Skórka za wyprawkę - czyli nie dajmy się zwariować - Okon
Proza » Groteska » Skórka za wyprawkę - czyli nie dajmy się zwariować
A A A



Od kilku miesięcy z uwagą śledzę i podziwiam wysiłki naszego rządu jak i poszczególnych urzędników w pracach na temat utylizacji oraz wywozu materiałów pochodzących z nadprodukcji odpadów komunalnych..
Wyzbywanie się śmieci od tak zwanego łebka może prowadzić do nadużyć kryminogennych. Bo też i nie od dzisiaj wiadomo że zbyt często zdarzają się nieprawidłowości w temacie miejsca zamieszkiwania oraz tak zwanego meldunku. Nieufność władzy jest w tym wypadku zatem jak najbardziej na miejscu.
Sposób drugi jest znacznie sprawiedliwszy ale też obarczony pewnym marginesem błędu.
Do dzisiaj tak naprawdę nie znamy ileż to metr kwadratowy lokalu jest w stanie wyprodukować metrów sześciennych odpadów. Nie dopracowano się jeszcze odpowiedniego wzoru bądź też programu komputerowego do tych jakże skomplikowanych wyliczeń
Ja dzięki wielogodzinnym intensywnym rozmyślaniom odnalazłem sposób trzeci na który do dzisiaj nikt nie wpadł a mianowicie ciężar wytwarzanych odpadów komunalnych powiązałbym z wagą ciała poszczególnego płatnika. Wystarczyłoby w urzędzie gminnym zainstalować najzwyklejszą wagę dziesiętną i stworzyć odpowiednie stanowisko pracy z tak zwanym certyfikatem zaprzysiężonego wagowego. Bo to przecież nie od dzisiaj wiadomo że tęga czyli gruba osoba o wiele więcej konsumuje o osoby chudej czyli tak zwanej szczupłej. Dajmy na to grubas nie poprzestanie na jednym opakowaniu serka czy też butelce napoju, on by utrzymać tuszę zjada dwu , trzy, ba nawet i pięciokrotnie więcej. Produkując tyleż samo więcej odpadów. Podobnie ma się rzecz w ubiorze osobistym wystarczy porównać namiot do dziecinnej parasolki i też wiadomo o co chodzi..
Przy tej okazji można by wykryć wiele niewykrywalnych na dzisiaj przestępstw natury kryminalnej. Wystarczyłoby aby urząd gminny zaczął ściślej współpracować z urzędem finansowym, odpowiednio kontrolując wagę ciała poszczególnych osobników do wielkości dochodów i tu jesteśmy w domu po kilku latach systematycznej pracy nikt nikogo nie wyzywał by od złodziei bądź darmozjadów.
Jest i czwarta korzyść o wiele ważniejsza w tym kryzysowym czasie a mianowicie miejsca pracy. Setki ba nawet tysiące nowych miejsc pracy tak bardzo ostatnio nam potrzebnych znaleźliby nowi pracobiorcy.. Koniec, końców mówiąc. Obywatel na własnej skórze odczuliby korzyści płynące z ciężkiej i jakże często niedocenianej pracy naszych urzędów.

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Okon · dnia 04.03.2013 08:55 · Czytań: 971 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 3
Komentarze
Elwira dnia 04.03.2013 08:55
Cytat:
naszego rządu(,) jak i poszczególnych urzędników(,) w pracach na temat utylizacji oraz wywozu materiałów(,) pochodzących z nadprodukcji odpadów komunalnych..

jedna kropka za dużo
Cytat:
dzisiaj wiadomo(,) że zbyt często zdarzają

Cytat:
znacznie sprawiedliwszy(,) ale też obarczony

Cytat:
[naprawdę nie znamy(,) ileż to metr kwadratowy /quote]
poprawniej byłoby napisać: nie wiemy
[quote]wyliczeń(.)
Ja(,) dzięki wielogodzinnym intensywnym rozmyślaniom(,) odnalazłem sposób trzeci(,) na który do dzisiaj nikt nie wpadł(,) a mianowicie

Cytat:
dzisiaj wiadomo(,) że tęga(,) czyli gruba osoba o wiele

Cytat:
o wiele więcej konsumuje o osoby chudej(,) czyli tak zwanej szczupłej

od osoby; szyk: konsumuje o wiele więcej...
Cytat:
on(,) by utrzymać tuszę(,) zjada dwu , trzy, ba(,) nawet

Cytat:
w ubiorze osobistym(,) wystarczy porównać namiot do dziecinnej parasolki i też wiadomo(,) o co chodzi..

Jedna kropka za dużo
Cytat:
Wystarczyłoby(,) aby urząd gminny

Cytat:
wielkości dochodów(.) i(I) tu jesteśmy w domu(.) (P)po kilku latach


Cytat:
nie wyzywał by od złodziei bądź darmozjadów.

wyzywałby
Cytat:
czwarta korzyść(,) o wiele ważniejsza w tym kryzysowym czasie(,) a mianowicie


Cytat:
Setki(,) ba nawet tysiące nowych miejsc pracy(,) tak bardzo ostatnio nam potrzebnych(,) znaleźliby nowi pracobiorcy..

pracy, pracownicy - powtórka, i znowu jedna kropka za dużo
Cytat:
Koniec, końców mówiąc.

bez przecinka
Cytat:
odczuliby korzyści(,) płynące z ciężkiej


Pozostaje pytanie, czy kobiety tak łatwo dałyby się ważyć i czy nie byłoby to uwłaczaniem godności osobistej. Bo niby jak taka pani z wielkim brzuszkiem i oponkami mogłaby spokojnie patrzeć na dokument urzędowy? I jeszcze należałoby robić dopłaty za mięsień piwny, wiadomo, puszki. A co z ciężarnymi? Batonów nie jedzą, a tyją. I leciutkie dziecko brudzi dziennie kilka pampersów... Trochę niedopracowana teoria.
Nie mniej jednak obecny system wymaga zmian, a Twoja propozycja jest nie mniej absurdalna od tych, które nam obecnie proponują gminy.
Pozdrawiam serdecznie.
Okon dnia 04.03.2013 19:07
Dzięki Elwiro za pomoc. Niebawem poprawię swój tekst. U nas miało być z metra2. Na dzisiaj zrobiono od łebka a mówią że nie ma odpowiedzialności zbiorowej. :-)
Pozdrawiam
Okoń
wienczyslaw dnia 04.03.2013 22:48
no, ale gdyby tak każdy wziął się za siebie i schudł, to by było na mniej coraz. nas Polaków!!!!!
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty