Ostatnia filiżanka kawy - pfdw26
Kategoria Konkursowa » Konkurs "Armagedon" (proza) » Ostatnia filiżanka kawy
A A A

   Leniwe, niedzielne popołudnie nie zwiastowało niczego nadzwyczajnego. Siedziałam w fotelu z filiżanką kawy i ulubioną książką w ręku. Krople deszczu stukały w szybę okna, a słońce nieśmiało wyglądało zza chmur.

   Nagle zaczęło się dziać coś dziwnego. Zdziwiona, wstałam z fotela i wyjrzałam przez okno. Widok, który zobaczyłam, zmroził mnie. Chłodny, jesienny deszcz zmienił się w wielką ulewę. Słońce zaszło za chmurami, a niebo całkowicie się ściemniło. Przerażeni ludzie zaczęli wybiegać na ulice, krzycząc przeraźliwie. Był to widok. jakiego nikt nie mógł sobie nawet wyobrazić. Nastąpiła seria kolorowych rozbłysków. Ziemia zaczęła się szybciej kręcić i rozstępywać. Niebo owiała mgła, trąba powietrzna szalała, przewracając kolejne budynki jak domki z kart. Zbliżała się coraz szybciej. Trzymana przeze mnie filiżanka wypadła mi z ręki, tłukąc się na miliony małych kawałeczków, a kawa rozlała się, tworząc wielką plamę na dywanie. Myśli mnożyły się z każdą chwilą.Strach przeplatał się z nadzieją i paniką. Całe życie stanęło mi przed oczami; wszystkie wspomnienia, ostatnie słowa powiedziane do najbliższych, ostatnia kawa wypita przed wyjściem do pracy...

   Wtedy zostały one brutalnie przerwane. Zabójczy huragan dopadł także mnie. Zabrał mi duszę, pozbawił uczuć, niczym morderca, który bez skrupułów wyrywa swojej ofierze serce z piersi. 

   Nastał armagedon. Pozostała tylko pustka i wszechogarniająca ciemność. Ludzie zniknęli w otchłani. Koniec świata był nieunikniony. 

   Czy tak on będzie wyglądał, nie wie nikt. Nikt też nie zna dnia ani godziny. Wszyscy się go jednak boimy.

   

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
pfdw26 · dnia 31.01.2013 00:05 · Czytań: 585 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 2
Inne artykuły tego autora:
  • Brak
Komentarze
Elwira dnia 01.03.2013 11:00
Słońce zaszło za chmurami
Zaszło za chmury albo skryło się za chmurami

Ziemia zaczęła się szybciej kręcić i rozstępywać.
rozstępować

Trzymana przeze mnie filiżanka wypadła mi z ręki, tłukąc się na miliony małych kawałeczków, a kawa rozlała się, tworząc wielką plamę na dywanie. Myśli mnożyły się z każdą chwilą.Strach przeplatał się z nadzieją
Filiżanka wypadła mi z ręki – wystarczy; 4 razy się

ostatnie słowa(,) powiedziane do najbliższych, ostatnia kawa(,) wypita przed wyjściem do pracy...
przecież wcale nie wypita, tylko wylana, a wyjścia do pracy wcale nie było…

bez skrupułów wyrywa swojej ofierze serce z piersi.
Swojej – zbędne

Apokaliptyczna wizja. Wiarygodna, jestem gotowa w nią uwierzyć. Tyle tylko, że w żaden sposób mnie to opowiadanie nie zaskoczyło, nie wniosło nic nowego w moje postrzeganie końca świata – ma być zagłada, jest zagłada. Aczkolwiek ciekawie opisane wrażenia postaci.
Pozdrawiam.
Wasinka dnia 05.03.2013 21:59
Powyżej wskazano już, co można by poprawić (co w sumie jak na tak krótki tekst, to - jak widzisz - sporo), nie będę wiec powtarzać.
tekst w zasadzie mało odkrywczy, krótki opis końca świata po prostu, niczym nie zaskakujący do tego.
Ale można tu sobie podłożyć podtekst, metaforę dojrzeć, tylko że nie jestem pewna, czy taki był zamysł...
Tak czy siak - nie trochę mało, by się zatrzymać na dłużej.

Pozdrawiam księżycowo.
Powodzenia! :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
Darcon
23/03/2024 17:10
To dobry wynik, Zdzisławie, gratuluję. :) Wiele… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty