary w ludzi zainwestować i troszkę mniej się przejmować tym co jest w internecie i więcej dystansu !
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
Darcon
23/03/2024 17:10
To dobry wynik, Zdzisławie, gratuluję. :) Wiele… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty