nie chcę spać sama - Janka
Proza » Obyczajowe » nie chcę spać sama
A A A
Od autora: Bądźcie szczerzy

Jestem młoda , a czuję się staro leżąc w łóżku o północy. Czuję niemoc. Chcę krzyczeć , jednak stać mnie tylko na cichy płacz pod poduszką. Spoglądając w okno wyczekuje ciebie. Nie wiem na co liczę , chcę tylko żebyś był. Czuję straszną i nieopisaną samotność i pustkę. Trzymając koc w objęciach wiem , że nie chcę już spać sama. potrzebóję ciebie. Chcę abyś  mi pomógł z tym z czym ja sobie nie radzę. 

Chcę żebyś potrzymał mnie za ręke dłużej niż wymaga tego savoir-vivre , abyś popatrzył w oczy ot tak dla przyjemności . Chcę żebyś mocnym ramieniem uczynił mnie żywą, byś wyrwał mnie z niemocy i marazmu. Chcę żebyś tylko porozmawiał ze mną , może coś zmienił w tym trwaniu . Tylko tyle , czy to tak dużo? Dla ciebie chyba za dużo . Czemu jeszcze cie nie ma , ja czekam i nie chcę już spać sama...

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Janka · dnia 28.01.2013 09:24 · Czytań: 298 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 3
Inne artykuły tego autora:
  • Brak
Komentarze
viktoria12 dnia 28.01.2013 14:20
Moim zdaniem: stać Cię na więcej,chociaż nie jest źle. Ale daj mu popalić, bo kreujesz peelkę, która logicznie myśli. Niech ta, przecież smutna bardzo scena, zostanie ubarwiona np. rzuceniem szklanką w ścianę. Znam wrażenie pustki, tylko trzeba ją zapełnić. Niech bohater wie, co stracił. Wszystko w Twoich rękach, przecież chcesz pisać. Spraw, że będę zaglądać do Twoich tekstów. Pamiętaj, że przecinka, stawianego po wyrazach, nie oddzielamy spacją, np. Jestem młoda, a czuję się staro. Również rzecz tyczy kropek. Bez spacji. Powodzenia.
Powodzenia.
Wasinka dnia 28.01.2013 15:04
Cytat:
Je­stem młoda(niepotrzebna spacja) , a czuję się staro(,) leżąc w łóżku o północy. Czuję (zbędne powtózenie) nie­moc. Chcę krzy­czeć(zbędna spacja) , je­d­nak stać mnie tylko na cichy płacz pod po­du­szką. Spoglądając w okno(,) wy­cze­ku­j(ę) cie­bie. Nie wiem(,) na co liczę , chcę tylko(,) żebyś był. Czuję straszną i nie­opi­saną sa­mo­t­ność i pustkę (nieładnie brzmi powtarzanie tutaj "i" ) . Trzy­mając koc w objęciach(,) wiem , że nie chcę już spać sama. ( P )o­trzebó(ortograf)ję cie­bie. Chcę(,) abyś  mi pomógł z tym(,) z czym ja sobie nie radzę. Chcę(,) żebyś po­trzy­mał mnie za ręke dłużej(,) niż wy­ma­ga tego sa­vo­ir-vi­vre , abyś po­pa­trzył w oczy ot tak(,) dla przy­je­m­ności . Chcę(,) żebyś mo­c­nym ra­mie­ni­em uczy­nił mnie żywą, byś wyrwał mnie (powtarzanie zaimków nie jest zgrabne) z nie­mo­cy i ma­ra­zmu. Chcę(,) żebyś tylko po­roz­ma­wiał ze mną , może coś zmie­nił w tym tr­wa­niu . Tylko tyle , czy to tak dużo? Dla cie­bie chyba za dużo . Czemu je­sz­cze ci(ę) nie ma , ja (spokojnie może być bez "ja" ) cze­kam i nie chcę już spać sama...


Jak widzisz, Janko, sporo jest do poprawienia. Interpunkcja szwankuje, spacje też warto uporządkować. Zdarzył się nawet błąd ort., brakuje ogonków. Widzę, że starasz się używać powtórzeń jako dodatkowego środka w wyrażeniu siebie (narratorki), ale nie wszystkie wyglądają na celowe. A czasem, gdy się zbyt wiele razy coś powtórzy (nawet z zamierzeniem), siła zaczyna tracić moc.
Widzę chęć pisania, przenoszenia emocji na papier (na klawiaturę). Jest też delikatność i wrażliwość. To dobra baza, by opowiedzieć interesującą historię (zdarzeń czy uczuć).

Pozdrawiam z uśmiechem.
Druus dnia 28.01.2013 15:11
Tekst króciutki, a błędów w nim od groma. Denerwuje to strasznie. Jeśli chodzi o treść, mnie nie powala. Chociaż mam przeczucie, że musiałaś to z siebie wyrzucić.
Trzeba ćwiczyć i będzie lepiej. Miłego.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
Darcon
23/03/2024 17:10
To dobry wynik, Zdzisławie, gratuluję. :) Wiele… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty