E-żywot po krótce - weronikulus
Proza » Inne » E-żywot po krótce
A A A
Od autora: Weronikulus/ E-żywot po krótce

Ciągłe i powszechne wizualizacje wkraczające na gruntowne e-rzeczywistości mogą nas umiejętnie obnażyć.

Weźmy pod uwagę sytuację, w której stworzony i poruszony zostaje pomysł e-szaty. Nasza wypromowana nowość wymaga obecności internetu, który może być zamiennikiem słowa "teraźniejszość" (na potwierdzenie tegoż subtelnego procesu można przywołać słowa-hasła, które bamcem fundamentalnym każą załapywać od lat najmłodszych: "nasza era komputera!!").
E-szata to nasze codzienne ubranie, które istnieje tylko w połączeniu z siecią. W zasadzie nieograniczone. W tej sytuacji można by spokojnie rzec o jakimś poautsejderowanym osobniku - "golas"- i kto wie, czy to słowo nie stało by się synonimem "głupiec"? Nasz nagus naiwnie krzyczy "te wasze kreacje nie istnieją", już dawno nudząc powszechnie widokiem swego członka.

Jeżeli istnieją internetowe cmentarze z wklikiwanymi świecami, to dlaczego nie mogłyby powstać e-roraty? Dość dużym osiągnięciem mogłoby być niesienie lampionu o 6:00 rano za pomocą dwóch strzałek i entera. Pewien obowiązek, który od razu ułatwiłby statystyki.

Cały ten e-świat, który z łatwością stawia przy tematach napikselowane serduszka, wyrażając kiepską ironię bądź kulawą aprobatę, kasuje słowa. Śmierdzące minki uzupełniają wagę słów. Nic nie kosztują, a szeroko jeżdżą roztańczonym (rozdygotanym) walcem po głowach, próbując uzyskać akceptacje rzeczy. Wolno się naubóstwiać znaczeniowo, jak również pozostając w temacie, porozumiewać bez konkretnego, o jakimś kolorze wyrażenia. Można się pocić w tym samym e-sweterku o motywie ust krzyczących "fuck", bo taka moda. Tylko czy to istnieje?

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
weronikulus · dnia 18.02.2013 08:17 · Czytań: 651 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 8
Komentarze
Dobra Cobra dnia 18.02.2013 09:33
Taaa, masz rację. Właściwie to jak się zastanowić, to już teraz tak jest, jak opisujesz. Wirtualna rzeczywistośc przysłoniła wielu życie w realu.

Taki np. sukces portalu GroboNet, gdzie możesz pooglądać groby nieznanych ludzi, ale też znaleźć kogoś znajomego, gdzie został pochowany i jak wygląda jego miejsce pochówku.

Twoja wizja nie jest aż taka futrystyczna. To się dzieje już dziś.


Ukłony,


Dobra Cobra
Monia81 dnia 18.02.2013 15:58
Ciekawe spostrzeżenie. Jeszcze trochę, a nie będziemy mieli czsu na prawdziwe spotkania przy filiżance kawy, a szkoda.


Pozdrawiam
wienczyslaw dnia 18.02.2013 18:13
tak... emotikonki to będzie nowy e-elementarz
Usunięty dnia 19.02.2013 18:40
A mnie się wydaje, że wszystko tak samo nie istnieje. Istnienie jest rzadkością nad rzadkościami.
Wasinka dnia 19.02.2013 19:35
Dla niektórych e-żywot istnieje bardziej niż niewirtualność. To nowy sposób na zakładanie masek, jak też nowy sposób na nieśmiałość. Ułuda istnienia... A może to jest właśnie dopełnienie "normalnej" egzystencji, dzięki której możemy odkryć siebie na nowo, czasem od innej strony? Może istniejemy głębiej, a może nie istniejemy wcale, jeżeli potrzebujemy większego bycia niż w rzeczywistej rzeczywistości. nie powiem nic oryginalnego - ale to przypuszczalnie sprawa zupełnie indywidualna, zależna od podejścia, potrzeb, osobowości.

A tutaj mikrusy ewentualne:
Cytat:
słowo nie stało by się
- stałoby
Cytat:
jak również(,) pozostając w temacie,

No i w tytule masz po krótce, a winno być raczej pokrótce. Chyba że "krótce" to jakiś sposób na nową płaszczyznę słowną.

Pozdrawiam wieczorowo.
weronikulus dnia 23.02.2013 12:21
Ekszynie,
co też zatem sobie dzisiaj podistniejowieje?
Usunięty dnia 23.02.2013 17:03
Jakieś najścia na siebie istnieją. W sensie interakcje podmiotu z rzeczywistością, iskrzenie między nimi. Bo nie chodzi o tup butem w płytę chodnikową, bo chodnik to makijaż, a makijaż to rodzaj oszustwa.
Istnienie jest czymś koniecznym i wiecznym, a nie tymczasowym. Ja bym pod e-żywot podciągnął całe kulturalne życie, cywilizację.
Bycie w necie wcale nie jest czymś mniej realnym, od chodzenia po sklepach. Ta sama iluzja czynienia czegoś.
weronikulus dnia 23.02.2013 18:16
E-żywot jest tylko pewną zauważalną specyfiką, która zaczyna narastać w e-istnienie nieistniejącej struktury. Niby każdy o tym wie i jest to banalizm codzienności zakotwiczony w wirtualne śmierdzące serduszko, ale uważam za konieczne (co już ma cechy istnienia wg tego co pan napisał) mówienia o tym na własnym poziomie istnienia.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
Darcon
23/03/2024 17:10
To dobry wynik, Zdzisławie, gratuluję. :) Wiele… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty