Zakaz milczenia. część 1 - Avallinka
Proza » Inne » Zakaz milczenia. część 1
A A A
Od autora: Tomasz Jakubiak - "Uwierz w anioły"
***
Uwierz w Anioły,
nawet jeśli ich skrzydła są czarne."



Uwierzyłam. Dawno temu, gdy spotkałam pewnego człowieka. Pomógł mi się zmienić. Z czerni w biel. Uwierzyłam, bo podświadomie wiedziałam jak wielką moc ma człowiek, mimo swoich wad. Nie dorównujemy aniołom. Nie mamy skrzydeł. Popełniamy błędy. Wątpimy. Aczkolwiek to, co nas czyni wyjątkowymi to nasze człowieczeństwo. Nie uczą tego w szkole, gdyż tam - według nauki popularnej zaliczamy się do homo sapiens, gatunku który podporządkował sobie świat. Czasami postępujemy w okropny sposób. Tuszujemy prawdę. Żyjemy w kłamstwie, obrastając brudem własnych odpadków, niekoniecznie tych materialnych. Człowieczeństwo z biegiem lat gdzieś nam umknęło. Przez palce. Biegamy, szalejemy, pracujemy. Staramy się być wyjątkowi, zapominając, co tak naprawdę czyni nas takimi. Poezja? Słowa? Dusza?

***

"Uwierz w diabła,
choćby na jego rogach spoczywała
płonąca aureola."

Uwierzyłam. Bo skoro istnieje niebo musi też istnieć piekło. Wyobrażałam je sobie całkowicie w inny sposób. Miało być tradycyjne - z potworami mającymi rogi na czole i ognistym żarem w oczach.. Tymczasem moje piekło ma kształt koła, z cyferkami i wskazówką, która nieubłagalnie zabiera mi wolność. Zgodziłam się jednakże na taki cyrograf. Mam obowiązki, naukę, szkołę. Daleko mi do perfekcji, bo wciąż brakuje mi czasu na wszystko to, co chciałabym napisać. Brakuje mi pięciu minut by usiąść i spisać wspomnienia. Moje niebo jest białe.

***
"Uwierz w ślepą miłość
i równie ślepą nienawiść."


Uwierzyłam. Aczkolwiek minęło sporo czasu nim ją dostrzegłam. Ludzie zapewniali mnie o tym, ale ja nie chciałam słuchać. Miałam swoje racje, których trzymałam się usilnie, niczym ostatniego koła ratunkowego, które zawiodło. Podobno nie można przed tym uciec, nie można tego kupić, posiąść, a życie bez tego powoduje, że człowiek staje się niczym miedź brzęcząca. Ludzie ci tego zazdroszczą, hartują twoja odporność na nienawiść, wystawiają na próby. Mimo wszystko, nie poddałam się. Wierzę, że dopóki walczę, jestem zwycięzcą.

***
"Uwierz w słowa, z których szydzi czas.
Uwierz w strach."


Uwierzyłam. Boję się bowiem, że za kilka lat nikt nie będzie o mnie pamiętać. Zapomną o tym co mówiłam i pisałam. Kartki zeszytów pożółkną. Przestaną mieć swoją wartość. Tego boję się najbardziej. Kilka lat temu eksperymentowałam. Przestraszyłam się ludzkiej nienawiści i za wszelką cenę chciałam pokazać - nie tyle im, co sobie - że mogę być kimś więcej. Czas jednak z tego zadrwił. Dziś nie postępuję już jak dawniej. Zmieniłam marzenia.

***
"Uwierz oczom i spragnionym dłoniom
obrazom pełnym barw i zaklętego
Milczenia."


Uwierzyłam. Ta siła jest we mnie. Nie trzeba zbyt wiele mówić i pisać, by przekazać coś sensownego. Najpiękniejsze są otwarte, niedokończone historie. To możliwość zmiany biegu postępowania, życia. To możliwość bycia artystą. To nauka o milczeniu. Każde słowo to kalejdoskop wspomnień. Jedno pochłania tysiące. Poezja uczy wrażliwości, by móc odkrywać obrazy pełne barw. Milczące.

***
"Uwierz w dotyk, w muzykę i w głos
i w ciszę."


Uwierzyłam. Kiedyś ktoś zagrał mi na fortepianie. Było to w dużej sali kameralnej, a ja niczym dziecko, zapatrzona w nuty, śledziłam poczynania kompozytora. Byłam pełna podziwu, zafascynowana wynalazkiem ludzkości. Muzyka od tamtego czasu stała się dla wyjątkowa. Jest ona lekarstwem na każdą chorobę. Jest moim natchnieniem. Nigdy o niej nie zapominam.

***
"Któregoś dnia uwierz we mnie."


Wierzę w magię tego świata.

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Avallinka · dnia 10.03.2013 21:19 · Czytań: 462 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 0
Inne artykuły tego autora:
  • Brak
Komentarze

Ten tekst nie został jeszcze skomentowany. Jeśli chcesz dodać komentarz, musisz być zalogowany.

Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty