,,Spacer spalonym mostem" - Katarzyna Kosior; streszczenie - kicsim
Proza » Obyczajowe » ,,Spacer spalonym mostem" - Katarzyna Kosior; streszczenie
A A A
Od autora: Powieść będę publikowała w odcinkach.

SPACER SPALONYM MOSTEM

Katarzyna Kosior

 

I. Fabuła powieści

 

Bohaterką powieści jest młoda malarka Ádrienn Madár, zaś jej akcja rozgrywa się w Budapeszcie i obejmuje okres od września 2010 roku do października 2012 roku.

We wrześniu 2010 roku na drodze Ádrienn Madár (26 l.) staje przystojny i niezwykle zamożny budapeszteńczyk Dávid Fázekás (32 l.), w którym dziewczyna szybko się zakochuje. Po około roku za sprawą chłopaka kontakt pomiędzy kochankami urywa się, po czym Ádrienn dowiaduje się, że Dávid nie jest w stanie odwzajemnić jej uczuć. Nie chce jednak, by dziewczyna od niego odchodziła, zgadzając się tym samym na bycie jedną z wielu kobiet w jego życiu. W tej sytuacji Ádreinn staje przed poważnym dylematem: przystać na warunki Dávida i zostać przy nim, czy też odejść i podążyć własną drogą, znosząc katusze niespełnionej miłości.

Tutaj akcja powieści rozwidla się. Kolejne, przeplatające się ze sobą rozdziały, opowiadają historię tej samej osoby, która podjęła dwie różne decyzje: jedną z nich jest Ádrienn, która powodowana swym uczuciem do chłopaka postanawia z nim zostać, drugą zaś Ádrienn, która odrzuca propozycję ukochanego i decyduje się zakończyć relację z nim. W zależności od tego jaką decyzję podejmie bohaterka jej życie potoczy się w zgoła inny sposób. Kim stanie się na skutek odmiennych doświadczeń i czego się z nich nauczy? Która z dróg da jej szczęście, która zaś przyczyni się do jej cierpienia? Jak ukształtują ją te wszystkie przeżycia i czy dokonane wybory okażą się być słusznymi?

II. Misja książki i docelowa grupa odbiorców

Powieść Spacer spalonym mostem ma na celu skłonić czytelnika do refleksji nad wyborami, jakich dokonujemy każdego dnia w swoim życiu oraz pokazać mu jak wielki wpływ mogą mieć one na jego dalszy ciąg. Misją tej książki jest zwrócenie uwagi na problem, który stanowi nieodłączny element naszego życia, a mianowicie podejmowane w jego toku decyzje oraz ich rola w kształtowaniu naszej osobowości. I choć nierzadko droga ku osiągnięciu dojrzałości bywa trudna, musimy zdawać sobie sprawę z tego, że to nasze wybory zwykle taką ją właśnie czynią. Czasem jednak konflikt, w obliczu którego stajemy jest na tyle złożony, że decydujemy się zaryzykować wszystko, co mamy, łudząc się, że gra ta jest warta świeczki. Spacer spalonym mostem jest symbolem wyboru, który ze swego założenia prowadzi nas ku zagładzie i utracie własnej godności. Ádrienn nie potrafi dostrzec, że most, który powinna była dawno temu spalić jest jedynie iluzją. On spłonął na długo przed tym nim ona zrobiła pierwszy krok, by na niego wejść. Jej życie, w tym wypadku, staje się zatem spacerem po spalonym moście, a więc wędrówką ku celowi, który nie może zostać osiągnięty, zaś starania tej dziewczyny z góry skazane są na niepowodzenie.

Spacer spalonym mostem to powieść obyczajowa dla kobiet. Wiele z czytelniczek odnajdzie samych siebie w postaci Ádrienn Madár, niektóre z nich być może niegdyś także przeżywały dylematy bohaterki. Kluczowym problemem wydaje się być tu zdolność opowiedzenia się za samą sobą, swoją kobiecością i godnością oraz chronienie samej siebie, przy jednoczesnej wierze, że zasługujemy na prawdziwą, odwzajemnioną miłość, szczęście i życie, o jakim marzyłyśmy od zawsze.

 

III. Kilka słów o autorce

Jestem 25-letnim magistrem psychologii z pasją pisania. Spacer spalonym mostem stanowi mój debiut literacki. Pomysł na książkę zrodził się na kanwie moich osobistych doświadczeń, a niektóre z nich zostały przedstawione w powieści. Sam proces jej powstawania był dla mnie swoistego rodzaju rozrachunkiem z przeszłością oraz autoterapią, która umożliwiła mi zamknięcie trudnych życiowych rozdziałów. Mam nadzieję, że wiele młodych kobiet, które spotkały na swej drodze mężczyznę pokroju Dávida Fázekása, rozumie jak wysoką cenę należy zapłacić za wyzwolenie się z takiej relacji. Żywię także przekonanie, że Spacer spalonym mostem stanie się dla wielu z nich talizmanem na dalsze życie, pozwoli im dojrzeć oraz da siłę do walki o siebie i swoje marzenia.

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
kicsim · dnia 28.05.2013 19:59 · Czytań: 1894 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 3
Komentarze
Arras35 dnia 28.05.2013 20:51
Początek dobry, rzekłbym nawet bardzo dobry. Czekam na więcej. Pozdrawiam :)
zajacanka dnia 28.05.2013 22:32
Całkiem ciekawe wprowadzenie do czytania Twojej powieści. Jednak pomysł nie jest nowatorski: nasunął mi się natychmiast obraz filmowy z Gwyneth Paltrow, gdzie cały film był prowadzony dwoma ścieżkami, na zasadzie "co by było gdyby..." Niemniej jednak, ciekawa jestem Twojego ujęcia tematu, wyborów, ścieżek. Co przy tak młodym wieku autorki, a co za tym idzie braku doświadczenia życiowego, może być bardzo interesujące.
Wasinka dnia 18.06.2013 13:34
Pomysł może rzeczywiście nienowy, ale z chęcią sięgnę, poprzypatruję się ścieżkom, wejdę głębiej.
(Przyznaję się od razu, że pierwszej cząstki nie czytałam uważnie, bo nie chciałam się zbyt wiele dowiedzieć, nie lubię tak.)

Pozdrawiam z kawą i słońcem.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty