Nietrwałość pamięci - MlodaPisarka
Proza » Miniatura » Nietrwałość pamięci
A A A
Od autora: Choć na swoim koncie literackim mam wiele opowiadań i dwie książki, to "Nietrwałość pamięci" jest moim pierwszym opowiadaniem, które ujrzało "światło dzienne", proszę więc o wyrozumiałość.

MlodaPisarka
(Karolina)

     Mijają sekundy, może minuty. Wciąż walczę sama ze sobą  balansując na granicy snu i rzeczywistości. Ten moment jest kojący, zbawienny…

     Powoli zaczynam słyszeć swój cichy, senny oddech. Dochodzą mnie dźwięki z zewnątrz. I choć łapczywie chwytam się swoich sennych wizji, te blakną. Nie poddaję się, nadal walczę, nadal próbuję wmówić swojej świadomości, że nie chcę się budzić i pragnę tu pozostać dłużej, zdecydowanie dłużej.

     Otwieram oczy. Od razu wyprowadza mnie z równowagi ostre, jaskrawe światło. Zamykam powieki, chwytam poduszkę i próbuję się zasłonić przed tą natarczywą jasnością.

     Ponawiam próbę otwarcia oczu, tym razem gotowa na starcie ze światłem. Udaje się. Mrugam jeszcze przez chwilę aż w końcu przyzwyczajam się do tej jasności.

     Lekko wyprowadzona z równowagi rozglądam się po pomieszczeniu. Po oczach uderza mnie biel, dużo bieli, zdecydowanie za dużo.

     Podciągam się do pozycji siedzącej, odrzucam poduszkę. Czuję się bardzo nieswojo.

     A potem powoli powraca świadomość. I już wiem, że tak naprawdę nie znam tego miejsca. Próbuję odgonić resztki snu, ale to wciąż trwa. Nie chcę już spać, pragnę się obudzić. Rozglądam się coraz to bliższa paniki. Chcę krzyknąć, ale głos uwiązł mi w gardle. Brakuje mi powietrza.

     Muszę kogoś zawołać. Kogo? Zaczynam szukać w głowie, ale czuję w niej obcą  pustkę.

     Uspokój się! – nakazuje sobie chwytając końcówki włosów. Potem już tylko drętwieje.

     Kosmyki, które trzymam w ręku są jasnobrązowe i miękkie w dotyku. Nie pamiętam by miała takie włosy. Ręce są takie gładkie, a paznokcie długie.

     Lekko wysuwam rękę. Odwracam ją, mam coś na nadgarstku. Jakąś bransoletkę? Nie, to kartka z imieniem.

     Isabelle.

     Isabelle – powtarzam w głowie, ale nadal czuję pustkę.

     Przymykam oczy. Skupiam się na swoich wspomnieniach i myślach. Ale tam jest tylko biel, obca, jasna biel…

     Zaczynam krzyczeć.

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
MlodaPisarka · dnia 02.05.2013 20:17 · Czytań: 723 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 6
Inne artykuły tego autora:
  • Brak
Komentarze
Kaero dnia 02.05.2013 23:56
Witaj, imienniczko!
Cytat:
Wciąż wal­czę sama ze sobą nadal ba­lan­su­jąc na gra­ni­cy snu i rze­czy­wi­sto­ści.

- oba wyrazy znaczą to samo, a więc popełniłaś "masło maślane";
Cytat:
Wciąż wal­czę sama ze sobą(,) nadal ba­lan­su­jąc na gra­ni­cy snu i rze­czy­wi­sto­ści.

-przecinek po "nadal"
Cytat:
Ten monet jest ko­ją­cy, zba­wien­ny…

- Monet to był taki malarz, pewnie chodzi o moment?
Cytat:
I choć łap­czy­wie chwy­tam się swo­ich sen­nych wizji, te blak­nął.

- blakną
Cytat:
Nie pod­da­ję się, nadal wal­czę, nadal pró­bu­ję wmó­wić swo­jej świa­do­mo­ści, że nie chcę się bu­dzić, że pra­gnę tu po­zo­stać dłu­żej, zde­cy­do­wa­nie dłu­żej.

- czasem powtórzenia mają jakiś sens, ale gdy się ich nagromadzi zbyt dużo, tekst zaczyna być śmiesznie patetyczny; zostaw jedno z nich, resztę wyrzuć
Cytat:
Od razu wy­pro­wa­dza mnie z rów­no­wa­gi, ostre, ja­skra­we świa­tło.

- brak przecinka po "rownowagi"
Cytat:
Mru­gam jesz­cze przez chwi­lę(,) aż w końcu przy­zwy­cza­jam się do tej ja­sno­ści.

- przecinek po "chwilę"
Cytat:
Czuję się dziw­nie nie­swo­jo

- a można czuć się swojsko nieswojo? Masło maślane, moim zdaniem: albo dziwnie, albo nieswojo
Cytat:
Roz­glą­dam się(,) coraz to bliż­sza pa­ni­ki.

- przecinek po "się". I nie pasuje mi "to" - topornie brzmi (i chyba nie do końca poprawnie)
. Proponuję: "Coraz bliższa paniki".
Cytat:
Chcę krzyk­nąć, ale głos uwiąz(ł) mi w gar­dle

- uwiązł
Cytat:
Chcę krzyk­nąć, ale głos uwiąz mi w gar­dle. Bra­ku­je mi po­wie­trza.

- za dużo tego "mi"
Cytat:
Uspo­kój się! – na­ka­zu­j(ę) sobie(,) chwy­ta­jąc koń­ców­ki wło­sów. Potem już tylko drę­twie­j(ę).

- "ę"
Cytat:
Ko­smy­ki, które trzy­mam w ręku są jasno brą­zo­we

-jasnobrązowe
Cytat:
Nie pa­mię­tam(,) by(m) miała takie włosy. Ręce są takie gład­kie, a pa­znok­cie długi(e).

- literówka i błąd int. we wskazanych miejscach

Dużo błędów, jak na tak krótki tekst. I tak pewnie nie wyłapałam wszystkich. Wydaje mi się, że można by wyciągnąć jeszcze nieco w tego tekstu. Mógłby być częścią jakiejś historii. Opowiadanie sprawia wrażenie spójnej miniatury, ale nią jest. Czegoś mi tu brakuje. Może klimatu, może oryginalności.

W każdym razie, witaj na PP ;)

Pozdrawiam :)
MlodaPisarka dnia 03.05.2013 13:13
Kaero -> Bardzo dziękuję za szczerą opinię. Wzięłam sobie do serca Twoje uwagi i postaram się aby moje kolejne opowiadania/miniatury itd. były lepsze. Mimo że nie jestem dysortografem często popełniam błędy przez nieuwagę, za co przepraszam bo sama nie lubię czytać tekstów z błędami - zaraz poprawie błędy jakie wskazałaś.
Dodam jeszcze, że uczę się w szkole artystycznej także wiem, że Monet był malarzem ;)

Pozdrawiam :)
Arras35 dnia 03.05.2013 14:40
Przeżyłem coś takiego, więc wiem jak to jest. Jest to trudne, gdy mamy wspaniały sen i się budzimy, chcąc zatrzymać jeszcze tę chwilę. Tak bym to odebrał, gdyby wątek snu był szerzej opisany, ale jest to dosyć sucha relacja pobudki. Drobne błędy zawsze można wyeliminować. Powodzenia.
Pozdrawiam :)
MlodaPisarka dnia 03.05.2013 15:00
Arras35 -> Chodziło mi tu o coś innego, raczej na pewno nie o relacje pobudki, ale okej, dzięki za opinie :)

Pozdrawiam :)
shinobi dnia 07.05.2013 18:59
Z nóg mnie nie ścięło, ale jakiś potencjał jest. Operujesz słowem dość sprawnie, a jak się wiercić w łóżku z pewnym kunsztem jest już pokazane w pierwszym tomie proustowskiego "W poszukiwaniu straconego czasu", warto sprawdzić. :D
MlodaPisarka dnia 10.05.2013 21:31
shinobi -> Dzięki za opinie. Sprawdzę to co wzkazałeś/aś ;)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty