Krótkie studium samotności 2 - PawelP
Proza » Miniatura » Krótkie studium samotności 2
A A A

- Zastanawiasz się kim jestem prawda. Nie potrafisz... Wiedzieć. Uważasz może, że jestem zły? Masz racje – jestem najgorszym z ludzi. Nie śmiej się. Pewnie myślisz, że żartuję. To jest właśnie sztuka którą opanowałem do perfekcji. Mówienie złej i przykrej prawdy tak by dało się z niej śmiać. By wydawała się żartem. Najszczersze z kłamstw..  Jestem zły możesz mi wierzyć – ale nie musisz się bać, bo udaję kogoś dobrego. Udaję dobrze, gdybym był aktorem jakiś krytyk napisałby pewnie, że to rola mojego życia. Czasem aż sam się wzruszam tą dobrocią. Tą udawaną i na pokaz przed samym sobą.
Nie rób tego. Myślisz, że moje oczy powiedzą Ci cokolwiek o mnie, że wyczytasz w nich kim jestem. Po prostu słuchaj tego co mówię. To romantyczne kłamstwo z tym zwierciadłem duszy.  Ciekawy kolor prawda. Myślisz, że zniesiesz ich spojrzenie – nie spotkałem jeszcze takiej, która to potrafi. Kiedyś spuścił bym wzrok prawie od razu, ale to było kiedyś… Mam dziwne oczy prawda? Przenikliwe i jest w nich coś ładnego, coś co pozwala na chwilę zapomnieć o… brzydkiej reszcie. Dziś nie ma takiej która wytrzymałaby to spojrzenie. Ty jak widzę też. I to chyba najcenniejsza umiejętność, którą posiadłem przez te dwadzieścia parę lat. Wzrok który zmusza kobietę do spuszczenia głowy. Po co mi to? Nie wiem, sam nie wiem po co. Ważne, że później wszystkie chcą tego co ja. Czego? Głuptasie, jestem mężczyzną – mężczyźni chcą tylko jednego. Nie mają uczuć. Kobietom zresztą też się zdarza, ale potrzebują przy tym zachować przynajmniej pozory przyzwoitości. Z każdej kobiety można zrobić dziwkę. Ktoś tak kiedyś powiedział. To był smutny człowiek, który pisał równie smutne rzeczy. Ale miał racje – we wszystkim co pisał, miał rację i to było najbardziej smutne. Wiesz ja wierzyłem w to wszystko. Ale tej jednej rzeczy długo nie mogłem strawić. Bo to wydawało mi się niemożliwe. Jak to z każdej można zrobić dziwkę? Wtedy gardziłem kobietami wiesz? Gardziłem, ale uważałem w gruncie rzeczy za czyste, niewinne i szlachetne. Właśnie z tego wynikała moja pogarda. Dziś szanuje kobiety, bo wiem, że z każdej można zrobić dziwkę. Tak. W tym też miał rację. Zapomniał tylko dodać, że żeby to zrobić trzeba dać jej pretekst. Chcesz wiedzieć jaki ja mam pretekst?  Opowiadam pewną historię. To historia o szlachetnym, szczerym mężczyźnie, który poznał kobietę. Ale ona zrobiła jakieś drobne głupstwo i on musiał ją zostawić, mimo, że nadal ją kocha. Ona chce wrócić, ale on jej nie pozwala, bo musi minąć dużo czasu, żeby znów był pewien jej uczuć i tego, że ona chce tylko jego. To bardzo ważne żeby w tej historii on jej pragnął, ale nie pozwalał jej wrócić ze względu na swoje zasady. Istotny jest też czas. Nasz bohater jest sam wiele miesięcy, a jest tylko mężczyzną, więc zaczyna się spotykać z innymi kobietami. Początkowo szuka czegoś więcej, ale z czasem widzi, że żadna nie zastąpi mu ukochanej. Dlatego przestaje ranić kobiety i każdej kolejnej mówi wprost, że nie szuka niczego stałego i poważnego, bo czeka. Czeka aż upłynie dostatecznie wiele czasu by znów być z tą która kocha i która też czeka. Na koniec warto też dodać, że jeśli ona przestanie czekać on natychmiast się odkocha. To daje kobiecie pewną złudną nadzieje, że nie będzie kolejną którą ten mężczyzna tylko zaliczy.

Może nawet byłoby dobrze, gdyby faktycznie zapomniał o niej tak łatwo.

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
PawelP · dnia 05.07.2013 09:35 · Czytań: 529 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 4
Komentarze
zawsze dnia 05.07.2013 13:19
Cytat:
- Za­sta­na­wiasz się(,) kim je­stem(,) praw­da(?) Nie po­tra­fisz...

Cytat:
Masz racje – je­stem naj­gor­szym z ludzi.

rację + "najgorszym z ludzi", msz, brzmi niefortunnie
Cytat:
To jest wła­śnie sztu­ka(,) którą opa­no­wa­łem do per­fek­cji. Mó­wie­nie złej i przy­krej praw­dy tak(,) by dało się z niej śmiać. By wy­da­wa­ła się żar­tem. Naj­szczer­sze z kłamstw..(.) Je­stem zły(,) mo­żesz mi wie­rzyć – ale nie mu­sisz się bać, bo udaję kogoś do­bre­go.



Pawle, ciężko czyta się Twój tekst. Jest interpunkcyjnie zaniedbany, pora, żebyś wziął go na warsztat, komentujący nie zrobią tego za Ciebie. Po cóż wielkie litery w niektórych zaimkach? Wielokropek składa się z trzech kropek - ni mniej, ni więcej.

Odbiór tekstu jest utrudniony przez niechlujny zapis. Tekst wydaje mi się być hermetyczny, jakiś strumień świadomości, który do mnie nie przemawia. Może następnym razem.

Pozdrawiam
szmella dnia 05.07.2013 15:11
Znany temat : miłość. Zraniona miłość, zapewne zdrada itp.
Dobrze znany motyw, niejedna osoba już go w podobny sposób przedstawiła.
Odważny tekst, bezpośredni, szczery. Prosty do zrozumienia i trochę brutalny.
W sumie podobało mi się bo dość ciekawie to przedstawiłeś.
Bohater zaciekawia i intryguje, widać jego ból i samotność.
Pozdrawiam ;)
PawelP dnia 06.07.2013 18:00
Zawsze
Przyznaje, że nie poświęciłem specjalnie dużo czasu na korektę tekstu. Wiem, że są osoby którym błędna interpunkcja przeszkadza po prostu w czytaniu. Pewnie dla wielu czytanie tekstu tak naszpikowanego błędami jest drogą przez mękę. Dla mnie nie, bo zwykle po prostu nie zwracam uwagi na interpunkcję, co niestety doskonale widać. Oczywiście wynika to zarówno z mojego lenistwa jak i zwykłej nieumiejętności, tudzież braku dobrej woli by w końcu się czegoś w tym zakresie nauczyć. Wrzucając tekst na portal byłem świadom, że z pewnością dla wielu osób stanie się to głównym punktem odniesienia do oceny tekstu. Dlatego wdzięczny jestem, że twój komentarz nie skupia się tylko na tym i odnosi się także do samej treści. Niemniej tekst wydaje mi się raczej łatwy w odbiorze, niezbyt skomplikowany. Praktycznie bez żadnej większej głębi, której trzeba by się doszukiwać. Ten tekst jest prosty jak drut i trudno mi się zgodzić z określeniem hermetyczny. Nie mniej dziękuje bardzo za komentarz. Wiem, że nieczęsto, ma się ochotę, napisać cokolwiek pod tekstem, który nam się zwyczajnie nie podoba. Zresztą mi chyba podobał się tylko na początku. Ale kto wie - może następnym razem.

Szmella

Hmmm z tych dwóch opinii bliżej mi do tej napisanej przez Zawsze. Przez chwile ten tekst wydawał mi się dość przyzwoity, bezpośredni, szczery i brutalny, a nawet ciekawy. Tyle, że tylko przez chwilę. Nie mniej cieszę się, że komuś się w sumie podoba. Pozdrawiam i dziękuję. :)
bozka dnia 06.07.2013 20:02
Cytat:
Kie­dyś spu­ścił bym
- spuściłbym
Cytat:
ko­bie­tę do spusz­cze­nia głowy
- do odwrócenia wzroku
- tego "spuszczania" za dużo
Cytat:
męż­czyź­ni chcą tylko jed­ne­go.
- ee tam ;)


PawelP napisał/a:
Ten tekst jest prosty jak drut
ale zapętlony, niepotrzebnie tak wyłuszczasz -wkółko to samo- pozdrawiam
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty