Baby są okropne! - Hedwig
Proza » Humoreska » Baby są okropne!
A A A

I.
- Słuchaj, mam za mało mąki. Możesz zejść do sklepu i kupić, bo ja mam ręce ubrudzone w cieście.?
- Jasne.
- Ale co ty przyniosłeś? Przecież to jest mąka kartoflana…
- A to są różne mąki? No już nie krzycz… Pójdę kupić tę inną…
-------------------------------------------------------------------------------------
- Możesz podlać te iglaki.? Rozsypałam pod nimi odżywkę i potrzebują teraz dużo wody.
- A które to są iglaki? Możesz mi pokazać?
- Iglaki to są takie drzewa, które mają liście w postaci igieł!!!. I nie gubią tych liści na zimę. Tylko modrzew gubi.
- No dobrze już, dobrze. Dlaczego się tak denerwujesz?
-----------------------------------------------------------------------------------
- A państwo to chyba przyszli dzień wcześniej – powiedziała bileterka sprawdzając nam bilety przy wejściu na salę.
- O??? To ja kupiłem bilety na jutro??? – zdziwiła się Druga Połowa. No i dlaczego się tak wściekasz? Przyjdziemy jutro przecież.
-------------------------------------------------------------------------------------
II.
- Jakbyś sobie powiesił to wiadro z farbą na haczyku drabiny to byłoby bezpieczniejsze. Bo tak to może ci spaść i wszystko się wyleje. I nie zdążysz pomalować dzisiaj domku.
- Ale ja uważam. Na pewno mi nie spadnie.- odpowiedział Starszy z oburzeniem w głosie.
Ledwie się odwróciłam usłyszałam, że wiadro spadło.
- No już nic nie mów. Jakbyś nie zwróciła uwagi na to wiadro, to na pewno nie spadłoby.!!!
III.
- A Tobie bilet MZK to się niedługo nie kończy przypadkiem?
- Dzisiaj jest ostatni dzień ważności.
- To nie zapomnij sobie kupić nowego – przypomniałam Młodszemu.
- Spoko – odpowiedział.
A następnego dnia rano otrzymałam od niego sms o treści „Cholera, kanar mnie złapał. Chyba wykrakałaś”.
IV.
- Wiesz babcia, ta Jagoda z mojej klasy to bardzo szybko jeździ na rowerze. Dużo szybciej niż ja. Ona jest okropna !– stwierdził nagle Szczerbaty.
V.
- A mnie Zuzia wczoraj w przedszkolu zbiła – wtrącił się Pytalski. I nie wiem dlaczego. Pożyczyłem kredkę szarą od niej bo chciałem pokolorować słonia.
- A zapytałeś czy możesz pożyczyć tę kredkę?
- No tak, jak już ją oddałem.

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Hedwig · dnia 15.06.2013 08:13 · Czytań: 698 · Średnia ocena: 4,33 · Komentarzy: 7
Komentarze
mike17 dnia 15.06.2013 09:19 Ocena: Świetne!
I wszystko przez te baby :)
Lecz z autopsji wiem, że owo "krakanie" to nic innego jak kobiecy "szósty zmysł", który większość pań ma niebywale rozwinięty, więc lepiej nie lekceważyć tego daru z Niebios, ani negować jego istnienia, bo on i tak w konkretnej sytuacji da o sobie znać.
Kobiet warto czasem posłuchać, wyciągnąć średnią z własnego zdania i ich "przeczuć".
To naprawdę działa!
Wszak samce to gatunek jakże omylny, lecz wielu z nich o tym nie wie lub udaje, że nie wie.
A wystarczy posłuchać naszych ukochanych kobiet i po strachu :)
Czasem męską dumę warto schować do kieszeni.

Fajnie to opisałaś, z humorem i na luzie.
Lubię naturalną, człowieczą nutę twoich miniatur.
Prosto z życia naprawdę mogą się podobać.
Jak tu, o babskiej mądrości, którą faktem jest i basta :)
Quentin dnia 15.06.2013 13:12 Ocena: Bardzo dobre
Zlepek przyjemnych, zabawnych, choć tendencyjnych scenek ;)
Z moich obserwacji wynika, że ulubioną zabawą kobiet są pytania i twój tekst to potwierdza ;)
Opowiadanie pół żartem pół serio, bo chyba każdy z nas zna temat z autopsji, bardziej lub mniej boleśnie.
Wiesz, że takim tekstem można wywołać wojnę? ;)
Ja osobiście zarzutu nie mam, podobało się, bo i z humorem i codzienną mądrością.
Tekst utwierdza mnie w przekonaniu, że lepiej iść w stronę stwierdzeń Koterskiego. "Baby są jakieś inne", to bardziej neutralna forma dla obu stron ;)
Pozdrawiam
aga63 dnia 15.06.2013 13:41 Ocena: Bardzo dobre
Witaj Hedwig,
Jako przedstawicielka tej okropnej płci, muszę stwierdzić, że...tym tekstem trafiłes w sedno ;) Tak to już jest z babami, że nie tylko bawi je zadawanie pytań, ale ze szczególną lubością powtarzają jedno konkretne, najbardziej chyba znienawidzone przez wszystkich (a przynajmniej znanych mi osobiście) mężczyzn - "DLACZEGOOOOOOOOO"??? Nawet, jeśli nie robią tego złośliwie - wiem, co piszę, to jest czasem silniejsze ode mnie :p
Pytanie "dlaczego" pcha mi się na usta zdecydowanie ze zbyt dużą częstotliwością i wychodzi z mojego gardła przeważnie jakoś tak "samo z siebie"...:)

Pozdrawiam :)
al-szamanka dnia 15.06.2013 13:55 Ocena: Świetne!
Ojej, jakie prawdziwe :)
Gdy czytam te okruchy codzienności uśmiecham się od ucha do ucha.
A przecież stając z nimi oko w oko, opuszczam bezładnie ręce... bo ileż można tłumaczyć, zaprzeczać, a czasami nawet się wkurzać.
Fajne i trafione :)

Pozdrawiam sobotnio i słonecznie :)
pablovsky dnia 15.06.2013 16:09 Ocena: Bardzo dobre
Hedwig, kolejny raz bardzo życiowo nam opowiadasz.
Masz ku temu dar. Widać, jak na dłoni, że wiele doświadczeń zebrałaś w życiu. Potrafisz czytać zachowania ludzi, świetnie to przekładasz na opowiadania i znakomicie to wykorzystujesz w swoich historiach.
Tym razem na wesoło. I też z łatwością.
Musiałem się uśmiechnąć podczas czytania :)
Dwa słowa ode mnie na temat kobiet. A wygląda to tak.
Gdybym miał oceniać niewiasty na podstawie obserwacji, to owszem, zdarza się, że "baba potrafi być okropna" :)
Ale gdybym miał cokolwiek powiedzieć o kobietach, bazując na własnym doświadczeniu (mam na myśli moją żonkę) to niestety nie mógłbym zgodzić się z tytułem opowiadania.
Wielu puka się w czoło, kiedy o NIEJ opowiadam, ale do diabła, to wszystko prawda! :) Nie mam żony, mam anioła!
Nie zadaje dziwnych pytań, nie marudzi, nie wie, co to złośliwość, czy zgryźliwość, nie znam bardziej wyrozumiałej istoty na Ziemi!
To sama powiedz, droga Hedwig, czy mogę powiedzieć, że "baba potrafi być okropna"?
No, nie mogę! :)
Ale to tak nawiasem, aby niektórym facetom uzmysłowić, że anioły są wśród nas, jednak znaleźć takiego, to już prawdziwe szczęście! Ja widocznie mam je przy sobie.
Pozdrawiam serdecznie.
Hedwig dnia 16.06.2013 22:33
Mike17 :)
Quentin :)
aga63
al-szamanka :)
pablovsky :)
Dziękuję. Będzie druga część .
Dobra Cobra dnia 16.06.2013 23:28 Ocena: Bardzo dobre
Bardzo celne! Brawo!
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty