Tylko uwierz. - not guilty
Proza » Inne » Tylko uwierz.
A A A
Wyobraź sobie, że jesteś na coś chory. Coś naprawdę okropnego, jednym słowem masz świadomość nieuchronnie zbliżającego się końca.
Chciałbyś znać prawdę?
Ja bym chciała.
Więc pozwól, że zdecyduję za Ciebie.
Mówiąc krótko - została Ci godzina życia.
Nie rok, nie miesiąc czy tydzień. Godzina - 60 minut.
Jest noc, a lekarz wyrwał Cię z łóżka. Swoją drogą, przespać własną śmierć - brzmi nawet nieźle. Ale Tobie nie dano tej szansy. Stoisz przed lekarzem w okropnej piżamie i potężnym szoku. Tępo wbijasz wzrok w budzik pokazujący trzecią nad ranem. Nic tak nie otrzeźwia, jak wiadomość o śmierci, zwłaszcza Twojej własnej. Ale masz czas - wykorzystaj tę alternatywę daną przez cudowne lekarstwo, już i tak nie zaśniesz...
Więc co zamierzasz? Pożegnać się z rodziną? Napisać testament? Zadzwonić do znajomych? Takie zachowanie wydawałoby się logiczne, owszem, ale człowieku! Czas ucieka. Tik tak tik tak sekundnik nie pyta o zgodę.
Łatwo powiedzieć? Gdyby chodziło o mnie? Zamienić się rolami? Dobrze...
Jest godzina 3 rano. Pierwsze co bym zrobiła, to dobra kawa. Ubrałabym się i wyszła na spacer. Patrząc w księżyc, wlokąc się po parku zadzwoniłabym do Niego. Obudziłabym go jakby nigdy nic, rozmawiała beztrosko o pierdołach a na samym końcu poinformowała o uczuciu. Przecież teraz mi wolno. Potem rozłączyła się i spojrzała na najpunktualniejszy w okolicy zegarek, ten na wieży kościoła.
Ale zaraz...
Trzecia?
Kiedy lekarz przekazywał mi tę wiadomość była TRZECIA i jestem tego do cholery pewna!
...Czas się zatrzymał? Czas się zatrzymał!
No proszę Cię! Wyobraź sobie sytuację! Tej samej nocy lekarz informuje Cię o tym, że klepsydra już prawie się przesypała. Masz go-dzi-nę. UMIERASZ!
Czy w takich okolicznościach zatrzymanie czasu to naprawdę coś dziwnego?
Czas stoi w miejscu - przecież to równie nieprawdopodobne jak fakt nagłego, jakże bliskiego końca egzystencji - a jednak i jedno i drugie się dzieje, jest realne.
Wierzysz, wiec i ja wierzę.
Wariuję. Biegam, tańczę, budzę śpiących ludzi krzykiem. Niczym się nie przejmuję - przecież mogłabym już nie żyć! Jakimś cudem znajduję się u niego w domu, budzę go po raz kolejny, z niewiarygodną prędkością wypowiadam wszytko - to co było, co jest i ...to co będzie!
Bo przecież teraz wszystko jest możliwe! Studia w łódzkiej filmówce, domek w górach, bezgraniczna miłość do faceta który na drugie imie ma Skurwiel, jego wzajemność.
Wspaniała przyszłość. Będzie, kurwa pięknie!
-Nie, nie zwariowałam! No sam zobacz, która jest godzina?!
-Jest piąta nad ranem, kochanie. - mówisz trzymając mnie za rękę tak mocno, że aż boli - Opowiedz mi wszystko jeszcze raz spokojnie, a ja zrobię Ci mocnej kawy.
-Jak to piąta?! Jaka piąta?! Przecież o czwartej miałam być już martwa! Ale nie jestem, czas się zatrzymał, stanął dla mnie, dla nas!
Patrzy na mnie podnosząc jedna brew, nerwowo pocierając skronie.
-Dziś jest ostatnia niedziela października. Przesilenie jesienne. Cofamy czas.

Jak to wytłumaczysz? Nazwij to siłą wiary, autosugestią, placebem - uwierzyłam że nie umrę... i żyję. Kolejne minuty po minutach przekraczam wyliczony mi limit czasu. Niewiarygodne?

Pani śmierć też czasem przekłada spotkania.
Tylko uwierz.
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
not guilty · dnia 17.12.2006 17:41 · Czytań: 773 · Średnia ocena: 4,33 · Komentarzy: 8
Komentarze
valdens dnia 21.12.2006 23:32
Bardzo fajne, nie nudzi i jest pomysłowe. Pomysł liczy się najbardziej, tak trzymaj :)
not guilty dnia 23.12.2006 19:09
piszesz tak, jakbyś chciał powiedzieć, ze stylowo padło, wiec padło czy nie?:>
valdens dnia 23.12.2006 19:38
Qrka czy to nie było dłuższe :confused: . Nie, ja do tego dłuższego nie miałem zastrzeżen. Nic nie padało, ale teraz mam wrażenie że pół opowiadania odpadło! Siostro tabletki, coś mam z głową ;p
lina_91 dnia 24.12.2006 21:16
Ciekawe, łoł :) i co najważniejsze, ja w to wierzę. Pozdro.
Wiktor Orzel dnia 25.12.2006 13:57 Ocena: Świetne!
Pomysł świetny. Realizacja jeśli nie wzorowa, to przynajmniej bardzo dobra. Gratulacje!
paniscus dnia 27.12.2006 19:20 Ocena: Dobre
Kurczę, głupio się czuję, gdyż nie jest to dla mnie rewelacyjne:rol:.
Wierzę, że żyję no i żyję. Wierzę, że oni żyją, chociaż nie żyją i co? Ot! Reguła dotyczy mnie jako, że żyję to w to wierzę, a gdy umrę to już nie wierzę, bo nie żyję. Hmm... czyli co? Żyję? Egzystuję...
Kto rządzi czasem ten jest Bogiem. A kiedy stanę przed Bogiem... cofnę czas, by Go nie oglądać.
Zatrzymać czas? Ja bym nie chciał. Cofnąć? I owszem.
W napięciu mnie tekst nie trzymał, chociaż czytałem z zainteresowaniem. Powiem, że było fajne, na ocenę dobrą. Nic poza tym. Trochę mnie odrzucił wątek miłosny, który mi tu jakoś nie wszedł.

pozdrawiam.
not guilty dnia 27.12.2006 20:29
paniscus - pw (;
isa dnia 29.12.2006 00:14 Ocena: Świetne!
to co lubię - zakończenia. To jest genialne. Powalające. Boskie.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:65
Najnowszy:emilikaom