dwa w jednym - wienczyslaw
Proza » Inne » dwa w jednym
A A A
Od autora: ...........................................

W barze "Galaktyczny" spotkali się trzej Etanie. Etanie
czyli mieszkańcy planety Eta. Byli podobni do ludzi,
tyle że w s z y s t k o mieli podwójne. Przed
nimi stały trzy kufle z resztkami piwa bez gazu. Nasi
bohaterowie polewali pod stołem "Jowiszówkę", którą
przywiózł jeden z nich z wyprawy do układu słonecznego.

- Niesamowite - powiedział ten, który miał "Jowiszówkę",
rozejrzał się, czy nikt nie patrzy, i łyknął ze szklaneczki -
oni mają tylko jedne usta.
- Kto? - spytał drugi.
- Ziemiole, oni mają tylko jedne usta. Te usta służą im
równocześnie jako wpust do układu pokarmowego
i odbyt układu informacyjnego.
- Pierdolenie o Etaprobenie* - zaśmiał się trzeci,
połykając równocześnie ostatni haust piwa.
- To co? Gadają nimi i żrą?
- Dokładnie! Napychają sobie jedzenie w odbyt
informacyjny.
- Niesłychane!
- To jeszcze nic! Oprócz pojedynczych ust mają
jeszcze coś dziwnego.
- Jedno ucho!
- Jedno oko!
- Nie. Mają tylko jednego penisa.
- Jak to?
- Ano, tak to. Nie mają osobnego siusiaka do sikania
i osobnego do wiecie... ten tego.
- Tym samym fiutem, którym robią siku,
robią potem ten tego?
- Panowie! Nie przy jedzeniu - powiedział trzeci i czknął.
Z drugich ust pociekła mu strużka śliny.
- Przy jakim jedzeniu? - zapytał pierwszy.
- Przecież mamy tylko "Jowiszówkę".
- Już nie mamy. Skończyła się.
- Skoczę po następną flaszkę - powiedział ten, który
opowiadał o Ziemiolach, i odszedł od stołu.

- Pierdolenie o Etaprobenie - powiedział po chwili
drugi.
- Schlał się jak zwykle - dodał trzeci.
- I głupoty wygaduje.






* Etaproben - wybitny nieżyjący kompozytor etański

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
wienczyslaw · dnia 20.03.2013 09:35 · Czytań: 715 · Średnia ocena: 4 · Komentarzy: 14
Komentarze
al-szamanka dnia 20.03.2013 12:45 Ocena: Bardzo dobre
Cytat:
Eta­nie byli po­do­b­ni do ludzi(,)
tyle, że w s z y s t k o mieli podwójne.

bez przecinka po tyle

Cytat:
równo­cześnie, jako wpust do układu po­ka­r­mo­w­ego

bez przecinka

Cytat:
Oprócz po­je­dy­n­czy­ch ust, mają coś
je­sz­cze, coś dzi­w­nego.

wyrzuć pierwsze coś i bez przecinków

Cytat:
- Skoczę po następną fla­szkę - po­wi­e­dział ten, który
opo­wi­a­dał o zi­e­mi­o­la­ch - i od­szedł od stołu.

- Pie­r­do­le­nie o Eta­pro­be­nie - po­wi­e­dział po chwi­li
drugi.
- Schlał się jak zwy­kle - po­wi­e­dział trze­ci.




Uśmiechnęłam się baaardzo szeroko, ale tekst pozostawił nieco niedosytu.
Znając Ciebie śmiem twierdzić, że nie rozpostarłeś skrzydeł na całego, podskoczyłeś tylko na wyższą gałąź... a przecież miałeś pole do popisu :)
Może coś dopisz :)

Pozdrawiam :)
Quentin dnia 20.03.2013 14:24
Widzę, że interesuje cię szczególnie życie na innych planetach ;)
Tekst pouczający. Każda cywilizacja rządzi się swoimi prawami i każda na swój sposób jest dziwna i inna. Punkt widzenia zależy od punktu układu słonecznego.
Pozdrawiam
zajacanka dnia 20.03.2013 17:10
Krótka scenka, uśmiechnąć się można do Twoich obserwacji, ale... Mało. Też odczuwam lekki niedosyt po przeczytaniu. Nieco słabsze jakościowo w porównaniu do Twoich innych.
* - cudna :)
henrykinho dnia 20.03.2013 17:21
Słabsze jedynie moim zdaniem przez końcówkę - jakby w połowie przerwałeś chłopakom rozmowę, nie zaznaczając jakoś dobitniej końca.
Cała reszta śmieszna i jest okej :)
mike17 dnia 20.03.2013 17:29 Ocena: Bardzo dobre
Podoba mi się twój absurdalny świat, Wieńczysławie, dialogi jakby żywcem wyrwane z filmów Barei, atmosfera groteski i osobliwości, a w połączeniu z klimatami kosmicznymi, to już w ogóle odjazd i czad :)
Zgrabnie i z pomyślunkiem łączysz elementy "pozaświatowe" z czysto ludzką potrzebą, chociażby obalenie butelczyny gorzałki, po która bohaterowie musieli jeździć aż do dalekiego układu słonecznego, bo tam, jak powszechnie wiadomo, tylko pies z kotem nie pije alkoholu.
Z jajem opowiastka, na luzie, swojska, choć międzygalaktyczna.
Jest pewne "ale..."
A czemu to takie krótkie, hm?
Przeca mogłeś tu tak rozwinąć skrzydła i pociągnąć dialogi, że szok.
Postawić na solidną dawkę humoru.
Szkoda, bo fajnie się czytało i by się jeszcze poczytało :)
pablovsky dnia 20.03.2013 19:00
A ja mam takie pytanko, odnośnie pierwszego zdania. Nie jestem w tej kwestii znawcą, stąd zastanawia mnie, czy to zamierzone, czy są to niepotrzebne powtórzenia?

Cytat:
W barze "Ga­lak­tycz­nym" spo­tka­li się trzej Eta­nie. Eta­nie czyli miesz­kańcy pla­ne­ty Eta. Eta­nie byli po­dob­ni do ludzi tyle, że w s z y s t k o mieli podwójne.


Czy nie lepiej by brzmiało:
"W barze "Galaktycznym" spotkali się trzej Etanie, mieszkańcy planety Eta. Byli podobni do ludzi, tyle że wszystko mieli podwójne"

Wasinko, mike, zajacanka pomóżcie proszę?

Ogólnie świetny pomysł na krótką humoreskę! Zabawne dialogi i łatwo sobie wyobrazić "naprutych" Etan, śmieszne! ;)
wienczyslaw dnia 20.03.2013 19:06
dziękuję wszystkim za wizytę :) błędy już poprawiłem (al-szamanka -wielkie dzięki za podpowiedzi).

chyba faktycznie przesadziłem... zawsze staram się pisać jak najkrócej. czytanie z monitora to nie to samo, co czytanie książki. ja mam problemy ze skupieniem się, kiedy czytam tekst z monitora. i może dlatego próbuję się streszczać maksymalnie. jakimś wyjściem, byłoby kupienie drukarki. ciekawe, czy inni też tak mają?

pablovsky - dziekuję za pomysł na poprawkę. wykorzystałem częściowo :)
Pewien O. dnia 20.03.2013 19:18
Zgadzam się z przedmówcami, zdecydowanie za krótkie. Sam temat dialogu trójki bardzo ciekawy. Jedyne co mi się nie spodobało to to, że niby jest to rozmowa trzech raczej samców, którzy używają słów 'fiut', 'pierdolenie' a potem zdrobnień typu 'siku', ewentualnie nie nazywają rzeczy po imieniu tylko 'ten tego'.
Rozumiem że opowiadanie byłoby wtedy bardziej wulgarne, ale chyba by mu to nie zaszkodziło.
Ale to tylko moje zdanie.
Elatha dnia 21.03.2013 09:33 Ocena: Bardzo dobre
Rozbawił mnie Twój tekst, ale tak nagle się skończył. Czuję niedosyt. Dla mnie pogawędka Etan dopiero wkraczała w fazę intrygującej :). A tu bum i ziemskie klejnoty zakończyły zabawę ;).

Pozdrawiam wiosennie :).
Usunięty dnia 21.03.2013 14:27
Podoba mi się pomysł rozdzielenia funkcji jamy gębowej oraz psikawki wydalająco-siewnej. Naprawdę jesteśmy wulgarnie kompaktowym rodzajem, jak tajwańska latarka ze scyzorykiem i kompasem.
Wasinka dnia 23.03.2013 11:28
Dwa w jednym - to już na wstępie brzmi jak reklama ;).
Pomysł ciekawym czyta się lekko, z uśmiechem. O długości i pobieżnym potraktowaniem tematu nie będę już pisać, bo głupio by było powtarzać tak po raz kolejny po innych.

Maluchy do przemyślenia czy wtłoczenia w życie tekstu:
Cytat:
W barze "Ga­la­k­tycz­nym" spo­t­ka­li się trzej Eta­nie. Eta­nie czyli mie­szkańcy pla­ne­ty Eta.
- dlaczego "Galaktycznym' wielką literą i w cudzysłowie? To nazwa? Jeśli tak, to brzmi "Galaktyczny"? To może po prostu W barze "Galaktyczny" (lub w galaktycznym barze - jeśli nie o nazwę tu chodzi). Poza tym można też pozbyć się powtórzenia "Etanie", np. spo­t­ka­li się trzej Eta­nie, czyli mie­szkańcy pla­ne­ty Eta. Chyba ze to celowo tak powtórzyłeś.
Cytat:
ro­ze­j­rzał się, czy nikt nie pa­trzy(,) i łyknął ze szkla­ne­cz­ki

Cytat:
po­ci­ekła mu stróżka śliny
- ort. strużka
Cytat:
po­wi­e­dział ten, który opo­wi­a­dał o zi­e­mi­o­la­ch - i od­szedł od stołu.
- nie dawałabym tu myślnika, bo wprowadza zmącenie dialogowe, lepiej zwyczajnie przecinek: ten, który opowiadał o ziemiolach, i odszedł od stołu (przy okazji: to zamierzone, że ziemiole małą literą?)


Pozdrawiam słonecznie.
wienczyslaw dnia 23.03.2013 12:05
dziękuję Wasinko za poprawki. szczególnie za ortografa :)
Usunięty dnia 15.09.2013 13:12 Ocena: Bardzo dobre
Przeżuwałam właśnie dość spory kawałek smażonej wątróbki, założywszy go uprzednio do wpustu przewodu pokarmowego, kiedy nagle wylądowałam na Twojej planecie. Wpust zaczął się wyginać w niespotykanym jak dotąd grymasie, zwanym przez innych uśmiechem. W pewnym momencie zafurkotał, a z mojego odbytu układu informacyjnego wydobył się okrzyk do złudzenia przypominający zachwyt, w wyniku którego dobrze rozdrobiony podrób wylądował na pulpicie. Przykry widok.
wienczyslaw dnia 15.09.2013 13:24
wątróbka to piękne słowo. tylko człowiek wykształcony potrafi napisać je bez błędu. zobacz ile jest w nim pułapek: WONTRUPKA :)

..dzięki za wizytę
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:85
Najnowszy:Mateusz199