Wystawa impotentów - Druus
Proza » Miniatura » Wystawa impotentów
A A A
Klasyfikacja wiekowa: +18

Niezadowolone, kolejną śmieszność fundują. Napędzane dwoma biegami: nienormalnym i bardziej nienormalnym, wystawę impotentów urządzają. Wszak wiadomo, schorzenie to dokuczliwe; w swej istocie na psychiczne cierpienia naraża. Bo jak tu – dajmy na to – współżycie przetrwać? Zwłaszcza w tych trudnych dla gatunku czasach. Cytując klasyka: „Bądź mężczyzną!”. Koniec kopulacji majaczy na horyzoncie. Być twórczym i oryginalnym przed ostatecznym aktem desperacji? Niestety. Głowa w skorupę, ślepo przed siebie. Docinki serwowane niczym egzotyczne dania: „Kochanie, kiszka na obiad. Chcesz we flaku czy bez?”. Egzystencja bólem nasączona i deszcz na dworze. Bądź twardy, nie łam się – to nie na miejscu, mój przyjacielu.

Poruszywszy kwestię istnienia problemu, na kolejne upokorzenie się narażasz. Psycholog psychologiem, lecz z obawy przed możliwością zarażenia, śmiechem reaguje. Samczym wyciem swą wyższość naznacza. Wracasz przeto bezpiecznie do siebie, ciemnością swój problem okrywasz i w ukryciu cichutko w sieci grzebiesz. "Desperat lgnie do desperata" – w starych księgach napisano. Łącząc się w grupy, razem rozwiązania problemu szukają. Tak czy owak, na dobre ci to nie wyjdzie. Martwi wśród żywych ratunku szukać powinni.

Tak jest – przy całym swym gołębim sercu, miłosierdziu i empatii, kobieta z szatanem w pokera gra. A wygraną na niecne cele przeznacza. Wierzysz, że to ty dzierżysz władzę w ręku. Głupcze! Na tym właśnie jej zależy! Z tylnego siedzenie rękami twymi steruje. Każdy atak agresji złym rozwiązaniem będzie. Raczej odwrotny skutek da. Każda uległość – natychmiast wykorzystana.

Kładąc swe „fachowe” oko na pośladkach kobiety, zastanów się najpierw, czy podołasz, bo inaczej głośno wygwizdany zostaniesz. A na odbudowę prestiżu, życia może nie starczyć. Daję przykład pierwszy z brzegu. Ona – piękna dziewczyna, on – pewny swego rzemiosła już na pierwszym zakręcie wypadł z gry. Powód? Banalny. Ćwicząc mięśnie, zapomniał o jednym.

 

Druus

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Druus · dnia 13.03.2013 20:54 · Czytań: 1177 · Średnia ocena: 4 · Komentarzy: 16
Komentarze
Olowiany Zolnierzyk dnia 13.03.2013 23:09
Po przeczytaniu Twojego opowiadania zrozumiałem znaczenie słowa: eksterminacja. Wydźwięk jest.

Pozdrawiam

Dobra Cobra dnia 14.03.2013 09:05
Impotencja to potworność dla prawdziwego samca alfa, dla tych beta też jest stres. Dopiero może omega potrafi przejśc nad tym do porządku. W niecodziennych czasach, w których żyjemy, impotencja jest traktowana jako zło, przeszkadzające w konsumowaniu go. Tyle pośladków, których nie spenetrujemy! Groza normalnie!

Czy jednak jest to sprawa aż tak paląca? Wszystko zależy od podejścia i stawianych sobie priorytetów w życiu. Myślenie można sobie wysublimować. Jak w tym kawale, w którym emeryt przychodzo do seksuologa:
- Co panu dolega?
- Moi koledzy mówią, że jeszcze mogą a ja już niestety nie.
- To niech pan TEŻ MÓWI, że pan może!

Subtelna różnica, a jednak znacząca.


Ja tam bym nie idealizował tego problemu.


Pozdrawiam,


Impotent Mieczysław. Hi hi hi... :)
mike17 dnia 14.03.2013 10:39 Ocena: Bardzo dobre
Cytat:
we; w swej isto­cie na psy­chicz­ne cie­r­pi­e­nia naraża

tu bardziej pasowałby przecinek
Cytat:
Ko­ni­ec kopu­la­cji mieni się na ho­ry­zo­n­cie.

czasownik "mieni się" raczej tu nie pasuje: ma on pozytywne znaczenie, więc może: majaczy, rysuje się?
Tu możesz śmiało oddać negatywną treść.
Cytat:
Do­ci­n­ki se­r­wo­wa­ne, ni­czym

bez przecinka
Cytat:
to nie na mie­j­scu(,) mój przy­ja­ci­e­lu.


Ano, raz na wozie, raz pod wozem!
Temat odwieczny tu poruszasz, drażliwy i jakże wstydliwy.
Z solidną dawką czarnego humoru kreślisz "kształty problemu", dręczącego biednych samców, co jeszcze wczoraj byli "na chodzie", a tu nagle bach!
Masz babo... impotenta!
Do całej tematyki pasuje nawet nieco niedzisiejszy język, oparty na inwersjach, ale dodaje on powagi całej tej podłej sytuacji i użyty w ten sposób z należną trwogą oddaje opresję.
Cóż, sama prawda, co tu dużo gadać.
Garść życiowo prawdziwych rozważań i spostrzeżeń.
Wasinka dnia 14.03.2013 11:30
Heh, puenta znamienna ;). Mięśnie mózgu też warto poćwiczyć.
Widzę, że sobie tu stylizujesz, przez co dodajesz opowiastce dodatkowego dźwięku niejako. Trzeba tylko pilnować, by nie wypaść z rytmu.

Ewentualnostki:
Cytat:
Cytując kla­sy­ka( : ) „Bądź mężczyzną!”

Cytat:
Do­ci­n­ki se­r­wo­wa­ne, ni­czym eg­zo­tycz­ne dania( : ) „Ko­cha­nie(,) ki­szka na obiad, chce­sz we flaku czy bez?”.
- może: Do­ci­n­ki se­r­wo­wa­ne ni­czym eg­zo­tycz­ne dania: „Ko­cha­nie, ki­szka na obiad. Chce­sz we flaku czy bez?”.
Cytat:
Każdy atak agre­sji, złym rozwiąza­ni­em będzie.
- przecinek zbędnym jest
Cytat:
Ra­czej od­wro­t­ny sku­tek da. Każda uległość – na­ty­ch­mi­ast wy­ko­rzy­sta­na.
- tutaj wskakuje rym - nie ewidentny, ale przy czytaniu się wyolbrzymia akcentowo, gdy na końcu jest "da" (czasem warto pod tym kątem zerknąć i "przelecieć" cały wywód)
Cytat:
za­stanów się naj­pi­e­rw(,) czy dasz radę

Cytat:
A na od­bu­dowę pre­stiżu, życia może nie sta­r­czyć.
- przecinek niepotrzebnym
Cytat:
Ćwicząc mięśnie(,) za­po­m­niał o je­d­nym.


Pozdrawiam słonecznie.
Usunięty dnia 14.03.2013 13:36
Pomimo, że temat w tym kontekście (współżycie) mnie nie interesuje, tekst przeczytałem z przyjemnością.
Ten szyk przestawny (tak się to chyba nazywa) wywołuje u mnie wrażenie głosu bezosobowego, jakbym czytał natywny język rozsądku. Do pełnej iluzji brakuje tylko - jak już zauważyła @Wasinka - konsekwencji stylistycznej, (u)trzymania rytmu.
Druus dnia 14.03.2013 14:18
Wasze komentarze - bezcenne. :)
Mike i Wasinko dziękuję za wskazówki ;)
JaneE dnia 14.03.2013 15:55
Niezwykłe ujęcie problemu, bądź co bądź poważnego.
Nigdy bym nie powiedziała, że wciągnie mnie tekst o impotencji, a jednak :)

Pochylam głowę nad problemem:)

Bardzo dobry tekst.
Druus dnia 14.03.2013 20:30
JaneE dziękuję za wizytę i dobre słowo :)
zawsze dnia 15.03.2013 01:36
Cytat:
De­spe­rat lgnie do de­spe­ra­ta – w sta­ry­ch księgach na­pi­sa­no

zamknęłabym w cudzysłów cytat
Cytat:
Ma­r­twi wśród żywych, ra­tu­n­ku szukać po­win­ni.

hm, mnie się to czyta jako: martwi powinni szukać ratunku wśród żywych - jeśli o to "się rozchodzi", warto wyrzucić przecinek
Cytat:
Tak jest – przy całym swych gołębim sercu, miłosie­r­dziu i em­pa­tii, ko­bi­e­ta z sza­ta­nem w poker gra.

winno być: w pokera
ale wkradłby się rym w tekst, więc sugeruję szyk: kobieta gra w pokera z szatanem
ale to nieco zmieniloby Twoją stylizację, więc do przemyślenia
Cytat:
Wi­e­rzy­sz, że to ty dzierżysz władzę w ręku. Głupcze! Na tym właśnie jej zależy! Z ty­l­nego si­e­dze­nie rękami twymi ste­ru­je.

2x ręce - może z pierwszej warto zrobić dłoń?
Cytat:
czy dasz radę podołać,
a masło było maślane :) pleonazm


Bardzo mi przypada do gustu właśnie stylizacja językowa, konsekwentny szyk. Choć gdyby pojawiał się w każdym Twoim tekście, męczyłby czytelnika. Zaserwowany raz na ruski rok wywołuje uśmiech, bo ładnie wybrzmiewa przy głośnym czytaniu. Każdy czuje się nagle bohaterem "Gwiezdnych Wojen", a nawet, jeśli nie, czytać może głosem mędrca ;).
Puenta ładna, istotna, ważna. Podoba mi się przymrużenie oka. Nigdy bym nie wpadła na pomysł pisania o impotencji ;)

Pozdrowienia!
Quentin dnia 15.03.2013 10:53
Tekst brzmi jak przemówienie księdza na mszy ;) I nie jest to uszczypliwość z mojej strony.
Z taką historią jest trochę jak z gatunkiem SF. Dla wielu statki kosmiczne, lasery i miecze świetlne to abstrakcja, podobnie jak impotencja. Żyje się poprzez doświadczenie i poprzez doświadczenie się najczęściej rozumie. Mimo wszystko warto wiedzieć coś nie coś wcześniej, żeby nie było szoku ;)

Tekst przestroga.

Pozdrawiam
Druus dnia 15.03.2013 14:56
zawsze dziękuję za analizę. Można czytać sto razy, a i tak znajdzie się coś do poprawki :)
Quentin dzięki za wizytę.

Pozdrawiam.
Elatha dnia 20.03.2013 09:22 Ocena: Bardzo dobre
Problem poważany, ale dla kobiet nieco abstrakcyjny. Dla mężczyzn sprawność seksualna to świętość i temat nie do żartów. Ale jak mężczyzna nie może to i kobieta cierpi z tego powodu. Lepiej nie bagatelizować problemu. Ironia doskonała, ale bolesna. Podobało mi się.

Pozdrawiam :).
shinobi dnia 10.04.2013 18:14
Bardzo dobre. Zabawne, poważne, celne. Słowa uznania z ładne zdania zbudowane z kunsztem.
Druus dnia 10.04.2013 20:08
shinobi miło Cię widzieć pod moim tekstem. Dzięki.
Usunięty dnia 19.10.2013 14:46 Ocena: Bardzo dobre
Bardzo. Takie nonszalanckie i prześmiewcze podejście do smutnego korniszonka, który, gdy się objawia, powodem do śmiechu nie jest najmniejszym. Zwłaszcza dla słoika, co to często zostaje niesłusznie posądzony o zbyt mocne zassanie się pod pokrywką.
Zakończenie pt. "rencemiopadły". W pozytywnym kontekście, ofkors.
I błęda nie wyłapałam ni kawałka.
Margareta dnia 19.10.2013 15:09
Trochę dla mnie zagmatwane przejście od psychologa i internetu do kobiety i szatana. Mało przejrzyste, to "Tak jest" mi tutaj nie pasuje. Całośc tekstu to jednak prowadzone dobrą narracją mnóstwo trafnych spostrzerzeń, od ważkiego problemu impotencji do postrzegania kobiet, które i owszem rozmawiają między sobą, a nawet z kumplami o tego typu sprawach, to być może...;)
Fajny tekścik.:)
Pozdrawiam.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty